Що нового

Публічні закупівлі

12 квітня

5 найкращих публічних закупівель березня від Prozorro

5 найкращих публічних закупівель березня від Prozorro

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Цього разу ними стали:

  1. Оператор газотранспортної системи України.
  2. Військова частина 3160.
  3. Департамент соціальної політики Дніпровської міської ради.
  4. Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради.
  5. Державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції.

Пікапи

Оператор газотранспортної системи України уклав договір на закупівлю 71 пікапа Tata Xenon X2, заощадивши 30 млн грн. Це 31% від очікуваної вартості у майже 120 млн грн. У торгах взяли участь 5 постачальників.

Так ціна за одну автівку склала 1,2 млн грн. Пікап можна знайти в мережі за такою ж вартістю. Замовник також отримав гарантію на 3 роки або 100 тис. км пробігу.

Загороджувальна піраміда

Військова частина 3160 провела тендер на закупівлю 32 тис. загороджувальних пірамід – «зубів дракона». Заощадити вдалося 14 млн грн.

Очікувана вартість становила близько 51 млн грн, а із постачальником уклали договір на 37 млн грн. В аукціоні взяли участь 7 постачальників.

За договором ціна однієї піраміди – 1,1 тис. грн, а в мережі – 1,4 тис. грн.

Набори харчування

Департамент соціальної політики Дніпровської міськради провів відкриті торги на закупівлю 11,6 тис. наборів харчових продуктів для ВПО. За укладеним договором вартість товару на 17% менша від очікуваної вартості.

В торгах брали участь 3 учасники. За пропозицією переможця один набір продуктів коштує 2,1 тис.

Монокуляр нічного бачення

Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради закупить 105 монокулярів нічного бачення за ціною 119 тис. грн за штуку. Така ж модель продається на сайті виробника в роздріб за 145 тис. грн.

Вартість укладеної угоди складає 12,6 млн грн проти очікуваної вартості у 16,8 млн грн. Це 25% економії. На торгах змагалися 6 учасників.

Борошно

Держустанова «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» оголошувала запит пропозицій постачальників на закупівлю 489 тонн пшеничного борошна для пенітенціарної системи. З-поміж 13 пропозицій перемогла ціна на 33% менша від очікуваної вартості.

Таким чином вартість договору склала 4,7 млн грн проти 6,9 млн грн очікуваної вартості. За договором ціна одного кг борошна з урахуванням всіх зборів, податків, супутник витрат складає 9,7 грн.

Джерело: офіційний сайт Prozorro

12 квітня

Уряд виділив додаткові 3,88 млрд грн на подальше будівництво оборонних рубежів

Уряд виділив додаткові 3,88 млрд грн на подальше будівництво оборонних рубежів

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Понад 3,8 млрд грн буде спрямовано з резервного фонду державного бюджету обласним військовим адміністраціям, чиї ресурси залучені на будівництві оборонних споруд. Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні 12 квітня 2024 року.

«Системно працюємо над посиленням обороноздатності України. 3,8 мільярда гривень, виділені сьогодні, дозволять додатково профінансувати спорудження фортифікацій на важливих напрямках. Є чіткий план, для виконання якого залучені всі необхідні ресурси, в тому числі ресурси тилових регіонів.

Уряд у свою чергу оперативно реагує на запити Міноборони щодо потреб у поточному фінансуванні робіт. Лише з початку цього року, з урахуванням нинішнього рішення на будівництво фортифікацій Урядом з резервного фонду державного бюджету виділено близько 29,4 млрд грн. І, зрозуміло, це не остаточна сума – кошти виділятимуться й надалі. Є чітке завдання Президента України – Верховного Головнокомандувача – забезпечити максимальне посилення обороноздатності на ключових напрямках. І воно виконується», - зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Мінекономіки нагадує, 2 квітня 2024 року Уряд виділив з резервного фонду державного бюджету на спорудження фортифікацій в Сумській, Донецькій, Запорізькій, Херсонській та Миколаївській областях 5,6 млрд грн.

Рішенням, ухваленим Урядом 19 січня 2024 року на фортифікації спрямовано 17,448 млрд грн.

12 січня 2024 року Уряд виділив на спорудження фортифікацій 2,49 млрд грн.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

12 квітня

Внесено зміни до Положення про покладення спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу

Внесено зміни до Положення про покладення спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Врегульовано, з метою створення умов щодо забезпечення гарантованого та безперебійного постачання природного газу виробникам теплової енергії для надання ними комунальних послуг споживачам в міжопалювальний період 2024 року, питання щодо продовження до 31.08.2024 (включно) дії постанови КМУ від 19.07.2022 № 812 та затвердженого нею Положення.

Також змінено відсотки розподілу та перерахування коштів для виробників теплової енергії, що надають послуги з постачання гарячої води в міжопалювальний період, та для виробників теплової енергії, що не надають послугу з постачання гарячої води в міжопалювальний період.

Установлено, що ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» надає НКРЕКП:

  • до 01.05.2024 перелік ліцензіатів у сфері теплопостачання, з якими укладено договори постачання природного газу на міжопалювальний період 2024 року;
  • до 17 числа місяця, що настає за звітним (починаючи з 01.05.2024 та протягом міжопалювального періоду 2024 р.), обсяг заборгованості за використаний теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями природний газ для виробництва теплової енергії з метою надання послуги з постачання гарячої води в міжопалювальний період.

Передбачено здійснення НКРЕКП моніторингу використання коштів на діяльність з:

  • виробництва,
  • транспортування,
  • постачання теплової енергії,
  • надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води,

отриманих теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями на поточні рахунки, трансфертів та іншої фінансової допомоги.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

12 квітня

Кабмін затвердив правила розподілу субвенції на шкільні укриття у 2024 році

Кабмін затвердив правила розподілу субвенції на шкільні укриття у 2024 році

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Постановою «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти»:

  • передбачено, що однією з умов використання коштів буде віднесення обʼєкта завершеного проєкту до захисних споруд цивільного захисту, зокрема сховища, або протирадіаційного укриття;
  • змінено процедуру розподілу коштів, а саме встановлено, що розподіл коштів буде здійснювати комісія, створена Міністерством освіти і науки України;
  • встановлено граничні обсяги надання субвенції з урахуванням наближеності окремих територій України до зони бойових дій, активності ведення ворожих обстрілів та кількості здобувачів освіти, які не мають можливості здійснювати навчання в режимі офлайн.

