Що нового
15 січня
Частину 3 ст. 693 ЦК пропонують не застосовувати до виконавців договорів з оборонних закупівель
Додаткова потреба в оборонних закупівлях
У законопроєкті пропонують внести зміни до «Прикінцевих та перехідних положень» ЦК, доповнивши їх новим пунктом, який визначає, що в період дії воєнного стану та протягом шести місяців з дня його припинення або скасування до виконавців державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель, які в повному обсязі виконали державний контракт (договір) з оборонних закупівель, в разі документального підтвердження виконавцем цільового використання коштів попередньої оплати не застосовують норми частини 3 статті 693 ЦК.
Положення нового пункту пропонують застосовувати до державних контрактів (договорів) на постачання:
- товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони;
- інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, які:
- укладали за неконкурентною процедурою закупівель; або
- укладали без проведення процедур закупівель, визначених законодавством; та/або
- виконували під час дії правового режиму воєнного стану.
Тимчасове звільнення оборонних підприємств від нарахування процентів за використання коштів попередньої оплати має зменшити фінансове навантаження на ці підприємства та дати змогу спрямувати більше ресурсів на виконання державних оборонних замовлень.
Джерело: офіційний сайт ВРУ
15 січня
Майно медведчука, нафтобаза на Вінниччині, завод «Транспневматика»: нові активи вже на Prozorro
Перевірка та моніторинг закупівель
Квартири, будинки та земельні ділянки медведчука вже на Prozorro
3 квартири, житловий та нежитловий будинки, а також земельна ділянка, що належала куму путіна віктору медведчуку вже опубліковані на Prozorro. Нежитлову нерухомість ТОВ «ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ СПОРТ-ТУР» в м. Києві було арештовано та передано в управління АРМА ухвалою Печерського районного суду м. Києва.
АРМА обрало на конкурсних засадах оцінювача. Ним став ПП «БІЗНЕС-КОНСАЛТИНГ», який провів незалежну оцінку арештованого активу та визначив його вартість у 148,6 млн грн.
Серед арештованих обʼєктів нерухомості, переданих в управління АРМА:
- Житловий будинок, загальною площею 731, 6 кв. м. та земельна ділянка загальною площею 0,0775 га. на березі Дніпра, з видом на Оболонську набережну.
- Нежитловий будинок, загальною площею 877,9 кв. м у Шевченківському районі м. Києва.
- Квартира, загальною площею 98,7 кв. м, у Деснянському районі м. Києва.
- 2 квартири, загальною площею 51,2 кв. м, та 69,1 кв. м. в Оболонському районі м. Києва.
Конкурс на відбір управителя проводитиметься через систему публічних закупівель Prozorro. Всі зацікавлені учасники, які відповідають кваліфікаційним критеріям, можуть подати свої пропозиції щодо управління цим арештованим активом, у тому числі, іноземний бізнес.
Попри сплату щомісячних відсотків від доходів, проєкт договору з майбутнім управителем також містить обовʼязкову норму мінімального щомісячного гарантійного платежу, яку має сплачувати управитель з власних коштів, при відсутності, чи недостатності доходів від управління активом.
Всі кошти від управління новообраний управитель буде сплачувати напряму до Державного бюджету України. Відповідно, активи держзрадника працюватимуть на економіку та обороноздатність держави.
Ознайомитися із активом вже можна на Prozorro.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Нафтобаза на Вінниччині та Санаторій ім. Горького в Одесі
Обидва арештовані активи було передано в управління АРМА ухвалами Печерського районного суду м. Києва.
Нафтобаза у Вінницькій області включає комплекс нерухомого майна з резервуарами, трубопроводом, наземною станцією для заправлення, чотирьохрукавною паливо-роздавальною колонкою та автомобілем МАЗ. В умовах воєнного стану такі об'єкти мають стратегічне значення для забезпечення енергетичної безпеки та безперебійного постачання пального.
Ознайомитися з активом можна вже зараз на Prozorro.
Також оголошено конкурс на управителя Медично-реабілітаційного центру клінічного санаторію ім. Горького в м. Одеса. Санаторій має багаторічний досвід у наданні санаторно-курортного лікування і реабілітації та розташований у курортній зоні міста. Крім того, на території санаторію розташовані три свердловини з мінеральною водою.
Ознайомитися з цим активом теж можна на Prozorro.
Завод «Транспневматика»
Виробничий комплекс ТОВ «УКРТРАНСПНЕВМАТИКА» в місті Лебедин на Сумщині, що належав російському АТ «ТРАНСПНЕВМАТИКА», вже опубліковано на Prozorro. Актив було арештовано та передано в управління АРМА згідно з ухвалами Зарічного районного суду міста Суми.
Серед арештованих активів, на які оголошено відбір управителя:
- 100% корпоративних прав ТОВ «УКРТРАНСПНЕВМАТИКА» зі статутним капіталом понад 2,2 млн грн;
- виробничий комплекс загальною площею понад 20 000 кв.м, що включає адміністративний корпус, цехи, склади та допоміжні споруди;
- дві земельні ділянки загальною площею близько 3,55 га у місті Лебедин;
- спеціальне обладнання та транспортні засоби.
Майбутній управитель зобов'язаний сплачувати щомісяця до державного бюджету мінімально понад 2 млн грн (гарантований платіж), який при умові відсутності достатніх доходів від управління активами, сплачується за рахунок власних коштів управителя.
Всі зацікавлені учасники, включаючи іноземний бізнес, які відповідають кваліфікаційним критеріям, можуть подати свої пропозиції щодо управління цим арештованим активом.
