Що нового

Публічні закупівлі

20 листопада

Затверджені нові вимоги до закупівлі шкільних автобусів

Затверджені нові вимоги до закупівлі шкільних автобусів

Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Відтак розпорядники субвенції за місцевими бюджетами повинні забезпечувати закупівлю шкільних автобусів, обладнаних:

  • місцями для перевезення маломобільних груп населення,
  • місцями для супроводжуючих та для крісел колісних.

Кількість автобусів має відповідати кількості дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та середньої освіти територіальної громади.

Громади мають подбати про закупівлю принаймні одного автобусу з місцями для дітей з інвалідністю, навіть якщо у закладах освіти цих громад не навчаються діти з особливими освітніми потребами.

Для закладів освіти, де навчається щонайменше одна дитина з особливими освітніми потребами, яка потребує підвезення, придбаватимуть шкільні автобуси, обладнані:

  • не менш ніж двома пасажирськими місцями для перевезення маломобільних груп населення;
  • двома пасажирськими місцями для супроводжуючих;
  • не менше ніж двома місцями для крісел колісних.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів» від 15.11.2024 № 1313

20 листопада

Мінекономіки закликало Міжнародний трастовий фонд фінансувати закупівлю української техніки для розмінування

Мінекономіки закликало Міжнародний трастовий фонд фінансувати закупівлю української техніки для розмінування

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю

На засіданні правління ITF Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки Юлія Свириденко закликала спрямовувати кошти на закупівлю української техніки для розмінування для ДСНС та ДССТ та підтримати проєкти і гранти із розвитку інновацій та програми навчання для ветеранів, які прагнуть працевлаштуватися у сфері протимінної діяльності.

«Міністерство економіки координує зусилля із гуманітарного розмінування та ефективне використання донорських коштів. Тому ми готові допомогти спільно визначити конкретні програми для фінансування в рамках ITF. Це допоможе нам зараз планувати заходи із гуманітарного розмінування у наступному році. Для нас також вкрай важливо, аби кошти донорів спрямовувалися на закупівлю техніки і обладнання для розмінування, вироблені в Україні, адже це має подвійний ефект – створює робочі місця в нашій країні й підтримує бюджет податками», – наголосила Юлія Свириденко.

Вона нагадала, що міжнародні організації, зокрема агентства ООН, уже закуповували українське обладнання. За її словами, такі закупівлі повертають до бюджету до 40% від витраченої суми.

Юлія Свириденко представила конкретні потреби Державної служби з надзвичайних ситуацій та Державної спеціальної служби транспорту, зокрема на:

  • машини швидкої допомоги,
  • машини для перевезення особового складу,
  • металодетектори,
  • машини підвищеної прохідності та інше обладнання.

Крім того, Перший віце-премʼєр-міністр запропонувала ITF доєднатися до фінансування грантів для інноваторів у розмінуванні і програм із навчання ветеранів та ветеранів, які прагнуть працювати у сфері гуманітарного розмінування.

Уряд працює над прискоренням гуманітарного розмінування – через навчання саперів і розвиток спроможностей місцевих операторів. У 2023 році в Україні було лише 6 операторів розмінування та близько 1500 саперів, а важка техніка взагалі була відсутня. Сьогодні українську землю розміновують 98 спеціалізованих важких машин, понад 4000 саперів, а кількість операторів зростала до 66. Упродовж 10 місяців обстежено понад 289 тис. га сільгоспземель, з яких 255 тис. га вже передано аграріям.

«Наша мета – протягом наступних десяти років повернути 80% потенційно забруднених земель до продуктивного використання. Досягти цієї цілі можливо лише системними діями та стратегічним підходом», – зазначила Юлія Свириденко.

Щоб допомогти фермерам у розмінуванні, Уряд запустив механізм компенсації послуг з розмінування, де 100% вартості покриває державний бюджет. Юлія Свириденко запросила партнерів приєднатися до ініціативи та підтримати розширення цієї програми кредитними та грантовими можливостями для фермерів та операторів.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

20 листопада

У 2024 році ДОТ закупив жіночого одягу для захисниць на 158.3 млн грн

У 2024 році ДОТ закупив жіночого одягу для захисниць на 158.3 млн грн

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю

Загалом протягом 2024 року закупівельна агенція Міноборони ДОТ закупила жіночого одягу на 158.3 млн грн. Йдеться про демісезонні польові костюми та елементи натільної білизни.

Про це повідомляє  пресслужба Міноборони з посиланням на заступника міністра оборони Дмитра Кліменкова.

«Жіночий одяг має відповідати всім вимогам та забезпечувати комфорт під час служби. Завдяки співпраці з громадськими організаціями ми можемо оперативно реагувати на потреби та вдосконалювати наші процеси, які стосуються забезпечення жінок», – зазначив він.

У МОУ також наголосили, що міністерство розширює лінійки одягу та засобів індивідуального захисту для військовослужбовиць. Вже закуплені та видаються костюм польовий і жіноча білизна. Також є в наявності маленькі розміри шкарпеток, рукавичок, взуття для жінок. Крім того, затверджені два зразки-еталони на бронежилет жіночий, а на етапі випробувань перебуває натільна демісезонна білизна, натільна білизна для холодної погоди й зимові куртка та штани.

Джерело: офіційний сайт Армія PRO

20 листопада

Держоператор тилу оголосив закупівлі харчування для ЗСУ на перше півріччя 2025 року

Держоператор тилу оголосив закупівлі харчування для ЗСУ на перше півріччя 2025 року

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Наразі першим етапом торги оголошені за поточною моделлю, яка передбачає, що постачальник самостійно визначає виробників для товарів, які постачаються до Збройних сил України. Водночас для покращення якості продуктів і посилення процесу контролю в новому договорі вже передбачено низку змін:

  • деталізація описів продуктів;
  • розширення об’єктів аудитів та перевірок;
  • оновлення вимог до транспортування;
  • перегляд штрафних санкцій тощо.

Другим етапом планується оголошення проведення закупівель для нової пілотної моделі закупівель, яка була презентована у вересні 2024. Цього тижня вже було оголошено рамкові угоди на сигнальні торги для виробників за окремими категоріями, а саме овочі і фрукти, ковбасні вироби, м'ясо, молочні вироби та риба. Саме ці категорії товарів були обрані, як такі, що потребують підвищеної уваги у питанні якості. Пілотний проєкт постачання діятиме паралельно з поточною моделлю у 2025 році в 5 областях:

  • Київській,
  • Вінницькій,
  • Житомирській,
  • Черкаській,
  • Кіровоградській.

Наразі ДОТ обирає контрагентів для подальшої кваліфікації та проведення, власне, сигнальних торгів, які заплановані на середину грудня.