Відповідно до постанови, субвенцію на укриття у 2024 році буде спрямовано лише для закладів загальної середньої освіти, які працюють за дистанційною та/або змішаною формою навчання

Також визначено 8 пріоритетних областей та граничні обсяги надання субвенції на облаштування безпечних умов для кожної з них

  • Харківська область – 500 млн грн;
  • Дніпропетровська область – 500 млн грн;
  • Запорізька область – 500 млн грн;
  • Миколаївська область – 200 млн грн;
  • Херсонська область – 200 млн грн;
  • Одеська область – 150 млн грн;
  • Сумська область – 150 млн грн;
  • Чернігівська область – 150 млн грн.

Окремо 150 мільйонів гривень субвенції буде спрямовано на завершення реалізації проєктів із будівництва укриттів, розпочатих у 2023 році, але за умови, що такі проєкти вже профінансовані та завершені мінімум на 40%. 

Цього року всі проєкти з капітального ремонту або будівництва укриттів громади подаватимуть через систему DREAM – прозоро та публічно

Серед головних умов

  • наявність проєктно-кошторисної документації на будівництво або капітальний ремонт безпечного місця; 
  • у ЗЗСО навчається не менш ніж 200 дітей; 
  • підтверджене співфінансування з місцевого бюджету, мінімальний розмір якого відповідає індексу податкоспроможності громади;
  • проєкт повинен бути завершений у цьому році.

Важливо, що в межах затвердженого механізму обласні військові адміністрації зможуть переглянути усі проєкти у системі DREAM та сформувати власний перелік пріоритетних проєктів на підставі стратегічного бачення розвитку регіону та безпекової ситуації. Після чого надати свої пропозиції комісії, створеній МОН.

Уже комісія МОН, відповідно до наданих рекомендацій ОВА, обирає та фіналізує список проєктів, які потребують першочергового фінансування в закладах освіти.

Громади, які не отримають кошти на облаштування безпечних освітніх просторів, але мають подані проєкти в DREAM, зможуть залучити кошти з інших джерел, наприклад, від міжнародних партнерів або донорів. 

Подання проєктів на отримання фінансування розпочинається 17 квітня та триватиме 7 робочих днів із моменту оголошення конкурсу.

Джерело: офіційний сайт МОН, Telegram-канал Тараса Мельничука

12 квітня

БЕБ упередило розтрату 3,2 млн грн бюджетних коштів на обрізці дерев

БЕБ упередило розтрату 3,2 млн грн бюджетних коштів на обрізці дерев

Чи вимагати в переможця процедури закупівлі інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Одне з комунальних підприємств міської ради планувало замовити послуги з санітарної та формувальної обрізки дерев на території міста. Для цього оголосили проведення публічної закупівлі вартістю 3,2 млн грн.

Співробітники БЕБ проаналізували вимоги тендерної документації замовника і подані переможцем документи та встановили, що підприємство не відповідає критеріям закупівлі. Зокрема, переможець тендеру не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є безумовною підставою для відхилення пропозиції учасника.

На підставі виявлених ризиків та з метою недопущення розтрати бюджетних коштів аналітики БЕБ направили лист комунальному підприємству та рекомендували вжити заходів щодо усунення передумов неефективного використання коштів громади. 

Розглянувши рекомендацію, замовник відмовився від укладання договору та відмінив тендерну закупівлю. Таким чином аналітики ТУ БЕБ у Закарпатській області  упередили розтрату 3,2 млн грн місцевого бюджету.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

12 квітня

Як підтвердити відсутність банкрутства для участі у закупівлях

Як підтвердити відсутність банкрутства для участі у закупівлях

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Вже третій рік Україна живе та працює в умовах воєнного стану. Цей період приніс з собою не лише випробування, а й важливі зміни для бізнесу. Українські суб'єкти господарювання різних форм власності були змушені переглянути свої економічні відносини та господарські зв’язки, адаптуючись до нових умов.

Одним з ключових аспектів у таких умовах є участь у публічних закупівлях та тендерних процедурах. Нові реалії вимагають від учасників цих процесів дотримуватись високих стандартів відповідності законодавству та кваліфікаційних вимог.

Для підтвердження відповідності учасників процедур закупівель вимогам чинного законодавства та кваліфікаційним критеріям, замовники торгів зобов’язують учасників подати документально підтверджену інформацію щодо відсутності перебування у процедурах банкрутства.

Мін'юст звертає увагу, що з  26 червня 2022 року доступ до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Єдиний реєстр підприємств) було обмежено. Тому відомості з Єдиного реєстру підприємств можна отримати у формі інформаційного листа.

Відповідно  до пункту 3.6 розділу ІІІ Положення про Єдиний реєстр підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 № 3018/5 (далі – Положення), встановлено порядок надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів.

Так, відповідно до встановленого цим наказом порядку, надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів здійснюється за відповідним запитом (письмовим або електронним) у разі обмеження в установлених законодавством випадках доступу до вебсайту, на якому подається електронний запит на отримання скороченої чи повної інформаційної довідки, або наявності протягом більше як однієї доби технічних проблем із доступом до такого офіційного вебсайту. Також, цим Положенням встановлено вимоги до подання зазначених запитів.

Запит про надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційного листа надсилається до відповідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта щодо якого запитується інформація, або до Міністерства юстиції України – у разі необхідності в одночасному отриманні відомостей щодо декількох суб’єктів, які зареєстровані в областях, віднесених до сфери повноважень різних міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.

Мін'юст нагадує, що деякі запити можуть бути відхилені, у зв’язку з невідповідністю вимогам чинного законодавства. Наприклад:

  • місцезнаходження запитувача належить до зони активних бойових дій або тимчасово окупованих територій;
  • запити, направлені електронною поштою, не були підписані запитувачами кваліфікованими електронними підписами (КЕП);
  • якщо  заявниками запитувалась інформація щодо наявності або відсутності справ про банкрутство відносно фізичних осіб, надання інформації про яких Положенням не передбачено.

Джерело: офіційний сайт Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

11 квітня

Уряд скасував реєстр виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення

Уряд скасував реєстр виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Також втрачають чинність рішення про внесення в реєстр та відповідні свідоцтва, які надавалися бізнесу, представленому в реєстрі

Відповідне рішення, розроблене Міністерством економіки на виконання рекомендацій Міжвідомчої робочої групи з дерегуляції під співголовуванням Першого віцепрем’єр-міністра України – Міністра економіки України Юлії Свириденко Уряд ухвалив на засіданні 9 квітня 2024 року.

Також цим же рішенням Кабінет Міністрів скасував норму, відповідно до якої Міністерство економіки за участі Генштабу ЗСУ були визначені головними виконавцями робіт з легалізації програмного забезпечення в органах влади та боротьби з його нелегальним використанням. Норма була ухвалена ще на початку 2000-х та нині втратила актуальність.