Активи держави агресора працюватиме на Україну посилюючи її обороноздатність!
Ознайомитися з активом можна на Prozorro.
14 січня
Військовий стан та загальна мобілізація: до якого числа продовжено
Додаткова потреба в оборонних закупівлях
Президент вніс до ВРУ два законопроєкти про затвердження своїх указів щодо продовження в Україні строку дії воєнного стану та загальної мобілізації:
- проєкт Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 12404 від 14.01.2025;
- проєкт Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» № 12405 від 14.01.2025.
Згідно з документом:
- строк дії воєнного стану в Україні буде продовжено з 05 години 30 хвилин 08 лютого 2025 року на 90 діб;
- строк проведення загальної мобілізації буде продовжено з 08 лютого 2025 року на 90 діб.
Це буде вже 14-те голосування у ВРУ за воєнний стан з початку війни.
Джерело: Telegram-канал Ярослава Железняка
14 січня
НАЗК оприлюднило судову практику грудня щодо конфлікту інтересів
Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК
Результати діяльності Національного Агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) в сфері законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів за грудень 2024 року:
- судове рішення стосовно міського голови Старокостянтинова, визнання народного обранця винним у діях за наявності конфлікту інтересів;
- низка приписів, зокрема, виконувачу обов’язків міського голови Полтави.
Так, НАЗК склало протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 172-4 КУпАП «Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності», вчинене слідчим відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності одного з управлінь ГУ Нацполіції м. Києві. З травня по грудень 2023 року він обіймав посаду директора товариства з обмеженою відповідальністю, що має на меті одержання прибутку. Своїми діями посадовець порушив обмеження, встановлене вимогами ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції».
За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення, які склало НАЗК, ухвалено кілька судових рішень.
Суд визнав винним Старокостянтинівського міського голову у вчиненні адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією за ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів». Посадовець до укладення шлюбу в умовах реального конфлікту ухвалював рішення в про преміювання своєї нареченої, з якою вже перебував у позаслужбових стосунках. Міський голова отримав адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу.
У грудні 2024 року Київський апеляційний суд відмовив у задоволенні апеляційної скарги народного депутата України на рішення Печерського районного суду міста Києва, який за результатом розгляду протоколу, складеного Національним агентством з питань запобігання корупції визнав посадовця винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбачено ч. 2 ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів».
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Крім того, за результатами розгляду протоколу, складеного Агентством, районний суд м. Житомира притягнув до адміністративної відповідальності начальницю одного з відділів ГУ ДПС у Житомирській області за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів». Посадовиця не повідомила про наявність реального конфлікту інтересів, який виник у зв’язку із проведенням тематичної перевірки управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС, працівник якого пов’язаний з нею позаслужбовими стосунками. На правопорушницю накладено адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу .
Впродовж грудня НАЗК внесло кілька приписів про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Зокрема, очільнику Державної служби України з питань праці внесено припис з вимогою усунути порушення ст. 53-1 Закону України «Про запобігання корупції» щодо розгляду повідомлень про корупцію. Встановлено, що в органі не забезпечено своєчасне опрацювання повідомлень про корупцію, що надходять через Єдиний портал повідомлень викривачів. Як наслідок - декілька повідомлень про корупцію залишись без розгляду.
Припис також отримав виконувач обов’язків Полтавського міського голови щодо проведення службового розслідування для виявлення причин та умов, що призвели до вчинення очільницею Департаменту освіти міськради правопорушення, пов’язаного з корупцією. Крім того посадовець має розглянути питання щодо притягнення правопорушниці до відповідальності.
Так, НАЗК встановило, що директорка Департаменту освіти Полтавської міської ради була повідомлена про наявність у діяльності підлеглого конфлікту інтересів. Проте, посадовиця не вжила заходів для запобігання та належного врегулювання конфлікту інтересів підлеглого, чим порушила положення ч. 4 ст. 28 Закону і, таким чином вчинила правопорушення, пов’язане з корупцією.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
14 січня
Для оплати держпослуг Дія переходить на державні банки: що можна буде оплатити
Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
«Тепер у Дії ще зручніше оплачувати держпослуги, податки та збори. Підключаємо для цього державні банки, тож зможете обрати платіжного партнера до душі. Першим до Дії приєднався Укргазбанк (UGB).
Для платежів підійде і ваша українська картка, і закордонна, окрім карток рф та білорусі, звісно. Переходити в жодні інші застосунки під час оплати не доведеться», – йдеться у повідомленні пресслужби Дії.
Що можна оплатити:
- Донати на UNITED24.
- Податки ФОП.
- Штрафи ПДР.
- Заміну посвідчення водія.
- Військові облігації.
- Судові штрафи, судовий збір.
- Шлюб онлайн.
Інформація про підключення до Дії інших платіжних партнерів – одразу повідомлятиметься в соцмережах.
Джерело: Telegram-канал Дії
14 січня
З 10 січня відновлено реєстрацію нових користувачів у ЄІСОНПІ
ВЕБІНАР. Погодження закупівель з Мінцифри: враховуємо зміни
Після усунення технічних збоїв у роботі бази даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) відновлено можливість реєстрації нових користувачів у Єдиній інформаційній системі обліку Національної програми інформатизації (ЄІСОНПІ).
Відтепер користувачі можуть здійснювати реєстрацію та подавати інформацію про проєкти до 500 тис. грн.
Для зручності роботи у ЄІСОНПІ можна скористатися інструкцією користувача.