«Цього року ми оголошуємо закупівлі заздалегідь, ще в листопаді, щоб гарантувати сталість постачання для військовослужбовців. Поточна логістична модель є відпрацьованою, знайомою та зрозумілою для учасників ринку, тому вона залишається передусім в областях, де проходить лінія зіткнення. Водночас «пілот» має низку переваг, що дозволить підвищити контроль якості товарів та прямий контакт безпосередньо з виробниками», – зазначила Галина Літош, директорка програми харчування ДОТ.

Джерело: офіційний сайт ДОТ

19 листопада

Зведений перелік природних монополій за жовтень 2024 року

Зведений перелік природних монополій за жовтень 2024 року

Якими документами підтверджувати відсутність конкуренції з технічних причин

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III Зведений перелік суб’єктів природних монополій АМКУ веде на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, які формує НКРЕКП, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, – нацкомісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному вебсайті АМКУ.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

19 листопада

НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків у закупівлях для військових

НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків у закупівлях для військових

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю

Мета дослідження – вдосконалити систему оборонних закупівель та впровадити рекомендації, надані за результатами Стратегічного огляду системи оборонних закупівель України.

Дослідження містить перелік корупційних ризиків, поширених у сфері оборонних закупівель, зокрема, на етапах планування, підготовки до проведення закупівлі, контролю виконання умов договору.

За результатами дослідження серед ключових проблем, зокрема:

  • несистематичні та неузгоджені зміни правового регулювання у сфері оборонних закупівель;
  • дублювання функцій між міністерствами, що формують політику у сфері оборонних закупівель;
  • неналежне планування переліку потреб та обсягів оборонних закупівель;
  • відсутність належної перевірки контрагентів;
  • необґрунтована зміна істотних умов договору;
  • відсутність достатнього механізму для здійснення належного контролю за виконанням умов договору.

Дослідження містить рекомендації до кожного з корупційних ризиків, виконання яких має сприяти їхній мінімізації.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

19 листопада

ДАСУ пропонує оптимізувати розрахунки витрат на будівництво та відмовитися від послуг приватних інженерів-консультантів

ДАСУ пропонує оптимізувати розрахунки витрат на будівництво та відмовитися від послуг приватних інженерів-консультантів

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

В ДАСУ зауважили, змінивши підходи у розрахунках витрат на будівництво, ці гроші можна заощадити, а саме будівництво зробити дешевшим.

Наявність приватних експертів з авторського та технічного нагляду, що контролюють відповідність будівництва проєктній документації та будівельно-монтажним нормам, приводить до зайвих витрат. Сума оплати супровідних експертних послуг розраховується у відсотках від собівартості об’єкта будівництва і може сягати 6%.

Тобто, чим дорожчий проєкт – тим більше грошей отримають залучені інженери-експерти. Наприклад, під час перевірки Держаудитслужбою одного з проєктів вартістю 3,8 млрд грн, за додаткові інжинірингові послуги держава мала сплатити 160 млн грн (без ПДВ).

Крім того, на практиці, з якою стикалися фахівці Держаудитслужби, коли замовник будівництва передає функції проєктної організації, науково-технічного супроводу та авторського нагляду підряднику, то часто починається процес коригування проєкту.

«Зазвичай всі ці пропозиції спрямовані не на здешевлення вартості будівельних рішень, а навпаки – на його здорожчання. Адже підрядник після цього отримує більші кошти, і – пропорційно – зростають суми відсотків за додаткові послуги», – зазначила Голова ДАСУ Алла Басалаєва.

Наприклад, у 2023 році Держаудитслужба аналізувала договори на будівництво за бюджетні кошти великих інфраструктурних об’єктів. На початку реалізації проєктів і після коригування підрядником ціни договорів кардинально збільшувалися:

  • з 300 млн грн – до 1,1 млрд грн,
  • з 2,5 млрд грн – до 3,8 млрд грн.

Водночас експертна організація не несе відповідальності за свої висновки, а лише констатує відповідність проєкту технічним нормам.

Отримати кваліфікацію експерта технічного нагляду теоретично може будь-хто, якщо він має профільну освіту і пропрацював на будівництві три роки. Вартість навчання та атестації сумарно становлять трохи більше ніж 21 тисячу гривень.

Тому Держаудитслужба пропонує оптимізувати розрахунки витрат на будівництво та відмовитися від послуг залучених інженерів-консультантів, особливо тим державним структурам (Службою відновлення, Управліннями капітального будівництва тощо), які мають відповідних фахівців у своєму штаті.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

18 листопада

❗️Нова локація для проведення Всеукраїнського форуму закупівельників — 2024

За результатами участі у Всеукраїнському форумі закупівельників — 2024:

  • зможете впоратися з усіма важливими закупівельними справами наприкінці року;
  • розумітиме, як замовнику виконати без ризику договірні зобов’язання або завершити проблемні договори;
  • відкоригуєте зобовязання за договорами в Казначействі,
  • прозвітуєте вчасно про закуплене впродовж року;
  • організуєте закупівлі і забезпечите потреби початку 2025-го.

Участь у заході — це ще й можливість отримати відповіді на свої запитання від відомих експертів в сфері закупівель та поспілкуватися в теплій і дружній атмосфері з колегами.

Спікери заходу

🎟️Квитки на Всеукраїнський форум закупівельників — 2024 у Києві

ХОЧУ НА ФОРУМ

Місце проведення

Зверніть увагу! Змінилась локація заходу. Цього року для проведення Всеукраїнського форуму закупівельників — 2024 ми обрали IQ Business Center.

Вартість квитка

4 900 грн

Деталі 0 800 21 12 20

🎟️Всеукраїнський форум закупівельників — 2024: квитки на захід у Києві

18 листопада

Закупівля генераторів за завищеними цінами: керівнику департаменту Дніпровської міськради повідомили про підозру

Закупівля генераторів за завищеними цінами: керівнику департаменту Дніпровської міськради повідомили про підозру

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику закупити електроенергію на 2025 рік

Посадовець уклав договори на постачання 268 дизель-генераторів за значно завищеними цінами. Загальна вартість трьох угод становить майже 24 млн грн.

Слідство встановило, що директор департаменту на початку повномасштабного вторгнення уклав прямі договори на купівлю генераторів на 8,8 млн грн, 7,7 млн грн та 7,4 млн грн. Компанії здійснили постачання товару, про що підозрюваний підписав видаткові накладні. 

Висновками судово-економічних експертиз встановлено, що вартість товарів була завищена у загальному на 3,5 млн грн. Тільки у першому договорі ціна була завищена на 25%.

За розтрату державних коштів шляхом зловживання службовим становищем, вчиненій в умовах воєнного стану, вчинені повторно, в особливо великих розмірах підозрюваному загрожує від 7 до 12 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю.