«Уряд скасував застарілі та неефективні норми й процедури у сфері держрегулювання господарської діяльності, які лише обтяжували роботу бізнесу. З часу їх ухвалення нормативно-правове поле, що регулює сферу ІТ, було суттєво удосконалене. Сьогодні працюють більш дієві та ефективні механізми у сфері інформатизації,  інструменти кібербезпеки та захисту інформації, якими опікуються уповноважені органи – Мінцифри, Держслужба спецзв’язку та інші. Мінекономіки не є профільним органом у цій сфері, тож логічно, щоб непрофільні функції були зняті з Міністерства», - зазначив заступник Міністра економіки Віталій Кіндратів.

Відповідно до рішення Уряду, інформація, що міститься в реєстрі, буде архівована та збережена.

Довідково

В Україні триває реформа дерегуляції роботи підприємців. Щоби спростити умови ведення бізнесу, у січні 2023 року Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з дерегуляції, яка вже переглянула 1323 регуляторних інструментів для бізнесу. З них 456 рекомендовано скасувати, 584 – спростити. Наразі, скасовано вже понад 100 інструментів. 

До робочої групи, співголовою якої є Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко, увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби. До роботи МРГ залучені експерти Офісу ефективного регулювання, Центру економічного відновлення, Центру економічної стратегії, EasyBusiness,  проєкту  EU4business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України»,  проєкту USAID/UKAid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS» та Європейського банку реконструкції та розвитку.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

11 квітня

Міноборони має відкритих авансів на 211 млрд гривень

Міноборони має відкритих авансів на 211 млрд гривень

📽️ Організовуємо закупівельний процес у військовій частині

Про це повідомив заступник Міністра оборони Юрій Джигир.

Відкритим аванс є тоді, коли кошти сплачено, а товар ще не поставлено. Ця сума вважається дебіторською заборгованістю постачальника перед Міністерством оборони.

«Виробники працюють, постачання триває. Ми беремо цю зброю, обліковуємо, коли постання закінчиться, ми робимо фінальну оплату, і дебіторська заборгованість закривається. Тільки протягом 2024 року поставлено продукції для потреб ЗСУ та погашено дебіторської заборгованості на суму 45,3 мільярда гривень», – пояснив Юрій Джигир.

Загалом за поточний рік авансів на закупівлі було більше, однак за частиною з них товар вже поставлено у війська, все інше – залишається відкритими авансами. За словами Юрія Джигира, проблемні питання можуть виникати у випадку, коли постачання зривається з тієї чи іншої причини.

Так, на сьогодні прострочених постачань є на 37 мільярдів гривень, з яких справи на 15 мільярдів гривень перебувають в судах, на 19 мільярдів гривень – на етапі досудового врегулювання.

Джерело: офіційний сайт МОУ

11 квітня

За перший квартал 2024 року до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 101,6 млрд гривень

За 1 квартал 2024 року до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 101,6 млрд гривень

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

У І кварталі 2024 року до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 101,6 млрд грн, що на 22,4 млрд грн більше ніж у І кварталі 2023 року (у співставних умовах).

Основними доходами загального фонду місцевих бюджетів (без урахування міжбюджетних трансфертів) у І кварталі були:

  • 52,7 млрд грн – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
  • 17,4 млрд грн – єдиний податок;
  • 9,9 млрд грн – податок на прибуток підприємств приватного сектору економіки;
  • 9 млрд грн – плата за землю;
  • 5,6 млрд грн – акцизний податок;
  • 2,2 млрд грн – податок на нерухоме майно.

Приріст доходів загального фонду місцевих бюджетів до 2023 року зафіксовано у таких областях:

  • Миколаївська (+37,4 %);
  • Вінницька (+32,2 %);
  • Закарпатська (+30,8 %);
  • Харківська (+28,6 %);
  • а також у м. Київ (+50,9%).

Збільшення доходів у цих областях пов’язано, зокрема, з тим, що у ці регіони перемістилися здебільшого внутрішньо переміщені особи та бізнес із територій, де ведуться або велися бойові дії, або з територій, які були чи є тимчасово окупованими рф.

Відповідно, найменший показник доходів виявлено в областях, де проходять активні бойові дії або території яких були чи є тимчасово окупованими рф, зокрема в Донецькій, Запорізькій, Луганській та Херсонській областях.

Завдяки швидкій адаптації до воєнного стану підприємств, органів державної влади та місцевого самоврядування вдалося забезпечити збільшення доходів загального фонду місцевих бюджетів на 28,3% у порівнянні з 2023 роком.

За рахунок цих ресурсів органи місцевого самоврядування і надалі мають можливість здійснювати фінансування першочергових потреб на місцевому рівні.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

11 квітня

Як розподілятимуть бюджетні кошти на будівництво укриттів у медзакладах

Як розподілятимуть бюджетні кошти на будівництво укриттів у медзакладах

Проведення капітального ремонту у 2024 році за бюджетні кошти: чи є обмеження

Тепер, щоби кошти почали «працювати», обласні військово-цивільні адміністрації мають до 1 травня зібрати інформацію про готові до реалізації проєкти укриттів у лікарнях спроможної мереж, і до 15 травня – надати її Міністерству охорони здоров’я.

«Пріоритет у розподіленні коштів надаватиметься медичним закладам, розташованим ближче до територій активних бойових дій, де росія постійно обстрілює цивільну інфраструктуру і де потреба в укриттях – найбільш критична. Ми маємо чіткі критерії, що допоможуть пріоритезувати виділення коштів. Водночас закликаємо обласні адміністрації продовжувати роботу в цьому напрямі, адже ми розраховуємо, що це лише перша хвиля фінансування, і далі шукатимемо можливості зробити наші медичні заклади не тільки осередками допомоги та підтримки для пацієнтів, але й безпечним простором, де кожен може почуватися захищеним у будь-якій ситуації», – зазначив Віктор Ляшко.

В якому порядку відбуватиметься розподіл коштів

1. До 1 травня 2024 року власник медичного закладу подає до обласної військової адміністрації/Київської міської держадміністрації необхідний пакет документів:

  • проєктну заявку;
  • обґрунтування відповідності умовам;
  • гарантійний лист власника медзакладу про дотримання ним умов щодо забезпечення реалізації проєкту на умовах співфінансування з місцевого бюджету;
  • копію акта (наказу, розпорядження) про затвердження проєкту будівництва), а також копію позитивного експертного звіту щодо такого проєкту будівництва;
  • картку закладу охорони здоров’я.

2. ОВА та КМДА перевіряють проєктну документацію та подані документи на відповідність вимогам.