Джерело: офіційний сайт ЄІСОНПІ
13 січня
Вакансія: фахівець з оцінювання корупційних ризиків у діяльності ДАСУ
Перевірка та моніторинг закупівель
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» видано наказ №1 (від 02.01.2025 р.) за підписом Голови Державної аудиторської служби України Алли Басалаєвої щодо початку процедури оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держаудитслужби.
Наказом передбачено створення робочої групи, яка встановлюватиме ймовірності вчинення корупційних правопорушень та недопущення таких дій співробітниками Служби у своїй діяльності. Також робоча група братиме участь у розробці Антикорупційної програми Держаудитслужби на 2025-2027 роки.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
У зв’язку з чим Держаудитслужба запрошує до складу робочої групи фахівців, які:
- володіють знаннями про середовище організації,
- мають відповідний досвід роботи у сфері діяльності організації, або у сфері запобігання та протидії корупції.
А саме:
- представників інститутів громадянського суспільства, які здійснюють громадський контроль за діяльністю Держаудитслужби;
- експертів, які володіють спеціальними знаннями у сфері діяльності Держаудитслужби та/або у сфері запобігання та/або протидії корупції;
- представників юридичних осіб, які взаємодіють з Держаудитслужбою або є споживачами адміністративних послуг, які надаються Держаудитслужбою та його територіальними підрозділами (у разі надання таких послуг).
Інформацію про кандидатів на включення до складу робочої групи (ПІБ, посада, назва організації, код ЄДРПОУ організації) ДАСУ просить надсилати не пізніше 18 січня 2025 року на електронну адресу профільного сектору Держаудитслужби – [email protected].
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
13 січня
«Зимова єПідтримка»: на реалізацію програми виділено додаткові 5 млрд грн
Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
Про це повідомив Прем'єр-міністр Денис Шмигаль у своєму Telegram-каналі.
Таким чином усі подані українцями заявки на допомогу будуть виконані, люди отримають кошти і зможуть їх витратити на:
- комунальні;
- медичні;
- освітні та інші послуги.
Вдосконалили механізм виплати коштів для:
- людей старше 60-ти років;
- людей з інвалідністю І і ІІ груп, які отримують пенсію по інвалідності або соціальну допомогу через банківські установи;
- для недієздатних осіб за заявкою опікуна.
Ці громадяни отримають свою тисячу гривень через Укрпошту.
Врегулювали алгоритм обміну інформацією між установами, що реалізують програму «Зимова єПідтримка». Це сприятиме узагальненню даних та інформуванню українців.
Джерело: Telegram-канал Дениса Шмигаля
13 січня
Доступ до інформації про місце реєстрації суб’єкта природних монополій тимчасово обмежено
Перевірка та моніторинг закупівель
До уваги замовників процедур закупівель та інших зацікавлених осіб!
На вебпорталі Комітету наявний відкритий доступ до зведеного переліку суб’єктів природних монополій, який оновлюється один раз на місяць та міститься за посиланням.
Замовники процедур закупівель проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (Особливості).
З метою забезпечення можливості підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин для застосування пп. 5 п. 13 Особливостей замовники процедур закупівель можуть вільно користуватися зведеним переліком суб’єктів природних монополій на вебпорталі Комітету.
У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-Х, з метою забезпечення безпеки відповідних суб’єктів господарювання, відкритий доступ до інформації, розміщеної в графі «Місце реєстрації суб’єкта природних монополій» Зведеного переліку, тимчасово обмежено.
Джерело: офіційний сайт АМКУ
13 січня
В 2025 році відновлено контроль за нехарчовою продукцією
Перевірка та моніторинг закупівель
Державний ринковий нагляд за нехарчовою продукцією здійснюють декілька органів виконавчої влади, і зокрема Держпродспоживслужба. Відповідно до законодавства планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції згідно із секторальним планом ринкового нагляду.
За словами заступника Голови Держпродспоживслужби Андрія Крейтора: «Відновлення контролю за нехарчовою продукцією є не лише питанням захисту споживачів, але й важливим сигналом для бізнесу про необхідність дотримання високих стандартів. Це допоможе створити прозорі та чесні умови на ринку, стимулюючи виробників пропонувати якісну продукцію. Крім того, такі заходи сприяють зміцненню довіри між споживачами, бізнесом і державою, що є важливою передумовою для інтеграції України до європейського ринку».
Також Держпродспоживслужба нагадує споживачам, що з березня 2024 року відновлено проведення позапланових перевірок нехарчової продукції. Це означає, що Держпродспоживслужба може здійснювати перевірку характеристик продукції у розповсюджувачів та виробників такої продукції на підставі звернень, які містять інформацію про розповсюдження продукції, що має недоліки або загрожує життю та здоров’ю людини.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Для оформлення офіційного звернення споживачі можуть скористуватися декількома каналами, а саме:
- електронне звернення за посиланням;
- на поштову адресу: 01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1;
- на електронну адресу: [email protected];
- гаряча лінія: (044)-364-77-80; 050-230-04-28.
Відновлений контроль сприятиме покращенню безпечності та якості нехарчової продукції. Також це підвищить конкуренцію – у продажу з’явиться більше якісних товарів. Поступово це наблизить український споживчий ринок до внутрішнього європейського ринку та сприятиме укладенню Угоди про «промисловий безвіз» між Україною та ЄС.
Джерело: офіційний сайт Держпродспоживслужби
13 січня
Як знайти рахунки для сплати податків
Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
Своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів.
Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 ПКУ функціонує електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.
Джерело: офіційний сайт Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків
10 січня
Індекс споживчих цін у грудні 2024 року
Як врахувати в очікуваній вартості предмета закупівлі індекс інфляції
Базова інфляція в грудні 2024р. порівняно із листопадом 2024р. становила 1,3%, за рік у цілому – 10,7%.