Досудове розслідування здійснюють детективи БЕБ. Процесуальне керівництво – прокурори Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

18 листопада

Мінекономіки планує внести зміни до Порядку використання електронного каталогу

Мінекономіки планує внести зміни до Порядку використання електронного каталогу

Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Уповноважений орган повідомляє, що зміни будуть спрямовані на вдосконалення процесу формування електронного каталогу та підвищення прозорості в сфері публічних закупівель.

Усіх зацікавлених осіб запрошують надати свої коментарі і пропозиції за посиланням.

Джерело: сторінка у фейсбуці Департаменту сфери публічних закупівель та конкурентної політики Мінекономіки

18 листопада

✔️В Prozorro планують додати протокол/повідомлення про продовження строку розгляду ТП

Щодо доопрацювання формування в Prozorro Протоколу/Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції

📑 Протоколи УО для кожного етапу відкритих торгів

У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції згідно частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник оприлюднює відповідне повідомлення в електронній системі закупівель.

Наразі, у разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції при внесенні уповноваженою особою інформації в електронну систему автоматично формується електронний Протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції.

Для того, щоб замовникам не потрібно було додатково завантажувати в систему документ з повідомленням про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, найближчим часом систему буде доопрацьовано і автоматично буде формуватись Протокол/Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції.

Джерело: офіційний сайт Prozorro

15 листопада

⚡️КМУ затвердив обов'язкові закупівлі автобусів за кошти субвенції

Затвердили обов'язковість закупівлі автобусів зі спеціально обладнаними місцями для дітей з особливими освітніми потребами

Закупівля послуг з перевезення

Що потрібно знати:

  • кількість місць має відповідати кількості дітей з особливими освітніми потребами (ООП), які належать до відповідних груп та здобувають освіту в закладах дошкільної і загальної середньої освіти в територіальній громаді;
  • у разі відсутності дітей з ООП, які навчаються в громаді, розпорядники субвенції забезпечують закупівлю щонайменше одного автобуса, спеціально обладнаним місцями для перевезення маломобільних груп населення, місцями для супровідників та крісел колісних;
  • для шкіл, де навчається щонайменше одна дитина з ООП, обов’язково здійснюється придбання шкільних автобусів, обладнаних не менш ніж двома пасажирськими місцями для перевезення маломобільних груп, двома пасажирськими місцями для супровідників, а також не менше ніж два місця для крісел колісних.

МОН нагадує, Уряд виділив 1,2 мільярда гривень на придбання шкільних автобусів у 2024 році. Кошти розподілено між 22 областями відповідно до потреб у підвезенні учнів. Завдяки цьому фінансуванню та співфінансуванню з місцевих бюджетів вже закуплено понад 400 автобусів. Це дасть змогу громадам організувати підвезення дітей до шкіл з укриттями, підвищуючи безпеку навчального процесу.

Джерело: офіційний сайт МОН

15 листопада

Уряд оновив критерії бронювання працівників

Уряд оновив критерії бронювання працівників

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Глава Уряду нагадав, що до 15 листопада був проведений аудит підприємств та організацій, які мають статус критичних та мають право бронювати співробітників. За результатами аудиту було виявлено низку проблемних моментів, які потрібно усунути. 

«Перш за все, регіональні та галузеві критерії критичності підприємств тепер будуть погоджуватись із Міністерством оборони та Міністерством економіки. По-друге, для приватного сектору зарплатний критерій та відсутність боргів перед бюджетом – це тепер обов’язкові пункти, аби бронювати своїх працівників», – наголосив Денис Шмигаль.

Зокрема, нарахована середня зарплата у підприємстві й у заброньованого працівника повинна бути не менше 2,5 мінімальних зарплат. Прем’єр-міністр підкреслив, що це дозволить зменшити ризик зловживань, коли компанії працевлаштовують людину заради «тіньової» домовленості про бронювання.

Як повідомив Денис Шмигаль, усі бронювання з 1 грудня будуть здійснюватися через Дію. Відбуватиметься щомісячний моніторинг підприємств та організацій, щоб вони відповідали всім критеріям.

«Відповідальним міністерствам доручено детально пояснити всі аспекти та логіку оновленої системи. Необхідно дати вичерпні відповіді на всі запитання», – відзначив Прем’єр-міністр.

Глава Уряду додав, що новий порядок діятиме з 1 грудня. Водночас для всіх, хто вже має відстрочки, буде перехідний період на нові умови до 28 лютого. До цієї дати всі підприємства мають поновити бронювання своїх працівників згідно з новими умовами незалежно від того, як і коли воно відбувалося.

Джерело: офіційний сайт КМУ

15 листопада

НКРЕКП планує змінити ліцензійні умови для послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення

НКРЕКП планує змінити ліцензійні умови для послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення

Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

З метою вдосконалення діючих Ліцензійних умов було розроблено проєкт постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», яким передбачається, зокрема:

  • уточнити форму заяви про отримання ліцензії;
  • привести Ліцензійні умови до норм законодавства, зокрема, Закону України «Про водовідведення та очищення стічних вод»;
  • уточнити форми Відомості про засоби провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення та Відомості про місця провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення.

Джерело: офіційний сайт НКРЕКП

15 листопада

В Україні планують збільшити тариф на передачу електроенергії на 25%

В Україні планують збільшити тариф на передачу електроенергії на 25%

ВЕБІНАР. Особливості закупівель електроенергії у кінці року

Тарифи без урахування податку на додану вартість планують встановити на рівні:

  • 665,26 грн/МВт·год – для користувачів системи;
  • 352,73 грн/МВт·год – для підприємств «зеленої» електрометалургії.

Підвищення тарифу НКРЕКП аргументує тим, що:

  • зменшилися обсяги виробництва та передачі електроенергії;
  • збільшилися компенсації на технологічні витрати, зарплати в «Укренерго»;
  • збільшилися кредитні виплати та витрати на спецобов’язки для розрахунків з ВДЕ-генерацією;
  • зростає курс валют та інфляція.

Отже, замовникам під час закупівлі електричної енергії на 2025 рік варто розраховувати її очікувану вартість з огляду на більшу на 25% суму тарифу на передачу електроенергії.

Джерело: проєкт постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2025 рік» від 14.11.2024 № 221

15 листопада

Викрито схему заволодіння 2,5 млн грн держкоштів не ремонті пожежного депо

Викрито схему заволодіння 2,5 млн грн держкоштів не ремонті пожежного депо

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Слідство встановило, що між Аварійно-рятувальним загоном спеціального призначення та приватним підприємством було підписано договір про капітальний ремонт пожежного депо. Надалі підозрюваний підписав акт виконаних робіт, хоча підрядник не виконав умови договору належним чином. Таким чином бюджету державного підприємства завдано майже 2,5 млн грн збитків. 