3. ОВА та КМДА формують перелік проєктів у порядку їхньої пріоритетності:

  • територіальна наближеність медзакладу до території активних бойових дій;
  • наявність у медзакладі автономного опалення, автономного водопостачання, автономного джерела електропостачання;
  • наявність договору з НСЗУ за пакетами: «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та «Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій».

4. До 15 травня ОВА та КМДА подають до МОЗ перелік відібраних проєктів (разом із проєктними заявками).

5. МОЗ формує комісію для розгляду поданих заявок та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів субвенції.

6. Комісія МОЗ проводить перевірку поданих документів на відповідність вимогам та формує пропозиції щодо пріоритетності реалізації проєктів. Комісія визначає пріоритетність проєктів, відповідно до територіальної наближеності медзакладу до територій активних бойових дій.

7. Комісія МОЗ затверджує перелік проєктів та подає пропозицій Кабінету Міністрів України щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами.

Субвенція спрямовуватиметься тільки на:

  • нове будівництво;
  • реконструкцію;
  • реставрацію;
  • капітальний ремонт сховищ, протирадіаційних укриттів та споруд подвійного призначення у лікарнях комунальної форми власності.

Визначені чіткі умови, за яких виділятиметься субвенція:

  • медзаклад належить до спроможної мережі. Проте для регіонів, де вона ще не сформована (Луганська, Донецька, Запорізька, Херсонська, Миколаївська області та АР Крим), власник медзакладу має надати обґрунтування пріоритетності реалізації проєкту;
  • у медзакладі немає захисних споруд цивільного захисту або ж поточні умови вимагають капремонту, реставрації чи реконструкції;
  • проєкт завершиться до 31 грудня 2024 року;
  • медзаклад має затверджену проєктну документацію, а також позитивний висновок її експертизи;
  • проєкт реалізується лише за умови співфінансування з місцевих бюджетів.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

10 квітня

Коментар експерта щодо останніх змін до Особливостей № 1178

Колеги! 9 квітня пройшов наш вебінар за ініціативи «ДеюреЗакупівлі» — спільного проєкту Експертус Держзакупівлі та Юридичної фірми «Світ права». Разом ми допомагаємо закупівельникам долати лабіринти закупівельного законодавства та знаходити правильні рішення для своїх закупівель. 

Спікер вебінару Ірина КОРДА, керуючий партнер ПП ЮФ «Світ права», прокоментувала, що врахувати насамперед у своєму робочому процесі кожному закупівельнику. Адже нові зміни до Особливостей № 1178 вже набули чинності.

10 квітня

Внесено зміни до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання

Внесено зміни до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Уточнено, що до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких обʼєкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, відносяться:

  • нове будівництво,
  • реконструкція,
  • реставрація,
  • капітальний ремонт обʼєктів казармено-житлового фонду військових містечок (крім житлових будинків), військових аеродромів, арсеналів, баз та складів, комунальних споруд, інженерних мереж,

що за класом наслідків (відповідальності) належать до обʼєктів з незначними (СС1) та середніми (СС 2) наслідками і які виконуються безпосередньо на території військових частин (підрозділів), установ та організацій Збройних Сил, Національної гвардії, Державної прикордонної служби та Служби зовнішньої розвідки у період дії воєнного стану в Україні та протягом року після його припинення чи скасування.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

10 квітня

Внесено зміни до постанови КМУ щодо закупівлі лікарських засобів, медвиробів та допоміжних засобів до них

Внесено зміни до постанови КМУ щодо закупівлі лікарських засобів, медвиробів та допоміжних засобів до них

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів: як проводити

Кабмін вніс зміни до постанови КМУ від 07.03.2022 № 216, зокрема:

  • викладено в новій редакції:
  • розділ «Ендопротези і набори для імплантації» (у звʼязку з доповненням медичними виробами для проведення ортопедичних, травматологічних та нейрохірургічних оперативних втручань);
  • підрозділ «Гемостатичні засоби для місцевого застосування» підрозділу «Лікарські засоби для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями» розділу «Лікарські засоби та медичні вироби для закладів охорони здоровʼя для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями» (у зв'язку з доповненням гемостатичними засобами або виробами для місцевого застосування).
  • доповнено розділ «Медикаменти для громадян, хворих на первинні (вроджені) імунодефіцити» рідкісним імунним захворюванням - хворобою Кавасакі;
  • доповнено новим розділом «Медичні вироби для слухопротезування».
  • виключено у звʼязку з повним виконанням договорів розділи:
  • «Реактиви для проведення масового скринінгу новонароджених фенілкетонурію, вроджений гіпотиреоз, муковісцидоз та адреногенітальний синдром»;
  • «Закупівля високовартісного медичного обладнання для опорних закладів охорони здоровʼя у госпітальних округах та закладів охорони здоровʼя, які забезпечують надання інтенсивного лікування, медичного та лабораторного обладнання, для закладів охорони здоровʼя, що належать до сфери управління МОЗ та забезпечують токсиколого-гігієнічну оцінку та розроблення гігієнічних нормативів і регламентів»;
  • «Витратні матеріали для визначення рівня глюкози в крові, глікованого гемоглобіну».

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

10 квітня

У першому кварталі 2024 року з держбюджету перераховано 36,2 млрд грн трансфертів до місцевих бюджетів

У першому кварталі 2024 року з держбюджету перераховано 36,2 млрд грн трансфертів до місцевих бюджетів

Проведення капітального ремонту у 2024 році за бюджетні кошти: чи є обмеження

У І кварталі 2024 року Мінфін згідно з бюджетним законодавством забезпечив перерахування міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам в обсязі 36,2 млрд грн, що становить 93,9 % від передбачених розписом асигнувань, зокрема:

  • базову дотацію перераховано в сумі 5,3 млрд грн (100 % до розпису асигнувань);
  • додаткові дотації перераховано в сумі 6,6 млрд грн (100 % до розпису асигнувань);
  • освітню субвенцію – 22,9 млрд грн (100 % до розпису асигнувань).

Залишки коштів на рахунках місцевих бюджетів та бюджетних установ за загальним і спеціальним фондами станом на 1 квітня становлять 141,1 млрд грн, що на 1,9 млрд грн більше, ніж станом на 1 березня.

За рахунок цих ресурсів органи місцевого самоврядування і надалі мають можливість забезпечувати фінансування першочергових потреб на місцевому рівні.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

10 квітня

«Державний оператор тилу» закупив літній одяг для ЗСУ

«Державний оператор тилу» закупив літній одяг для ЗСУ

📽️ Організовуємо закупівельний процес у військовій частині

«Державний оператор тилу» придбав літній одяг для Збройних Сил України, зокрема, закупили:

  • костюми літні польові;
  • футболки;
  • кепі;
  • сорочки бойові;
  • черевики літні;
  • пояси;
  • спідню білизну;
  • шкарпетки.