У порівнянні з листопадом подорожчали такі категорії товарів:
- на споживчому ринку в грудні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,8%;
- на 5,2-1,0% подорожчали масло, соняшникова олія, молоко та молочні продукти, овочі, продукти переробки зернових, хліб, яловичина, риба та продукти з риби, макаронні вироби, свинина;
- ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 2,0%, у т.ч. на тютюнові вироби – на 2,7%, алкогольні напої – на 1,2%;
- зростання цін у сфері охорони здоров’я на 1,6% відбулося насамперед за рахунок підвищення цін на фармацевтичну продукцію на 1,8% та амбулаторні послуги на 1,6%;
- ціни на транспорт зросли на 0,5% в основному через подорожчання проїзду в автодорожньому пасажирському транспорті на 2,1%.
У порівнянні з листопадом подешевшали такі категорії товарів:
- на 1,5% знизилися ціни на яйця;
- одяг і взуття подешевшали на 3,9%, зокрема, взуття – на 4,0%, одяг – на 3,9%.
Джерело: офіційний сайт Держстату
10 січня
КМУ спростив бронювання працівників операторів газорозподілу
Зміни стосуються підприємств, які забезпечують стабільне функціонування систем газопостачання в умовах особливого періоду.
Ключові зміни для бронювання:
- до операторів не застосовується вимога до рівня щомісячної заробітної плати працівників — понад 2,5 мінімальних зарплат за останній календарний квартал;
- оператори мають можливість обирати критерій щодо розміру нарахованої середньої зарплати працівників – не менше розміру середньої у регіоні за IV квартал 2021 р., як одного з трьох обов’язкових критеріїв.
«Це рішення дозволить підприємствам швидше отримати необхідний статус і забезпечить їх ефективну роботу для стабільного газопостачання в умовах надзвичайних ситуацій», — зазначив заступник Міністра економіки Віталій Кіндратів.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Як підприємствам отримати статус критично важливих:
- підготуйте документи відповідно до нових критеріїв;
- подайте заявку до Міністерства енергетики;
- зачекайте на рішення комісії, яка регулярно розглядає запити.
Нагадаємо, що робота сервісів була тимчасово зупинена після кібератаки на реєстри Міністерства юстиції України, яка сталася 19 грудня 2024 року. У відповідь на цю ситуацію Кабінет Міністрів України ухвалив рішення продовжити чинні бронювання військовозобов’язаних від мобілізації на один місяць автоматично.
Мінекономіки нагадує: для забезпечення безперервності бронювання працівників критичних підприємств таким підприємствам необхідно отримати статус критичності за новими критеріями та здійснити бронювання через портал «Дія» до 28 лютого включно.
Алгоритм бронювання працівників через портал «Дія»:
- Зайдіть до кабінету громадянина на порталі «Дія».
- Оберіть опцію «Подати заяву».
- Вкажіть інформацію про кандидатів для бронювання.
- Підтвердіть відповідність заробітної плати працівника встановленим нормам.
- Перевірте заяву та підпишіть її.
Протягом трьох днів отримаєте відповідь на електронну пошту та в особистий кабінет.
Джерело: офіційний сайт Мінекономіки
10 січня
❗️ Нафтогаз встановив нові тарифи на транспортування газу на 2025-2029 роки
З 1 січня 2025 року вже діють наступні тарифи:
- тариф на транспортування газу з урахуванням коефіцієнту: 662,60 грн за 1000 куб. м (з ПДВ);
- всього ціна на природний газ: 17 052,60 грн за 1000 куб. м (з ПДВ).
Важливо!
Згідно з п. 4.2 Договору постачання газу, нові тарифи є обов'язковими для обох сторін з моменту набрання чинності, без необхідності внесення змін до Договору.
Водночас, враховуючи потреби клієнтів, ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» не заперечує проти оформлення додаткової угоди.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Для її укладання, необхідно надіслати офіційний лист на [email protected] з одним із варіантів:
- зменшення обсягів газу (вартість договору залишається незмінною),
АБО
- збереження поточних обсягів газу (вартість договору збільшиться відповідно до нових тарифів).
До листа обов'язково додайте:
- заповнену Анкету в форматі Excel з помісячним розподілом планових обсягів, форма доступна на сайті в:
- розділі «Для клієнтів»;
- «Для бюджетних організацій».
Лист має бути підписаний уповноваженою особою. Після отримання документів ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» підготує та надішле додаткову угоду для підписання.
Джерело: сторінка у Facebook ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг»
10 січня
Мінфін вніс зміни до класифікації видатків місцевих бюджетів
Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі
Мінфін наказом від 27.12.2024 № 668 вніс до Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2017 року № 793 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17 грудня 2020 року № 781), такі зміни:
- позиції:
1700 |
Виконання заходів за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на задоволення потреб у покращенні якості гарячого харчування учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти |
0990 |
9390 |
Субвенція з місцевого бюджету на задоволення потреб у покращенні якості гарячого харчування учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам |
0180 |
- замінити позиціями:
1700 |
Виконання заходів за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на покращення якості гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти |
0990 |
9390 |
Субвенція з місцевого бюджету на покращення якості гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам |
0180 |
Джерело: наказ Мінфіну від 27.12.2024 № 668 «Про внесення Змін до Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету»
10 січня
Ухвалено Закон № 6013: прозоре управління майном та скасування господарського кодексу
Зміни в сфері закупівель у 2025 році
Прийнятий Закон № 6013 від 09.09.2021 є частиною масштабної реформи, яка спрямована на:
- впорядкування правовідносин у сфері державної власності;
- підвищення інвестиційної привабливості;
- інтеграцію України до міжнародних економічних стандартів.