Наразі чоловіку повідомлено про підозру, суд обрав йому запобіжний захід у вигляді особистого зобов’язання. Досудове розслідування триває. Встановлюється повне коло причетних до злочину осіб. Процесуальне керівництво здійснюють прокурори Полтавської обласної прокуратури, оперативний супровід - оперативний супровід Полтавське управління ДВБ НП України. 

Джерело: офіційний сайт БЕБ

14 листопада

БЕБ виявило ризикову закупівлю робіт з будівництва дошкільного навчального закладу

БЕБ виявило ризикову закупівлю робіт з будівництва дошкільного навчального закладу

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Тендер оголосила одна з територіальних громад Київщини. Посадовці планували витратити  на виконання тендеру понад 79 мільйонів гривень

Фахівці БЕБ встановили, що жодна з поданих пропозицій учасників не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації замовника. Зокрема пропозиції не містили всіх необхідних документів. Крім того, один з учасників не зміг підтвердити фінансову спроможність для виконання робіт. 

Аналітики направили відповідний лист до органу місцевого самоврядування та  рекомендували здійснити перевірку дотримання законодавства під час проведення зазначеної закупівлі. 

В результаті таких дій та за сприяння керівництва Київської обласної державної адміністрації пропозиції обох учасників були відхилені, а ризиковий тендер на будівництво навчального закладу – скасовано. Таким чином аналітики БЕБ упередили сумнівне використання понад 79 млн грн бюджетних коштів.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

14 листопада

Внесено зміни до Національного переліку основних лікарських засобів

Внесено зміни до Національного переліку основних лікарських засобів

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Доповнено Національний перелік новими позиціями лікарських засобів, щодо яких проведено державну оцінку медичних технологій:

  • лікарським засобом, що впливає на коагуляцію крові – «Ривароксабан»;
  • плазмозамінним лікарським засобом – «Фібриноген людини»;
  • лікарським засобом, що впливає на функцію органів дихання – «Формотерол + Беклометазон»;
  • лікарським засобом для лікування захворювань нирок – «Дапагліфлозин».

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

14 листопада

Медичні закупівлі оголосили дозакупівлі медтоварів на понад 1,5 млрд грн заощаджених коштів

Медичні закупівлі оголосили дозакупівлі медтоварів на понад 1,5 млрд грн заощаджених коштів

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Зокрема, йдеться про дозакупівлі ліків та медичних виробів з очікуваною загальною вартістю понад 1,81 млрд грн за такими напрямами:

  • доросла онкологія;
  • дитяча онкологія;
  • серцево-судинні захворювання;
  • доросла гемофілія;
  • дитяча гемофілія;
  • гепатити;
  • муковісцидоз;
  • донорство.

Це ліки та медичні вироби для лікування від раку, гемофілії, муковісцидозу, гепатитів В та С, серцево-судинних хвороб, а також медвироби для забезпечення розвитку донорства крові та її компонентів тощо. 

Додаткові закупівлі стали можливими завдяки заощадженим МЗУ коштам, які були акумульовані шляхом ефективної роботи з ринком та високого рівня конкурентності. Станом на 13 листопада МЗУ вже оголосили закупівлі на 1,53 млрд грн, що становить 84,5 % від доведеної очікуваної суми.

Довідково

У 2023 році МЗУ заощадили 2,5 млрд грн завдяки ефективній роботі з ринком та високому рівню конкурентності, з них на 1,635 млрд грн придбали ліки, медвироби та обладнання.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

14 листопада

В Україні відбувся Європейський регіональний саміт шкільного харчування

В Україні відбувся Європейський регіональний саміт шкільного харчування

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Захід такого рівня підкреслює прагнення нашої країни підтримувати цілі глобального партнерства урядів, міжнародних організацій, громадянського суспільства та приватного сектору, спрямоване на забезпечення всіх дітей здоровим, поживним і постійним харчуванням у школах не лише Європи, а й за її межами.

В саміті прийняли участь Перша леді України Олена Зеленська, Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко, Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, Міністр аграрної політики та продовольства України Віталій Коваль, Голова Держпродспоживслужби Сергій Ткачук та представники Всесвітньої продовольчої програми ООН, Бюро ВООЗ в Україні, ЮНІСЕФ, Програми розвитку ООН (UNDP) та Світового банку, а також – урядів і посольств понад 20 країн, серед яких Норвегія, Фінляндія, Литва, Хорватія, Словенія, Люксембург, Швейцарія, Словаччина, Австрія, Бразилія, Іспанія, Молдова, Пакистан, Таджикистан, Чехія, Чорногорія, Швеція, Франція, Болгарія, та ЄС.

Головна тема, яку обговорили в межах саміту, – забезпечення якісного харчування для школярів і в Європі, і в Україні. Окрему увагу приділили тому, як збалансована їжа у школах позитивно впливає не лише на успішність учнів, а на їхнє самопочуття.

«1,8 мільйона учнів середніх шкіл забезпечені харчуванням. З них близько половини харчуються безкоштовно гарячими сніданками або обідами завдяки коштам, які надає держава. Із цього навчального року безкоштовне гаряче харчування доступне для всіх учнів початкових класів. Цьогоріч Уряд спрямував на місця 2 мільярди гривень», – розповів Прем’єр-міністр.

Завдяки накопиченому досвіду, Україна прагне стати центром знань і досягнень у реформуванні шкільного харчування. Попри численні виклики, наша країна успішно втілює реформу шкільного харчування, ініційовану Першою леді України. Але змінювати це довелося не в тепличних умовах – на тлі російського вторгнення, коли харчування стало вже основою життєстійкості для цілих родин.

«Сьогодні я пишаюся тим, що всупереч війні відбулося оновлення стандартів і нормативної бази, модернізуються старі кухні та їдальні, побудовано першу фабрику-кухню. Сотні кухарів та управлінців підвищують свою кваліфікацію. Якісне й корисне харчування з’являється навіть там, де учні роками не мали доступу до гарячих обідів», – зазначила Олена Зеленська.

За цей час досягаються наступні цілі реформи:

  • відбулося оновлення нормативної бази;
  • модернізуються старі кухні та їдальні, побудовано першу фабрику-кухню;
  • сотні кухарів та управлінців підвищують кваліфікацію;
  • якісне харчування з’явилося там, де учні роками не мали доступу до гарячих обідів. І робиться все, щоб воно було безкоштовним.

«Якісне, безпечне, здорове та повноцінне харчування школярів – це один із ключових пріоритетів Держпродспоживслужби. Лише за 9 місяців цього року розглянуто більш ніж 30 635 представлених чотиритижневих сезонних меню, і 84% з них – ми погодили», – розповів Сергій Ткачук.