«Загальна економія закупівель літнього одягу для одного військового, порівняно з цінами до «Державного оператору тилу», становить 377 гривень. Всі закуплені товари відповідають встановленим стандартам якості», - повідомили в держпідприємстві.

ЗСУ вже отримали костюми літні польові та літні черевики. Крайні терміни постач інших товарів – кінець липня.

Джерело: офіційний сайт МОУ

10 квітня

Кабмін прийняв постанову про надання субвенції особам з особливими освітніми потребами

Кабмін прийняв постанову про надання субвенції особам з особливими освітніми потребами

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

З метою підтримки осіб з особливими освітніми потребами (ООП) ухвалено постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2024 році».

Документом затверджено розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП відповідно до кількісних показників осіб з ООП, які навчаються в інклюзивних групах та класах закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти станом на 1 січня 2024 року, а також внесли зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.

Що це означає:

  • корекційно-розвиткові заняття, які проводилися для дітей з ООП протягом останніх трьох місяців, будуть оплачені та продовжені;
  • громади також матимуть можливість використовувати залишки коштів, що утворилися за останні кілька років.

У державному бюджеті передбачено суму понад 304 млн грн, яку буде розподілено у два етапи. Наступний з яких заплановано на вересень, з урахуванням учнів з ООП, які розпочнуть навчання з нового року.

У першому етапі розподілено понад 203 млн грн, у другому (у вересні) буде розподілено понад 101 млн грн з урахуванням учнів з ООП, які розпочнуть навчання з нового року. 

Джерело: офіційний сайт МОН

9 квітня

Індекс споживчих цін у березні 2024 року

Індекс споживчих цін у березні 2024 року

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

За даними Держслужби статистики, у березні споживчі ціни зросли на 0,5% (до лютого 2024 року), з початку року – на 1,2% (до грудня 2023 року). 

Серед продовольства, за березень:

  • найбільше подешевшали:
  • яйця (-16,4%);
  • цукор (-2,5%);
  • соняшникова олія (-1,5%);
  • найбільше подорожчали через сезонність:
  • фрукти (+4,1%).

Серед непродовольчих товарів і послуг:

  • найбільше подорожчали:
  • одяг і взуття (+12,9%);
  • послуги ж/д перевезень (+4,4%).

У річному вимірі (до березня 2023 року) споживча інфляція продовжувала скорочуватись, загальмувавши до 3,2%(мінімуму з листопада 2020 року). Для порівняння річна інфляція у березні в Естонії була 3,9%, Іспанії -3,2%, Єврозоні - 2,4%, Польщі – 1,9%, Латвії – 0,9%. Серед країн в регіоні галопуюча інфляція продовжувала спостерігатись у Туреччині – 68,5%.

За останніми висновками НБУ продовження гальмування інфляції на початку року обумовлюється насамперед

  • розширенням пропозицій продуктів харчування в умовах теплішої погоди, подальших ефектів від значних врожаїв 2023 року та переорієнтації окремих виробників на внутрішній ринок;
  • зменшення тиску з боку виробничої інфляції (сировини і енергії);
  • збереженням відносно жорсткої монетарної політики та стабільної ситуації на валютному ринку.

Джерело: Telegram-канал Данила Гетманцева

9 квітня

Уряд спрямує кошти на закупівлю енергообладнання для Харкова та Харківщини

Уряд спрямує кошти на закупівлю енергообладнання для Харкова та Харківщини

Змінюємо ціну на електроенергію після зміни тарифів

Уряд працює над тим, щоб наступної зими в українців у домівках було світло та тепло, а підприємства працювали безперебійно. Про це зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів 9 квітня.

«Важливий виклик сьогодні – це енергетична безпека. Ворог здійснив низку інтенсивних атак на об’єкти енергетики. Насамперед ідеться про теплову генерацію. Наше завдання – до наступної зими мінімізувати ризики для енергосектору», – відзначив Прем’єр-міністр.

За його словами, є три основні вектори діяльності. Перший – це ремонти й залучення допомоги від партнерів.

«Великі надії покладаємо на Фонд підтримки енергетики України, куди наші міжнародні партнери зробили внесків на понад 405 мільйонів євро», – зазначив Денис Шмигаль.

Як зауважив Глава Уряду, пріоритетно держава спрямовує кошти на закупівлю обладнання для тих регіонів, де ситуація найважча. Зокрема, для Харкова та Харківщини.

«Другий напрямок – децентралізація нашої генерації. Замість великих вразливих до атак електростанцій потрібно десятки малих розосереджених об’єктів. Розгортаємо мережу когенераційних установок, які підтримають роботу критичної інфраструктури громад. Будемо нарощувати інтенсивність робіт у цій сфері», – сказав Прем’єр-міністр.

Третій напрямок, який озвучив очільник Уряду, це посилення української ППО. Він наголосив, що зараз це пріоритет для всієї влади.

Джерело: офіційний сайт КМУ

9 квітня

Кабмін підтримав ініціативу, яка полегшить оренду державної нерухомості для надавачів соціальних послуг

Кабмін підтримав ініціативу, яка полегшить оренду державної нерухомості для надавачів соціальних послуг

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Відтепер організації, які займаються наданням соціальних послуг зможуть без проведення аукціону орендувати у держави майно для проведення надзвичайно актуальних в наш час заходів, зокрема, з розміщення внутрішньо переміщених осіб. Зміни дозволять залучити до надання соціальних послуг більшу кількість надавачів саме недержавного сектору економіки.

«Команда ФДМУ максимально сприяє розширенню можливостей для створення майданчиків підтримки громадян, які потребують допомоги, зокрема для внутрішньо переміщених осіб. Завдяки постанові оренда нерухомості у держави, для надавачів соцпослуг, стане простішою та швидшою – саме це було початковою метою створення документа», – наголосив Голова ФДМУ Віталій Коваль.

Постанова передбачає:

  • мінімальний перелік документів, який необхідно подавати орендодавцю для оренди державного або комунального майна без проведення аукціону. Тепер знадобляться лише заява та копія документа, який підтверджує статус заявника як надавача соціальних послуг;
  • встановлення єдиної пільгової орендної ставки для всіх надавачів соціальних послуг в розмірі 1% на рік від ринкової вартості об’єкта оренди.