Основні положення Закону передбачають корпоратизацію державних та комунальних підприємств. Усі державні та комунальні унітарні підприємства мають бути трансформовані в:
- акціонерні товариства; або
- товариства з обмеженою відповідальністю.
Цей підхід відповідає міжнародним стандартам і сприяє залученню інвестицій. Для комунальних підприємств корпоратизація має гнучкий характер, дозволяючи громадам самостійно визначати доцільність трансформації.
Прийнятий Закон запроваджує Прозоре управління майном. Операції з майном підприємств, де державі належить понад 50% акцій, здійснюватимуться через систему «Прозорро.Продажі», що забезпечує відкритість процесів і мінімізує корупційні ризики.
Закон передбачає фінансову прозорість та звітність. Відповідно до положень Закону, державні підприємства зобов'язані публікувати фінансові звіти, що сприятиме громадському контролю та прозорості управління.
Майно з додатковим контролем. Для непідприємницьких активів, які не підлягають приватизації, вводиться механізм узуфрукту. Це забезпечить їхнє раціональне використання під наглядом держави.
Перехідний період за законом № 6013
Положення законодавчого акту передбачають:
- збереження діяльності комунальних підприємств у перехідний період;
- гармонізацію норм із Законами «Про місцеве самоврядування» та Цивільним кодексом, щоб уникнути прогалин після втрати чинності Господарського кодексу України, який скасовується і який був прийнятий у 2003 році на противагу проєвропейському Цивільному кодексу. При цьому деякі положення Господарського кодексу України зберігають свою чинність у цьому Законі та будуть діяти впродовж перехідного періоду.
Слід зазначити, що прийнятий Закон не спрямований на ліквідацію господарських судів та господарської юрисдикції.
Законодавчий акт значно розширює можливості територіальних громад. Закон дозволяє громадам створювати юридичні особи для забезпечення ефективного управління власністю та реалізації соціальних ініціатив. Корпоратизація державних підприємств є обов’язковою протягом перехідного періоду, що забезпечує їхню трансформацію в сучасні корпоративні структури. Для комунальних підприємств цей процес передбачається більш гнучким, оскільки для громад немає санкцій за відмову від перетворення.
Ця норма має ключове значення, адже дозволяє громадам по всій території України гнучко використовувати корпоратизацію як інструмент для:
- залучення міжнародних інвесторів до участі в капіталі;
- модернізації основних засобів;
- отримання кредитування за європейськими ставками для корпоратизованих підприємств.
Окрім того, корпоратизація державних та комунальних підприємств активно підтримується Європейським Союзом і ОЕСР, зокрема:
- реформа відповідає міжнародним практикам прозорого управління, які сприяють залученню інвестицій;
- до 2025-2026 років, у межах Плану для Ukraine Facility, передбачено завершення трансформації комунальних підприємств у корпоративні структури до 2025-2026 років;
- також із 2027 року буде заборонено дотаційне фінансування таких підприємств із державного та місцевих бюджетів, що стимулюватиме їх до самоокупності й запровадження ефективних бізнес-моделей.
Закон залишає можливість введення штрафів за порушення строків постачання товарів, робіт та послуг для оборонних підприємств. Положення Закону усувають існуючу практику накладення потрійних штрафів за одне порушення строків поставки, що призводило до надмірного фінансового тиску на виробників української продукції.
Відтепер передбачено один прогресивний штраф – пеню в розмірі 3% за кожен місяць прострочки. Це створює справедливі умови для виконання контрактів, стимулюючи виробників до вчасного виконання зобов’язань.
Слід зазначити, що на платформі Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України за участі понад 400 представників з усіх регіонів було обговорено запропоновані Парламентом зміни.
Таким чином, прийняття Закону № 6013 є важливим кроком у напрямі модернізації економічного сектору України. Реформа сприятиме:
- розвитку сучасних бізнес-моделей;
- прозорому управлінню майном;
- посиленню економічної стійкості держави.
Джерело: офіційний сайт ВРУ
9 січня
МОУ розробило нові методичні рекомендації для закупівельників у військових частинах
Додаткова потреба в оборонних закупівлях
Нагадаємо, раніше міністр оборони України Рустем Умєров схвалив запровадження штатної посади уповноваженого із закупівель у військових частинах.
«Нові рекомендації створені з метою оптимізації та уніфікації процедур закупівель, що є критично важливим в умовах повномасштабного вторгнення. Документ визначає послідовність основних етапів закупівельного процесу: від планування потреб до укладення контрактів, забезпечення прозорості розрахунків і виконання угод», – зазначив заступник міністра оборони України Дмитро Кліменков.
Ключові аспекти методичних рекомендацій:
- чіткий алгоритм планування, проведення та супроводу закупівель відповідно до законодавства України;
- методи розрахунку очікуваної вартості закупівель для обґрунтованого планування бюджетів;
- впровадження єдиних підходів до перевірки контрагентів на наявність ризиків та відповідність критеріям доброчесності;
- забезпечення прозорості в оприлюдненні закупівельної документації через електронну систему закупівель.
«Цього року Міноборони перерозподілило з власного бюджету на закупівлю Mavic, FPV та інших дронів у бойові бригади понад 2 млрд грн. Наступного тижня ця сума буде збільшена в рази», – додав директор Департаменту політики закупівель Міноборони України Гліб Канєвський.