Саміт став важливим кроком у міжнародній інтеграції України у сфері розвитку шкільного харчування, де учасники обговорювали вплив якісного харчування на фізичне та емоційне благополуччя дітей, розвиток місцевих громад, а також економічний ефект програм, які підтримують фермерів та створюють нові робочі місця.

Джерело: офіційний сайт Держпродспоживслужби

13 листопада

За допомогою Prozorro Market вдалося зекономити більше 1 млрд грн на закупівлі продуктів для держустанов

За допомогою Prozorro Market вдалося зекономити більше 1 млрд грн на закупівлі продуктів для держустанов

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Реформа шкільного харчування має значний економічний вплив, відкриваючи нові можливості для закупівлі навчальними закладами українських продуктів та стимулюючи розвиток виробників. За допомогою Prozorro Market державним замовникам вдалося придбати для шкіл, лікарень та інших держструктур продукти на понад 5,5 млрд грн, при цьому заощадивши понад 1 млрд грн бюджетних коштів у 2023-2024 роках. Про це зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко під час виступу на Європейському регіональному саміті шкільного харчування, який відбувся 12 листопада.

«Prozorro Market став основним інструментом, який дозволяє школам швидко та ефективно закуповувати продукти, адже скорочує терміни закупівель до 9 днів і позбавляє необхідності готувати тендерну документацію. Сьогодні на платформі працюють 3,5 тисячі закупівельників та 3 тисячі постачальників, і ефективність електронних закупівель очевидна. Завдяки Prozorro Market ми зекономили для бюджету більше мільярда гривень лише на закупівлі продуктів держустановами», – підкреслила Юлія Свириденко.

Для того ж щоб кількість виробників на ринку більшала, Уряд запустив низку програм, такі як «Доступні кредити 5-7-9», грантові програми, як-от гранти для переробних підприємств, «Власна справа», гранти для ветеранів, ветеранок, їхніх дружин та чоловіків. Підприємці можуть отримати фінансування від держави на розвиток бізнесу.

«За всіма програмами виробництво продуктів чи надання послуг із кейтерингу входить у топ-3 категорій. Сьогодні 32% переможців грантової програми з переробки – це бізнеси, що займаються виробництвом продуктів, зокрема консервуванням овочів, випуском молочних, м'ясних і хлібобулочних виробів. Ми закликаємо виробників подавати заявки на держпідтримку», – додала Юлія Свириденко.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

12 листопада

Кабмін затвердив порядок оцінки ефективності державних компаній

Кабмін затвердив порядок оцінки ефективності державних компаній

ВЕБІНАР. Погодження закупівель з Мінцифри: враховуємо зміни

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Новий порядок оцінки спрямований на посилення контролю за ефективністю роботи держкомпаній. Він базується на листі очікувань власника, де чітко прописані цілі та очікувані результати діяльності підприємства.

Згідно з новим порядком, оцінка проводиться на основі щорічного звіту, який держкомпанії подають суб'єкту управління (Мінекономіки, відповідному міністерству або Кабінету Міністрів, тощо). Звіт має містити інформацію про досягнення цілей, визначених у листі очікувань власника.

Оцінка здійснюється за бальною системою і враховує виконання ключових показників ефективності (фінансові результати, виконання стратегічних планів тощо), які чітко визначені у листі очікувань.

За результатами оцінки діяльність компанії може бути визнана:

  • ефективною;
  • задовільною;
  • незадовільною.

Результати оцінки враховуються при прийнятті управлінських рішень, зокрема, щодо керівництва компанії. Очікується, що новий порядок сприятиме підвищенню прозорості та підзвітності державних компаній, а також покращить корпоративне управління.

Довідково

Листи очікування – новий документ у системі планування, який запроваджує закон, що вдосконалює корпоративне управління. Це інструмент, через який держава визначає конкретні цілі для компаній – очікування щодо прибутковості, ліквідності та інших показників.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

12 листопада

В Уряді назвали ключові напрями реформи шкільного харчування

В Уряді назвали ключові напрями реформи шкільного харчування

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Як зауважив Глава Уряду, ще до повномасштабної війни за ініціативи першої леді Олени Зеленської в Україні стартувала комплексна реформа шкільного харчування. І попри важкі випробування воєнного часу, держава її не зупинила, а навпаки прискорює.

Під час виступу Прем’єр-міністр розповів про три ключові напрями, на яких Уряд зосереджується в цій реформі.

«Перший напрям – це охоплення якнайбільшої кількості дітей. Станом на сьогодні 1,8 млн учнів середніх шкіл забезпечені харчуванням. З них близько половини харчуються безкоштовно гарячими сніданками або обідами за рахунок коштів, які надає держава. З цього навчального року безкоштовне гаряче харчування доступне для усіх учнів початкових класів. Для цього в 2024 році Уряд спрямував на місця 2 млрд грн», – зазначив Денис Шмигаль.

Другий напрям – це збалансованість і якість харчування. За словами Прем’єр-міністра, здійснена велика робота з формування якісного шкільного меню. У його основі – користь для здоров’я та інклюзивність, тобто врахування особливих дієтичних потреб кожної дитини.

«Відбуваються зміни в закупівлі продуктів. Орієнтуємося на локальних виробників, і таким чином стимулюємо фермерство та підприємництво», – відзначив очільник Уряду.

Третій напрям, який озвучив Прем’єр-міністр, – це інфраструктура здорового харчування. Здійснюється планомірна модернізація харчоблоків у школах усіх регіонів України, які до цього десятиліттями не оновлювалися.

«1,5 млрд грн ми виділили на капітальний ремонт шкільних їдалень та на закупівлю для них сучасного обладнання. Реалізуються 172 проєкти, які створять комфортні умови приготування їжі та харчування для понад 150 тис. учнів», – зауважив Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр підкреслив, що на майбутнє Уряд також має амбітні плани. У 2025-2027 роках планується модернізація понад 800 харчоблоків та створення 12 фабрик-кухонь, які доставлятимуть їжу до цілої низки шкіл і дитсадків. Пілотний проєкт такої фабрики вже реалізований в Бучі на Київщині.

Джерело: офіційний сайт КМУ

12 листопада

Оприлюднили проміжні результати політики «Школа офлайн»

Оприлюднили проміжні результати політики Школа офлайн

Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Особливо важливо це в умовах підготовки до зимового періоду. Сьогодні вже є значні досягнення, а також чітке бачення подальших кроків для поліпшення якості освіти в найбільш вразливих регіонах.