Джерело: офіційний сайт ФДМУ

9 квітня

🔥 Огляд двадцять других змін до Особливостей № 1178

Огляд двадцять других змін до Особливостей № 1178

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Розглянемо детальніше, які положення Особливостей № 1178 змінила постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 02 квітня 2024 р. № 382 (далі – Постанова № 382).

Зміни до закупівель із локалізацією 

Постановою № 382 КМУ вніс зміни у пункт 3 Особливостей № 1178. А саме у частині закупівель товарів із локалізацією.

Відтак під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим — шостим пункту 3) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X Закону № 922, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. 

У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X Закону № 922, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пункту 6-1 розділу X Закону № 922.

Зміни до терміну оприлюднення оголошення та тендерної документації

Змін також зазнав пункт 24 Особливостей. Відтепер замовник має оприлюднити оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію

  • на закупівлю товарів, послуг -  не пізніше ніж за сім днів;
  • на закупівлю робіт - не пізніше ніж за 14 днів.

Відповідних змін зазнав і пункт 34, що визначає строки подання тендерних пропозицій.

Зміни до пункту 13 Особливостей 

Змін зазнав підпункт 19 пункту 13. Відтепер замовники не зможуть закуповувати послуги, пов’язаних із створенням інструментів страхування, перестрахування та/або відшкодування збитків від воєнних ризиків торгових суден, задіяних у перевезенні українських експортних товарів, на підставі цього підпункту.

Замість цього КМУ дозволив не застосовувати торги для закупівлі послуг, пов’язаних з гарантіями, кредитами або грантами.

Зміни до підстав для відхилення 

Із пункту 47 Особливостей виключили абзац чотирнадцятий. Замість цього КМУ змінив підставу для відхилення згідно підпункту 2 пункту 45 Особливостей. У новій редакції підпункт 2 пункту 45 Особливостей:

  • «учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
    Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена».

Нагадаємо, що відхилення на цій підставі право замовника, а не його обов’язок.

Зміни щодо надання роз’яснень учаснику та внесення змін  до оголошення

Відтепер замовники можуть вносити зміни до оголошення про процедуру відкритих торгів на підставі пункту 54 Особливостей.

Зокрема замовник має право внести зміни до оголошення про процедуру відкриті торгі:

  • з власної ініціативи;
  • у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю;
  • за результатами звернень;
  • на підставі рішення органу оскарження.

Також КМУ уточнив, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Зміни до закупівель ЦЗО

КМУ може прийняти рішення про обов’язкове проведення відкритих торгів та закупівель за рамковими угодами ЦЗО виключно для підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Агентства відновлення та є замовниками в розумінні Закону.

В такому рішенні КМУ може визначати:

  • перелік послуг та/або робіт (видів робіт), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою;
  • перелік замовників, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим.

У разі прийняття такого рішення Агентство відновлення має забезпечити фінансування діяльності ЦЗО за рахунок коштів державного бюджету або інших коштів.

Змін також зазнали й інші положення Особливостей. Ми вже готуємо нові статті про те, як проводити закупівлі з врахуванням цих змін.

9 квітня

В березні у Prozorro оголосили закупівель майже на 88 млрд грн

В березні у Prozorro оголосили закупівель майже на 88 млрд грн

ВЕБІНАР. Обґрунтовуємо рішення у виняткових випадках за пунктом 13 Особливостей

Про це повідомила заступник Міністра економіки України Надія Бігун.

Крім того, минулого місяця через Prozorro уклали договорів на 45,2 млрд грн, що на 3,1 млрд грн менше від очікуваної вартості тих закупівель.

«Ми продовжуємо працювати над підвищенням ефективності використання публічних коштів задля якнайбільше швидкого відновлення економіки та підтримки українського бізнесу під час війни. Політика Міністерства економіки України спрямована на розширення асортименту вітчизняних товарів, які закуповуються замовниками, в тому числі в категорії оборонних закупівель. В рамках реалізації програми «Зроблено в Україні» все більше українських виробників зможуть розвивати локальне виробництво, щоб забезпечити швидке постачання і закрити внутрішню потребу в тих чи інших товарах та послугах», - заявила заступниця Міністра економіки України Надія Бігун.

За її словами, всього в березні замовники оголосили в Prozorro 38,3 тис. закупівель. Найбільші витрати запланували спрямувати на:

  • дорожні роботи (16,6 млрд грн);
  • ремонт будівель (7,2 млрд грн);
  • закупівлі бензину і ДП (5,9 млрд грн);
  • бойове екіпірування (5,4 млрд грн);
  • ліки (3 млрд грн).

Також через Prozorro оголосили 400 конкурентних закупівель БПЛА на 1,6 млрд грн. Частина з них – закупівлі 4 тис. дронів від ДП «Агенція оборонних закупівель». Крім того, цей же замовник оголосив  в Prozorro рамкову угоду на постачання 154 автомобілів типу Pick-Up.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

8 квітня

Гарячі відповіді на запитання закупівельників у квітні

Збираємося укласти договір на закупівлю науководослідних робіт. Знаємо, що Мінекономіки скасувало ДК 01597, на який ми раніше посилалися, коли закуповували науково-технічні роботи. Чи можна його застосовувати для науково-дослідних робіт?

Дізнатися відповідь >>>

Плануємо встановити системи кондиціонування в лікувальному корпусі. Як визначити предмет закупівлі для монтажу — це роботи чи послуги? У який спосіб закупити кондиціонери і їх встановлення? Чи можна укласти договір без використання електронної системи?
 У замовника є така практика: ініціатор закупівлі готує службову записку щодо предмета закупівлі, його кількісних, технічних, якісних характеристик. Цю службову погоджує директор. Далі вона переходить до уповноваженої особи. Чи зобов’язана УО підтверджувати документально вибір постачальника, з яким замовник укладає договір? Чи потрібно документально підтверджувати ціну, за якою замовник закуповує товар?
 Як закупити фармацевтичну продукцію з переліку за додатком 1 до Особливостей і ту, що не входить до переліку? Чи можна укласти прямий договір на закупівлю фармацевтичної продукції на суму 20 тис. грн, якщо серед неї є лікарські засоби з переліку за додатком 1 до Особливостей та інші?
Запит пропозицій постачальників, який заклад охорони здоров’я оголосив для закупівлі фармацевтичної продукції відповідно до переліку з додатка до Особливостей, не відбувся. Замовник планує оголошувати запит повторно, проте змушений збільшити очікувану вартість закупівлі. Чи можна?
 Заклад 24.03.2022 уклав договір підряду на капітальний ремонт лікувального корпусу до 31.12.2024. Коригування робіт з 2022 року не проводили. Тепер у зв’язку зі зростанням цін виникла потреба в коригуванні проєкту. Сума перевищуватиме 50% від початкового договору. Як бути з підрядником? Чи можна розірвати з ним договір та провести новий тендер з коригуванням проєкту у зв’язку зі збільшенням суми?