Варто додати, що в Стратегічному огляді оборонних закупівель Україна-НАТО, затвердженого на 75-му саміті НАТО у Вашингтоні у 2024 році, приділяється окрема увага поширенню найкращих практик децентралізованих закупівель.
Джерело: офіційний сайт МОУ
9 січня
❗️ Відновлено роботу Єдиного державного реєстру після масштабної кібератаки
З 9 січня поновлюється електронна інформаційна взаємодія з державними органами:
- Державною податковою службою,
- Державною службою статистики України,
- Пенсійним фондом України,
- Міністерством цифрової трансформації,
- іншими відомствами, які використовують дані ЄДР у своїй діяльності.
Запрацює низка онлайн-послуг за допомогою Дії. На порталі ЄДР відновлять функції:
- безкоштовний пошук інформації в реєстрі;
- формування витягів;
- отримання результатів адміністративних послуг за кодом доступу;
- доступ державних органів до відомостей реєстру через ідентифікатори доступу.
Команда Мін'юсту продовжує працювати над відновленням інших реєстрів. Розуміючи важливість та зручність доступу до державних послуг та потребу в їх безперебійній роботі, фахівці Національних інформаційних систем разом із Кіберполіцією, Кібердепартаментом СБУ та Держспецзв'язком роблять все можливе, щоб не лише відновити роботу реєстрів, а й посилити їхній захист.
Джерело: офіційний сайт Мін'юсту
9 січня
Чи правомірна участь нотаріуса у процедурах публічних закупівель
Перевірка та моніторинг закупівель
Правовий висновок підготовлено Комісією НПУ з аналітично-методологічного забезпечення нотаріальної діяльності. Зроблено такі висновки:
- Законодавство у сфері публічних закупівель та, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», не містять вимоги та не регулюють процедури «закупівлі нотаріальних дій» і не можуть їх містити, оскільки відповідно до закону нотаріус вчиняє нотаріальні дії та стягує плату за вчинення нотаріальних дій, які за своєю правовою природою не є послугами.
Відповідно, нотаріус не є суб’єктом процедури публічних закупівель, оскільки не надає послуги у сфері права, які є предметом закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а сплата фізичними та юридичними особами плати нотаріусу за вчинення нотаріальних дій здійснюється на підставі статті 31 Закону України «Про нотаріат» та не може здійснюватися на підставі договору про публічні закупівлі чи Закону України «Про публічні закупівлі». - Нотаріальна дія вчиняється на підставі закону, а не договору; не є юридичною або іншою послугою; не може бути предметом закупівель.
- Нотаріус не має права укладати договір про закупівлю нотаріальних дій як надавач послуг, подавати звіт про виконання договору про закупівлі.
- Участь нотаріуса у процедурах публічних закупівель щодо закупівель вчинюваних таким нотаріусом нотаріальних дій суперечить спеціальним нормам, що регулюють діяльність нотаріату в Україні та сферу публічних закупівель (в т.ч. статтям 1-5, 8, 8-1, 19, 31, 42 Закону України «Про нотаріат», 1, 5, 41, 42 Закону України «Про публічні закупівлі»), є порушенням основних принципів професійної етики нотаріусів, пункту 8 глави XVII Правил професійної етики нотаріусів України.
- Участь нотаріуса у процедурах публічних закупівель у зв’язку з особливостями процедури, передбаченої Законом України «Про публічні закупівлі» (в т.ч. публічного оприлюднення інформації про закупівлю, укладення договору про закупівлю нотаріальних дій, звіт про виконання договору про закупівлі) містить передумови для нівелювання та порушення статті 8 Закону України «Про нотаріат» (таємниці вчинення нотаріальних дій).
Джерело: офіційний сайт Нотаріальної палати України
9 січня
Чи сплачувати екоподаток за використання дизельного генератора
ВЕБІНАР. Особливості закупівель електроенергії у кінці року
Відповідно до ст. 242 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об'єктом та базою оподаткування екологічним податком є:
- обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
- обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об'єкти;
- обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання;
- обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб'єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
- обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій).
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Згідно з пп.14.1.230 п.14.1 ст.14 Кодексу стаціонарне джерело забруднення – підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти
Тобто генератори, які працюють на пальному, під час спалювання якого утворюються та викидаються в атмосферу забруднюючі речовини або суміш таких речовин, можна віднести до стаціонарних джерел забруднення (роз'яснення ДПС із категорії 117.06 розділу «Запитання–відповіді» з Бази знань ЗІР (zir.tax.gov.ua)).
В той же час, Законом України від 13.12.2022 №2836-ІХ внесено зміни до п. 46 підрозд. 5 розд. ХХ Кодексу, відповідно до яких тимчасово, на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, для цілей застосування розд. VIII цього Кодексу не вважаються стаціонарними джерелами забруднення у значенні, наведеному у пп. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу, електрогенераторні установки, що класифікуються за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД.
Враховуючи вищезазначене, на період дії воєнного стану та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, дизельний генератор не є об'єктом оподаткування екологічним податком за умови його класифікації за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД.
Джерело: офіційний сайт Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків
8 січня
Які особливості маркування харчової продукції у період дії військового стану
Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі
В березні 2022 року Урядом ухвалено Постанову від 03.03.2022 №186 «Деякі питання маркування харчових продуктів в умовах воєнного стану» для забезпечення продовольчої безпеки держави та застосування ризик-орієнтованого підходу при здійсненні заходів державного контролю за харчовими продуктами, кормами та іншими товарами.
Держпродспоживслужба звертає увагу, що наразі обов’язковою інформацією на маркуванні харчового продукту має бути:
- назва харчового продукту;
- кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання;
- мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
- інформація про будь-які інгредієнти або допоміжні матеріали для переробки, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість.