Проміжні результати політики «Школа офлайн»

Укриття

Укриття – основа безпечного навчання:

  • Уряд виділив 7,5 млрд грн на створення й облаштування укриттів для шкіл у прифронтових і прикордонних регіонах. Ці укриття дадуть змогу 100 тис. дітей повернутися до очного навчання в умовах безпеки. 

Нині будують/ремонтують 70 таких об'єктів – усі вони є протирадіаційними укриттями. Окрім того, процес будівництва і звітність громад здійснюється через платформу DREAM, що забезпечує прозорість та мінімізацію бюрократії. Ознайомитися з проєктами можна за посиланням

Підвезення учнів до шкіл

Уже закуплено 402 шкільні автобуси через систему «Prozorro» на загальну суму 1,2 млрд грн. Завдяки новим автобусам учні зможуть безпечно дістатися до шкіл з укриттями та продовжити навчання очно. Важливим моментом є закупівля автобусів, адаптованих для дітей з особливими освітніми потребами.

Девайси для якісної дистанційки

Станом на вересень доставлено 240 077 девайсів:

  • для вчителів – 99 290;
  • для дітей – 140 787.

Це дасть змогу учням, які не можуть відвідувати школу через безпекову ситуацію, продовжувати навчання онлайн.

Лідерами з будівництва і ремонту укриттів є:

  • Харківська – 29 об’єктів;
  • Миколаївська – 26 об’єктів;
  • Запорізька – 18 об’єктів;
  • Сумська – 15 об’єктів;
  • Дніпропетровська – 15 об’єктів;
  • Чернігівська – 15 обʼєктів;
  • Херсонська – 13 об’єктів, Одеська – 9 об’єктів.

Усі укриття є багатофункціональними й мають зони для навчання, відпочинку та харчування, що дає змогу організувати безпечний освітній простір навіть у складних умовах. Такі укриття потрібні передусім для прифронтових територій, де обстріли можуть розпочатися вже після сигналу повітряної тривоги.

Інновації й аналітика для ефективних безпекових рішень

За допомогою партнерства з міжнародною компанією «Palantir» МОН активно використовує дані для аналізу безпекової ситуації й освітньої інфраструктури. Це дає змогу оперативно ухвалювати рішення щодо відновлення навчання в різних регіонах, а також розподіляти ресурси для безпеки дітей і вчителів.

Для цього Уряд затвердив нову методику оцінювання безпеки шкіл, яка передбачає 5 рівнів ризику. Це дасть змогу громадам і Уряду точно визначати пріоритети і будувати укриття в тих місцях, де вони найбільш потрібні.

Віднині під час планування ми відходимо від лінійного підходу, де кількість шкіл дорівнює кількості укриттів. Тепер укриття будуються на основі реальної потреби й доцільності, з огляду на рівень ризику в конкретних громадах.

За новою методикою територіальні громади поділено на п'ять категорій:

  1. Непереборний ризик
  2. Дуже високий ризик
  3. Високий ризик
  4. Помірний ризик
  5. Задовільний рівень безпеки

Перелік громад із зазначеними рівнями ризику можна знайти на дашборді, доступному на офіційному сайті МОН та на сайті «Школа офлайн». Ця методика допоможе зосередити зусилля на найбільш вразливих громадах.

Підсилення спроможності шкіл

Міністерство освіти і науки України разом з партнерами активно працює над зміцненням інфраструктури шкіл, що дає можливість дітям навчатися в безпечних умовах, зокрема й у зимовий період. У межах комплексної політики «Школа офлайн» Уряд разом із міжнародними партнерами продовжує підтримку шкіл, сприяючи їхній підготовці до зимових умов та забезпеченню стабільного освітнього процесу.

З листопада 2024 року ЮНІСЕФ надає 203,35 млн грн для 700 шкіл для поліпшення умов для очного навчання. Кожен заклад отримує по 290 500 грн для поліпшення інфраструктури: утеплення приміщень, закупівлю обладнання, а також ремонт шкільних їдалень в межах національної реформи харчування. Ці кошти дадуть змогу школам проводити навчання в комфортних умовах навіть у зимовий період.

Важливо, що розподіл коштів здійснювався за трьома категоріями:

  • школи на прифронтових територіях з очним навчанням;
  • школи із щонайменше 50 дітьми ВПО, що навчаються очно;
  • єдині у громаді школи з очним навчанням.

Джерело: офіційний сайт МОН

12 листопада

Бюджет втратив 300 млн грн через схеми з перепродажем колючого дроту для фортифікацій

Бюджет втратив 300 млн грн через схеми з перепродажем колючого дроту для фортифікацій

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

За даними аналітиків Бюро економічної безпеки, понад 60% бар’єрних рубежів типу «Єгоза», які виготовляють в установах виконання покарань Державної кримінально-виконавчої служби, продаються на підприємствах-посередниках. Через це з початку року бюджет вже втратив близько 300 млн грн.

Встановлено, що виробники реалізують до 45% усього обсягу такої продукції безпосередньо на адресу держорганів, а решту – через комерційні  підприємства. Останні надалі встановлюють націнку до 45 % під час перепродажу товару державним установам. 

«В умовах збройної агресії військові державні адміністрації вимушені купувати барʼєрні рубежі за завищеною ціною у комерційних підприємств, хоча виробляють продукцію державні установи. Однак наразі вони здебільшого відмовляють адміністраціям у закупівлі цих матеріалів для фортифікацій», – зазначає заступник Директора БЕБ Андрій Пащук. 

За його словами, це повʼязано з нібито вже укладеними угодами з посередниками та відсутністю можливостей збільшити обсяги виробництва.

Аби усунути передумови втрат бюджету Бюро направило на адресу Міністерства юстиції рекомендацію провести моніторинг обсягів реалізації бар’єрних рубежів типу «Єгоза» та малопомітних перешкод комерційним підприємствам. Також фахівці БЕБ запропонували розглянути питання щодо встановлення пріоритетності виконання замовлень державних органів.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

12 листопада

Кабмін оптимізував механізми закупівель і регулювання цін на ліки

Кабмін оптимізував механізми закупівель і регулювання цін на ліки

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Зміни внесли до постанов:

  • «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» від 17.03.2011 № 298 (далі – Порядок);
  • «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» від 07.03.2022 № 216 (далі – Постанова № 216).

Відтак бюджетні кошти можна буде використовувати для закупівлі не лише товарів, а й робіт та послуг в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів (пп. 2 п. 3 Порядку).

Також Порядок доповнили новими строками і товарами, щодо яких у межах цих строків може передбачатися попередня оплата:

  • не більше 6 місяців – робіт з проєктування лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів;
  • не більше 12 місяців – лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних послуг;
  • не більше 18 місяців:
  • імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг;
  • систем магнітно-резонансної томографії, що закуповуються на підставі укладених у 2023 році договорів;
  • не більше 24 місяців – товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів.