Дізнатися відповідь >>>

8 квітня

Читайте у новому номері журналу «Держзакупівлі»

Запит породжує пропозицію

«Пережили зиму», — так ми, українці, вітаємо завершення опалювального сезону. І вперше пережили ми її лише з вітчизняним газом. Чи це перемога — не розмірковуватимемо. З’ясуємо ліпше робоче питання: що робити з невикористаними обсягами газу за договором з Нафтогаз Трейдингом? Пояснимо також, як закрити зобов’язання за договором про закупівлю природного газу в Казначействі. А кому газ потрібен постійно — пропонуємо розбір на прикладі, як закупити його й після 15 квітня.

Чимало закупівель ви починаєте із запиту, особливо з 14 березня. Ми ж почнемо одразу з пропозиції — скористайтеся нашими підказками до проблемних ситуацій із ЗПП:

Жодної пропозиції від учасників — і таке буває у відкритих торгах. Тоді замовник має право відмінити торги й укласти договір про закупівлю за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. Наче все так просто — то чому ж тоді аудитори фіксують порушення в таких договорах? Тож у нас пропозиція: щоб не втрапити під прискіпливе око контролерів і не стати персонажем судової практики, скористайтеся порадами нашої експертки. І тоді ви все врахуєте, щоб правильно укласти договір про закупівлю після відміни відкритих торгів через відсутність пропозицій учасників. Допоможуть позиція аудиторів та висновки Верховного Суду — наводимо приклади трьох найпоширеніших порушень.

У цьому номері маємо ще чимало пропозицій — намагаємося підтримувати вас у робочих запитах. Дякуємо, що вибрали нас переможцем у цьому ЗПП — запиті пропозицій порадників☺

«Пережили зиму», — так ми, українці, вітаємо завершення опалювального сезону. І вперше пережили ми її лише з вітчизняним газом. Чи це перемога — не розмірковуватимемо. З’ясуємо ліпше робоче питання: що робити з невикористаними обсягами газу за договором з Нафтогаз Трейдингом? Пояснимо також, як закрити зобов’язання за договором про закупівлю природного газу в Казначействі. А кому газ потрібен постійно — пропонуємо розбір на прикладі, як закупити його й після 15 квітня. Чимало закупівель ви починаєте із запиту, особливо з 14 березня. Ми ж почнемо одразу з пропозиції — скористайтеся нашими підказками до проблемних ситуацій із ЗПП: як закупити, якщо ЗПП не відбувся; як відхилити переможця ЗПП, якщо він не надсилає письмової відмови; які документи має надати постачальник та як його перевірити під час закупівлі продуктів за ЗПП. + Жодної пропозиції від учасників — і таке буває у відкритих торгах. Тоді замовник має право відмінити торги й укласти договір про закупівлю за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. Наче все так просто — то чому ж тоді аудитори фіксують порушення в таких договорах? Тож у нас пропозиція: щоб не втрапити під прискіпливе око контролерів і не стати персонажем судової практики, скористайтеся порадами нашої експертки. І тоді ви все врахуєте, щоб правильно укласти договір про закупівлю після відміни відкритих торгів через відсутність пропозицій учасників. Допоможуть позиція аудиторів та висновки Верховного Суду — наводимо приклади трьох найпоширеніших порушень. У цьому номері маємо ще чимало пропозицій — намагаємося підтримувати вас у робочих запитах. Дякуємо, що вибрали нас переможцем у цьому ЗПП — запиті пропозицій порадників☺

Повне або часткове копіювання публікацій журналу для розповсюдження без письмового дозволу редакції журналу ЗАБОРОНЕНО

Джерело: https://edz.expertus.com.ua/10014582

8 квітня

НСЗУ направила 34 запити до медзакладів для проведення планового моніторингу

НСЗУ направила 34 запити до медзакладів для проведення планового моніторингу

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів: як проводити

18 закладів уже надали документи для опрацювання у відповідь на запит. Зокрема, Центральний регіональний департамент НСЗУ направив запити до всіх 13 закладів, що підпадають моніторингу:

  • Західний – до 8 із 12 закладів;
  • Східний – до 6 із 13;
  • Північний – до 4 із 13;
  • Південний – до 3 із 12 закладів.

НСЗУ нагадує, протягом перших шести місяців 2024 року вона проведе плановий моніторинг 63 медзакладів, які надають послуги за пакетами:

  • «Медична допомога при гострому мозковому інсульті»;
  • «Медична допомога при гострому інфаркті міокарда»;
  • «Медична допомога при пологах»;
  • «Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках».

Відповідний наказ про проведення планового моніторингу на І півріччя 2024 року затверджено головою НСЗУ та розміщено на сайті за посиланням.          

Перелік закладів, у яких проводитиметься моніторинг, визначено за результатами розрахунку систем показників, що можуть підтвердити або спростувати факт наявності ризиків у діяльності закладів за вказаними пакетами медичних послуг за ІІ півріччя 2023 року, з метою виявлення, усунення та запобігання ймовірному порушенню умов договору про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій.

Документальний моніторинг щодо виконання умов договору буде проведено:

  • у 28 медзакладах – за пакетом «Медична допомога при пологах»;
  • в 16 медзакладах – за пакетом «Медична допомога при гострому мозковому інсульті»;
  • в 11 медзакладах – за пакетом «Медична допомога при гострому інфаркті міокарда»; 
  • у 8 медзакладах – за пакетом «Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках».

Незабаром перелік закладів, у яких буде проведено моніторинг, поповниться закладами, які мають договір за напрямом реабілітації.

Джерело: офіційний сайт НСЗУ

8 квітня

На Херсонщині викрито посадовців, які завищували ціни на харчування для ЗСУ

На Херсонщині викрито посадовців, які завищували ціни на харчування для ЗСУ

Моніторинг закупівель 2024

Один із підозрюваних – начальник продовольчої служби частини уклав договір на закупівлю круп для військової частини на понад 360 тисяч гривень. Угода була схвалена за завищеною ціною та без відповідних документів, що підтверджують якість товару.

Його попередник на цій посаді уклав договір із закупівлі хліба для військової частини на 1,3 млн грн. Попри проведений моніторинг, він надав перевагу підприємцю, який запропонував завищену ціну.

Вартість кілограма хліба, яку за договором поставляв приватний підприємець, перевищувала середню ринкову на 8 грн. Через це військова частина зазнала збитків у понад 402 тисячі гривень.