Джерело: офіційний сайт Держпродспоживслужби
8 січня
❗️ НАДС шукає фахівця на посаду завідувача Сектору публічних закупівель
Навчання з публічних закупівель 2025
Що пропонує НАДС:
- роботу в одному з провідних державних органів України;
- колектив, об’єднаний ідеєю та цінностями;
- стабільні та прозорі умови оплати праці;
- професійний розвиток та навчання;
- офіційне працевлаштування, зручне місце розташування офісу (вул. Прорізна, 15), комфортні умови роботи.
Завдання, які очікують на завідувача Сектору:
- забезпечення організації та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з Законом України «Про публічні закупівлі»;
- організація та проведення процедур закупівель в інтересах НАДС на засадах об’єктивності та неупередженості;
- збір та узагальнення потреб НАДС щодо закупівель товарів, робіт і послуг;
- планування закупівель на підставі наявної потреби, формування та оприлюднення річного плану закупівель та змін до нього в електронній системі закупівель;
- здійснення вибору процедури закупівлі та проведення процедури закупівель/спрощених закупівель;
- здійснення закупівель з електронних каталогів в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- забезпечення рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі (спрощеної закупівлі);
- забезпечення складання, затвердження та зберігання документів з питань публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі»;
- забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», безоплатно через авторизований електронний майданчик за допомогою кваліфікованого електронного підпису;
- одержання скан-копій договорів про закупівлю, інформації про дострокове або повне виконання договорів від структурних підрозділів НАДС та оприлюднення їх в електронній системі закупівель.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Ви підходите НАДС, якщо:
- маєте необхідні знання та досвід у сфері закупівель;
- комунікативні та ініціативні.
Обов’язкові вимоги:
- громадянство України;
- вища освіта, не нижче ступеня магістра;
- досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років;
- вільне володіння державною мовою.
Умови оплати праці:
- посадовий оклад – 37942, 00 грн;
- надбавки, доплати, премії та компенсації відповідно до Закону України «Про державну службу».
Умови відбору та призначення на посаду:
- призначення на посаду передбачає проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»;
- призначення на посаду строкове до призначення на цю посаду переможця конкурсу, але не більше ніж 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
НАДС чекає на резюме кандидатів до 23 січня 2025 року включно на електронну адресу [email protected].
За результатами опрацювання резюме, НАДС відбере ті, які відповідатимуть їхньому запиту, та запросить відібраних кандидатів на співбесіду. У разі виникнення запитань НАДС рекомендує звертатися до Оксани Савченко за тел. (044) 256-00-40.
Джерело: офіційний сайт НАДС
8 січня
Відновлено реєстри ДРАЦС та обмін даними після масштабної кібератаки
Перевірка та моніторинг закупівель
Реєстри ДРАЦС відновлюються після кібератаки росіян. Відновлено електронну взаємодію з:
- Державною податковою службою України;
- Пенсійним фондом України;
- Міністерством оборони України;
- Міністерством соціальної політики України;
- Національною службою здоров’я України.
Також вже можна скористатися такими державними послугами онлайн на порталі та в застосунку Дія:
- витяги про місце проживання дітей;
- зимова єПідтримка для дітей;
- соціальні виплати, включаючи субсидії та допомогу сім’ям з дітьми.
Крім того, запрацювала можливість подання заяви на відстрочку від мобілізації для батьків трьох дітей віком до 18 років.
Мін'юст нагадує, раніше вже відновили роботу трьох основних реєстрів нотаріату. Доступними стали:
- Єдиний реєстр довіреностей,
- Спадковий реєстр та
- Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів.
Джерело: сторінка Мін'юсту у Facebook
8 січня
Відтепер мешканці громад можуть впливати на перерозподіл місцевих бюджетів
Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
Йдеться, зокрема, про те, що:
- місцеві депутати будуть зобов’язані звітувати перед мешканцями у форматі реальних зустрічей, де будуть зобовʼязані відповідати на їх запитання;
- а також про підвищення ефективності електронних петицій, результати яких міськради відтепер будуть зобовʼязані розглянути на найближчій сесії.
Про це повідомила Голова Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування Олена Шуляк.
Йдеться, за її словами, про ухвалений у 2024 році законопроєкт № 7283, який 6 січня підписав Президент Україні. Він є одним з ключових для того, щоб сприяти децентралізаційним процесам в Україні.
Він передбачає запровадження для мешканців громад наступні засоби впливу на рішення щодо життєдіяльності громади:
- Публічні консультації.
- Громадські обговорення.
- Загальні збори.
- Участь мешканців громади в питаннях формування й розподілу місцевого бюджету.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Крім цього, місцеві депутати будуть зобов’язані звітувати перед мешканцями – досі це відбувалося раз на рік. Але тепер депутати будуть зобов’язані не просто звітувати перед своєю громадою, а робити це на відкритих зустрічах, де відповідатимуть на питання, вестимуть активну дискусію, публікуватимуть свої звіти, щоб виборці бачили, що робить обраний ними місцевий депутат.
Ще одна важлива норма, яку запроваджує підтриманий сьогодні законопроєкт – запровадження місцевих референдумів. До завершення воєнного стану, згідно з Законом, вони неможливі, але після його завершення їх обов’язково почнуть проводити.
«До такого формату волевиявлення потрібно готуватися вже сьогодні, адже таким інструментом як референдум ми будемо користуватися після перемоги. Без цього не обійтись» – зазначила народна депутатка.