У Постанові № 216 назву розділу «Закупівля обладнання для закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних, закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами, а також для оснащення лабораторій Держлікслужби» доповнили словами: «закупівля товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів».

Крім того, розділ доповнили підрозділом з переліком обладнання, яке закуповуватимуть за бюджетні кошти в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 і від 7 березня 2022 р. № 216» від 08.11.2024 № 1270

11 листопада

У 2025 році на централізовані закупівлі лікарських засобів та медвиробів спрямують 11,8 млрд грн

У 2025 році на централізовані закупівлі лікарських засобів та медвиробів спрямують 11,8 млрд грн

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Передбачається помітне збільшення видатків на сферу охорони здоров’я за ключовими напрямами й пріоритетами – йдеться про додаткові 6,3 млрд грн, які спрямують на розширення програми «Доступні ліки» та модернізацію медичної інфраструктури. 

Згідно з проєктом бюджету:

  • загальний обсяг видатків на сферу охорони здоров’я на 2025 рік становитиме понад 217 млрд грн:
  • понад 175,5 млрд грн буде спрямовано на фінансування Програми медичних гарантій, що на 16,8 млрд грн більше, ніж торік. Це є вагомим здобутком на шляху до подальшого реформування і розвитку галузі в межах єдиного медичного простору. 

Збільшення видатків на сферу охорону здоров’я дасть змогу збільшити фінансування за ключовими напрямами надання медичної допомоги, зокрема:

  • 25,7 млрд грн передбачено на надання первинної медичної допомоги;
  • 124,4 млрд грн – на спеціалізовану медичну допомогу;
  • 11,4 млрд грн – на екстрену медичну допомогу;
  • 5,7 млрд грн – на медичну реабілітацію.

Важливо, що сьогодні КМУ підтримав пропозицію МОЗ і додатково виділив 500 млн грн на розширення програми реімбурсації у 2025 році. Бюджет програми «Доступні ліки» у 2025 році становитиме 6,6 млрд грн. Передбачається, що в рамках програми будуть створені нові напрями для лікування ревматологічних, ендокринологічних та неврологічних захворювань в межах Програми медичних гарантій. Це означає, що пацієнти, які потребують підтримки у лікуванні цих захворювань, зможуть отримати необхідні ліки безоплатно або з частковою доплатою. Також до програми реімбурсації увійдуть сучасні комбіновані препарати для лікування серцево-судинних захворювань, що сприятиме більш ефективній терапії для пацієнтів із серцевими проблемами. Крім того, буде передбачено фінансування реімбурсації лікарських засобів для дітей.

У 2025 році буде збільшено бюджет на централізовані закупівлі лікарських засобів та медичних виробів. На цей напрям спрямують 11,8 млрд грн, що на 1,8 млрд грн більше, ніж цьогоріч.

Це дозволить покращити доступність і безоплатність ліків для українців за пріоритетними напрямами:

  • лікування онкологічних та серцево-судинних захворювань, вірусних гепатитів;
  • забезпечення медичними виробами для проведення ортопедичних, травматологічних та нейрохірургічних оперативних втручань. 

Також вперше планується закупівля лікарських засобів та медичних виробів для пацієнтів, що потребують інтенсивної терапії, оскільки це передбачає необхідність застосування дороговартісних лікарських засобів та медичних виробів, таких як розхідні матеріали для гострого діалізу, естракорпоральної оксигінації, антибіотики тощо.

Крім цього, вперше буде повністю профінансовано функціонування служб крові, що дозволить повністю покрити потреби закладів охорони здоров’я у компонентах крові, що особливо важливо в умовах воєнного стану. Для цього передбачені додаткові кошти у сумі 378 млн грн

Наступного року продовжиться фінансування пілотного проєкту із зубопротезування та зуболікування для військових і ветеранів. На це планується виділити майже 750 млн грн. Близько 190 млн грн спрямують на забезпечення прав військовослужбовців та інших осіб на біологічне батьківство (материнство) – на забір, кріоконсервацію та зберігання репродуктивних клітин військовослужбовців, що гарантуватиметься державою.

Майже 160 млн грн планується залучити для заохочення медичних працівників до працевлаштування в заклади охорони здоров’я, зокрема у сільській місцевості. Кошти спрямують на компенсації платежів, пов’язаних із придбанням житла у зв’язку з переїздом на нове місце роботи, а також на забезпечення виплат для випускників медвишів, які працюватимуть у селах. 

На систему громадського здоровʼя та заходи боротьби з епідеміями передбачено майже 4,4 млрд грн.

Важливим досягненням для сфери охорони здоровʼя в проєкті бюджету на 2025 рік є рішення Уряду щодо виділення 5,6 млрд грн на капітальні видатки. Цей ресурс буде спрямовано за пріоритетними напрямами модернізації й розвитку медичної інфраструктури:

  • задля посилення спроможності медичних закладів у наданні стаціонарної реабілітаційної допомоги передбачено реалізацію низки проєктів на 1,25 млрд грн;
  • на підвищення якості медичної освіти шляхом розвитку університетських лікарень – 520 млн грн;
  • на реалізацію планів з відновлення та модернізації медзакладів спроможної мережі – 450 млн грн;
  • на удосконалення діагностики онкологічних захворювань та створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань передбачено 950 млн грн;
  • на відновлення, будівництво та оснащення ключових лікарень – понад 700 млн грн,
  • на розвиток стаціонарної психіатричної допомоги і підтримку материнства та дитинства – 360 млн грн.

Запланована реалізація й інших проєктів, а також закупівля обладнання для закладів охорони здоров’я.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

11 листопада

Держоператор тилу застосовуватиме обмежувальні заходи до недобросовісних постачальників

Держоператор тилу застосовуватиме обмежувальні заходи до недобросовісних постачальників

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю

Порівняльна таблиця змін до Закону № 922

Зокрема, вони передбачають відмову від встановлення ділових відносин з ДОТ на майбутнє, як наслідок – дискваліфікацію у подальших закупівельних процедурах. Застосування обмежень визначатиме дворівнева комісія з можливістю оскарження такого рішення. Максимальний термін такого обмеження – 1 рік з дня набуття чинності рішення комісії. 

Застосування обмежувального заходу відбуватиметься через режим оперативно-господарських санкцій, передбачених Господарським кодексом України. Відповідно це слугуватиме додатковою мотивацією для постачальників щодо підвищення відповідального ставлення до забезпечення військовослужбовців ЗСУ.

Так, застосування обмежувальних заходів торкнеться тих постачальників, які:

  • порушують антикорупційне/санкційне законодавство;
  • постачають фальсифіковану або неякісну продукцію;
  • мають низький відсоток постачання (SLA);
  • надають недостовірні або підроблені документи на товари.