ДБР викрило факти закупівлі харчових продуктів для військової частини за завищеними цінами та повідомило про підозри посадовцям, які очолювали продовольчу службу тилового забезпечення прикордонного загону.

Джерело: офіційний сайт АрміяInform

8 квітня

Як отримати субвенцію на харчоблоки

Як отримати субвенцію на харчоблоки

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Цьогоріч МОН запроваджує новий механізм розподілу субвенцій на укриття і харчоблоки – подання проєктів громадами через платформу DREAM і бальну систему, завдяки якій визначатимуть, які з цих проєктів отримають державне фінансування.

Серед головних вимог на отримання субвенції для модернізації харчоблоків та їдалень:

  • кількість учнів у ЗЗСО: 
  • для модернізації базової кухні у закладі повинно навчатись:
  • не менше ніж 600 учнів для Києва й обласних центрів; 
  • 300 учнів для міських територіальних громад (ТГ) і закладів спільної власності обласних рад; 
  • 200 учнів для сільських і селищних ТГ.
  • якщо це стосується опорної кухні, то 1500, 1000 та 700 учнів відповідно до регіону;
  • наявність проєктно-кошторисної документації або технічного завдання на проєктування;
  • створення протягом року або наявність у регіоні фабрики-кухні, у якій заплановано реалізацію проєкту;
  • наявність кількох прилеглих закладів освіти-отримувачів послуг до ЗЗСО, у якому буде опорна кухня;
  • безпечність умов освітнього процесу (очне/змішане навчання, наявність укриттів або передбачено облаштування до кінця календарного року);
  • співфінансування з місцевих бюджетів не менш як 10%;
  • комплексний підхід, який передбачає придбання обладнання, реконструкцію та/або капітальний ремонт приміщень; 
  • строк завершення проєкту – до кінця поточного року.

Джерело: офіційний сайт МОН

8 квітня

Із 1 травня набере чинності Кодекс для проєктування харчоблоків у закладах освіти

Із 1 травня набере чинності Кодекс для проєктування харчоблоків у закладах освіти

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Цей Кодекс застосовуватимуть, щоб проєктувати приміщення харчоблоків закладів:

  • дошкільної освіти;
  • загальної середньої освіти;
  • дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування.

Кодекс, затверджений наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ», визначає загальні підходи до проєктування приміщень для організації харчування відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.

Затвердження Кодексу – важливий крок для реалізації реформи шкільного харчування, оскільки він є інструментом виконання реформи щодо відновлення та модернізації харчоблоків із застосуванням новітніх технологій, підвищенням енергоефективності та дотриманням принципів НАССР.

Проєктний офіс реформи шкільного харчування, Національна асоціація громадського харчування, Мінінфраструктури за підтримки ЮНІСЕФ наприкінці квітня проведуть навчальний форум для проєктувальників, архітекторів та проєктних організацій. Це дозволить забезпечити якісне розроблення проєктної документації на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію та ремонт харчоблоків у закладах освіти.

Джерело: офіційний сайт МОН

5 квітня

ДАСУ запобігла багатомільйонним зловживанням при ремонті житла для громадян із Маріуполя

 ДАСУ запобігла багатомільйонним зловживанням при ремонті житла для громадян із Маріуполя

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Фахівці Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області з’ясували, що понад 43 млн грн з цих коштів отримали за ремонтні роботи дві компанії-підрядники, які взагалі відсутні як за фактичною, так і за юридичною адресами, що вказані в документах.

Отже, провести зустрічні звірки та переконатися у чистоті багатомільйонних фіноперацій аудитори не змогли, і поінформували про цей факт Держфінмоніторинг.

Ще 1,1 млн грн КП переплатило п’ятьом підрядникам, які ремонтували приміщення у Дніпрі та Львові, в тому числі тимчасове житло для внутрішньо переміщених осіб. Крім того, на 0,8 млн грн з бюджету ці компанії придбали обладнання за завищеними цінами та обладнання, яке взагалі не встановили.

Щоправда, частину неправомірно отриманих коштів підрядники одразу повернули замовнику – кошти надійшли до бюджету.

Компанія-підрядник, яка ремонтувала для заселення ВПО колишній гуртожиток у Дніпрі, спробувала уникнути відповідальності через неотримання необхідної дозвільної документації. Вона оформила свої роботи як поточний, а не капітальний ремонт, хоча йшлося про такі суттєві види робіт, як:

  • відновлення даху, стелі, підлоги, стін;
  • заміну конструктивних елементів будівлі;
  • спорудження індивідуального теплового пункту.

ДАСУ зауважує, що проведення таких робіт без належного дозволу та професійного інженерного нагляду – додаткове серйозне порушення. Адже воно може надалі загрожувати життю та здоров’ю людей, які перебуватимуть у відремонтованих приміщеннях.

Матеріали ревізії спрямовано Головному управлінню Національної поліції в Донецькій області. Керівнику вказаного КП надіслано вимогу для подальшого усунення порушень та попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства. Головного бухгалтера притягнуто до адмінвідповідальності. Про результати ревізії поінформовано голову Маріупольської міської ради Донецької області.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

5 квітня

ДОТ уклав договори на послуги харчування для військових інститутів

ДОТ уклав договори на послуги харчування для військових інститутів

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Зокрема, йдеться про військові інститути Національного авіаційного університету (НАУ) та Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Договори включатимуть послуги з приготування та закупівлі харчів комплектами.

Сума укладених договорів становить:

  • із НАУ – 4,4 мільйона гривень;
  • із КНУ ім. Т. Шевченка – 40,8 мільйона гривень на другий квартал 2024 року.  

При цьому вартість комплекту – 115,5 гривні та 116.1 гривні відповідно. Економія у порівнянні з цінами до ДОТ становить 24% та 23%.

Джерело: офіційний сайт МОУ

5 квітня

Закупівля за завищеними цінами: у Львові судитимуть ексдиректора оборонного підприємства

Закупівля за завищеними цінами: у Львові судитимуть ексдиректора оборонного підприємства

📽️ Організовуємо закупівельний процес у військовій частині

Слідством встановлено, що керівник уклав договори на придбання електронно-променевих трубок, що використовуються під час ремонту літаків, за завищеними цінами. Такі дії службової особи призвели до збитків у розмірі майже 1 млн грн

Колишньому директору будо оголошено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України. Наразі обвинувальний акт скеровано до суду. Досудове розслідування у кримінальному провадженні здійснюють детективи Теруправління БЕБ у Львівській області. 

Оперативний супровід – обласне управління СБУ у Львівській області, процесуальне керівництво – Спеціалізована прокуратура у сфері оборони Західного регіону.

Джерело: офіційний сайт БЕБ