Для забезпечення прозорості та відкритості процесу у ДОТ створено дві комісії:

  • перша комісія розглядає питання застосування обмежувального заходу по суті;
  • друга – розглядає скарги щодо застосування обмежувального заходу з боку постачальника.

Постачальник має право оскаржити таке рішення протягом 5 робочих днів з моменту винесення рішення по суті.

«Наразі ДОТ має успішну судову практику щодо правомірності застосування оперативно– господарських санкцій у вигляді відмови від встановлення ділових відносин на майбутнє та можливість дискваліфікації таких постачальників у торгах. Ми продовжуємо удосконалювати механізми доброчесної співпраці з постачальниками, тим самим задовольняючи суспільний запит на прозорість та справедливість у сфері публічних закупівель», – під час презентації заявив Дмитро Бігунець, директор з управління ризиками та комплаєнс ДОТ.

Реалізація законодавства у системі публічних закупівель наразі дозволяє створити справедливі правила гри для всіх постачальників. Перевага  механізму полягає у можливості врахування попереднього досвіду взаємодії підприємства з ДОТ, проте, регуляторна функція має бути визначена чітко та прозоро, щоб зберегти ту межу, яка пролягає між надійними партнерами та недоброчесними контрагентами. 

Джерело: офіційний сайт ДОТ

8 листопада

Кабмін схвалив проєкт Державного бюджету на 2025 рік до другого читання

Кабмін схвалив проєкт Державного бюджету на 2025 рік до другого читання

Нові нормативно-правові акти та зміни в законодавстві за жовтень 2024 року, на які варто зважати замовнику

Видатки загального фонду державного бюджету до другого читання становлять 3 709,8 млрд грн.

«Затвердження Урядом проєкту бюджету у другому читанні – це чіткий сигнал, що Україна залишається на шляху фінансової стабільності навіть у складних умовах війни. Ми зосередилися на пріоритетах: забезпеченні оборони, соціальній підтримці населення та створенні можливостей для відновлення економіки. Бюджет ґрунтується на реалістичних оцінках та враховує виклики воєнного часу, а також пропозиції Парламенту», – зазначив Міністр фінансів Сергій Марченко.

Доходи, які раніше спрямовувалися до спеціального фонду у розмірі 43,2 млрд грн на фінансування Державного дорожнього фонду, тепер повністю перенесені до загального фонду бюджету. Додаткові 12 млрд грн спрямовано на підвищення виплат вчителям, що забезпечить покращення умов праці педагогів. Для зміцнення обороноздатності виділено додатково 1 млрд грн на розвиток озброєння та військової техніки для Міністерства оборони та ГУР МО. При цьому скорочено фінансування Генеральної прокуратури на 1,2 млрд грн.

На підтримку оборонно-промислового комплексу передбачено 500 млн грн для здешевлення кредитів підприємствам, що сприятиме модернізації виробництва та підвищенню оборонного потенціалу країни. Додаткові 646 млн грн виділено для Міністерства охорони здоров’я, зокрема 500 млн грн на реімбурсацію ліків для лікування серцево-судинних та неврологічних захворювань.

Міністерству культури та стратегічних комунікацій надано додаткові 488,4 млн грн, з яких 200 млн грн спрямовано на проєкти стратегічних комунікацій та просування позитивного іміджу України за кордоном. Окремо передбачено 150 млн грн для підтримки українців за кордоном та сприяння їх поверненню в Україну через діяльність Агенції єдності українців при Мінекономіки.

Видатки Мінсоцполітики збільшено на понад 1,4 млрд грн, зокрема:

  • 1 млрд грн – на допомогу внутрішньо переміщеним особам;
  • 102,2 млн грн – на оплату хмарних ресурсів для цифрових технологій;
  • 328,6 млн грн – на послуги денного догляду для дітей з інвалідністю.

Для розвитку аграрного сектору передбачено додаткові 1 млрд грн на підтримку тваринництва та переробку сільськогосподарської продукції.

Мінінфраструктури передбачено 1 млрд грн на реалізацію інвестиційних проєктів через Державний фонд регіонального розвитку. На відновлювальні роботи у Харкові виділено 1 млрд грн, що дозволить відновити об’єкти житлово-комунальної сфери, постраждалі від бойових дій.

Для надання компенсацій за знищене житло передбачено 3 млрд грн, а за пошкоджене майно – 1 млрд грн. Це допоможе підтримати громадян, які постраждали внаслідок бойових дій.

У бюджеті також враховано рішення Стратегічної інвестиційної ради щодо спрямування 36,4 млрд грн на реалізацію пріоритетних напрямів публічних інвестицій, зокрема:

  • 11,8 млрд грн – на освіту;
  • 8 млрд грн – на водопостачання;
  • 6 млрд грн – на соціальний захист;
  • 5,6 млрд грн – на охорону здоров’я;
  • 4,4 млрд грн – на транспорт;
  • 502 млн грн – на державне управління;
  • 70 млн грн – на проєкти у сфері культури, зокрема на будівництво укриттів.

Такі зміни спрямовані на забезпечення комплексного підходу до підтримки пріоритетних сфер, розвитку та відновлення економіки країни в умовах війни.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

8 листопада

Індекс споживчих цін у жовтні 2024 року

Індекс споживчих цін у жовтні 2024 року

Як враховувати індекс інфляції в очікуваній вартості предмета закупівлі

Базова інфляція в жовтні 2024р. порівняно з вереснем 2024р. становила 1,3%, з початку року – 8,0%.

У порівнянні з вереснем подорожчали такі категорії товарів:

  • на споживчому ринку в жовтні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,2%;
  • найбільше (на 18,2% та 18,1%) подорожчали овочі та яйця;
  • на 6,9-1,3% зросли ціни на масло, фрукти, молоко та молочні продукти, соняшникову олію, продукти переробки зернових, яловичину, безалкогольні напої, хліб, сало, рибу та продукти з риби;
  • ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,8%, що пов’язано з подорожчанням тютюнових виробів на 2,6%;
  • зростання цін у сфері охорони здоров’я на 1,0% відбулося насамперед за рахунок підвищення цін на послуги лікарень на 1,3% та амбулаторні послуги на 1,2%;
  • ціни на транспорт зросли на 0,5% в основному через подорожчання палива та мастил на 0,8% та проїзду в автодорожньому пасажирському транспорті на 0,7%. 
У порівнянні з вереснем подешевшали такі категорії товарів:
  • на 4,2% знизилися ціни на цукор;
  • на 4,7% подешевшав проїзд у залізничному пасажирському транспорті.

Джерело: офіційний сайт Держстату