Також віднині більший вплив матитуть електронні петиції, оскільки їх результати зобовʼяжуть розглядати набагато оперативніше – на черговій сесії міськрад. Інший важливий пункт Закону, який вступає в силу від сьогодні – встановлення обов’язку сільської, селищної, міської ради затверджувати статут територіальної громади. До 1 січня 2027 року ОМС мають привести у відповідність до закону чинний статут територіальної громади або затвердити новий.
За словами Шуляк, до першої редакції ухваленого законопроєкту № 7283 було подано чимало правок, які зрештою були враховані і законопроєкт нарешті підтримали у Парламенті. Для продовження реформи децентралізації він – один з ключових, оскільки передбачає активну участь людей в життєдіяльності громади не лише на період виборів, а й між ними.
«Ми чітко усвідомлювали, що деякі законодавчі зміни, необхідні для реалізації принципів народовладдя, «провисають» далеко не перший рік, якщо не десятиліття. Крім цього, багато надважливих децентралізаційних законопроєктів забуксували на рівні Конституції через війну. Але відсьогодні один з них, який впроваджує необхідні ефективні інструменти місцевої демократії, нарешті вступає в силу», – резюмувала Олена Шуляк.
Джерело: офіційний сайт ВРУ
8 січня
Чи потрібно декларувати різні види державної допомоги
Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК
Державні програми соціальної підтримки стали важливим інструментом допомоги громадянам у різних життєвих ситуаціях. Проте отримання таких виплат має свої особливості, зокрема в частині їх декларування.
Державна програма «єПідтримка»
Державна програма «єПідтримка» була започаткована наприкінці 2021 року з метою підтримки українського бізнесу, який постраждав від пандемії COVID-19. На той момент в межах програми держава надавала українцям, які пройшли повний курс вакцинації, 1 000 грн. Ці кошти можна було витратити тільки на певні товари та послуги, підтримуючи українського виробника. Вони не потребували декларування.
Однак, з березня 2022 року програма «єПідтримка» була переорієнтована на допомогу людям, які втратили роботу через повномасштабне вторгнення росіян. Вона передбачає отримання певними категоріями людей 6,5 тис. грн. На відміну від «ковідної тисячі», які надавалися виключно в безготівковій формі, і які неможливо було монетизувати, ці кошти не мають обмежень на використання – їх можна знімати готівкою або переказувати на інші рахунки. Для цілей декларування ці гроші є доходом та потребують відображення в декларації. Як правильно задекларувати цей дохід – читайте тут.
Програма Національного кешбеку «Зроблено в Україні»
Програма Національного кешбеку «Зроблено в Україні» є державною грошовою допомогою для покупців товарів та послуг українського виробництва. Кошти в межах цієї програми зараховуються на спеціальний рахунок, відкритий покупцем в одному з українських банків.
Національний кешбек вважається доходом, і тому його необхідно декларувати відповідно до загальних правил. Детальніше – за посиланням.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Одноразова державна грошова допомога «Зимова підтримка»
Розмір одноразової державної грошової допомоги «Зимова підтримка» становить 1 000 грн.
Кошти в межах «Зимової підтримки» зараховуються на спеціальний рахунок, відкритий в одному з уповноважених банківських установ України. Для деяких категорій громадян, визначених у постанові, виплата здійснюється через АТ «Укрпошта».
Оскільки «Зимова підтримка» є доходом, її потрібно задекларувати за загальними правилами. Подробиці читайте тут.
«Пакунок малюка»
«Пакунок малюка» – це безповоротна адресна допомога для сімей, в яких народилася дитина. Допомога може надаватися як у вигляді пакунка з товарами, так і у вигляді грошової компенсації.
Якщо допомога виплачується грошима, вона вважається доходом і повинна бути зазначена в декларації як соціальна допомога. Як правильно задекларувати цей дохід – читайте тут.
Інші соціальні виплати та субсидії вважаються доходом лише у разі їх монетизації.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
8 січня
Затверджено паспорти енергонезалежності регіонів
ВЕБІНАР. Особливості закупівель електроенергії у кінці року
Це важливий крок до ефективної розбудови розподіленої генерації, зокрема газової, що дозволить зміцнити енергетичну стійкість в усіх регіонах. Відповідний наказ «Про затвердження Переліку паспортів енергетичної стійкості регіонів» № 496/1502 було підписано 31 грудня 2024 року. Документ є результатом спільної роботи Міністерства розвитку громад та територій, Міністерства енергетики, обласних і місцевих адміністрацій, а також енергетичних компаній.
Енергопаспорт регіону є комплексною оцінкою потенціалу розвитку розподіленої генерації в кожному окремому регіоні. Документ дає змогу обласним адміністраціям розробити детальні плани дій, зокрема щодо розвитку розподіленої генерації з урахуванням особливостей кожної території.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба зазначив, що енергопаспорти регіонів стали важливим етапом у напрямку ефективної розбудови енергетики, оскільки дозволяють кожному регіону не лише оцінити свої енергетичні можливості, але й розробити плани розвитку з урахуванням місцевих особливостей.
«Це допоможе не тільки підвищити енергетичну безпеку, але й стимулювати економічний розвиток територій через інвестиції у відновлювану енергетику та інфраструктуру. Енергетичні паспорти дозволяють побачити повну та головне – детальну картину потреб та балансу кожного регіону. Відштовхуючись саме від потреб та наявного ресурсу ми зможемо залучати міжнародних партнерів під конкретні завдання для пошуку можливостей», – підкреслив Віцепрем’єр-міністр.
Паспорти енергонезалежності допомагають органам місцевого самоврядування детально планувати розвиток енергетичних проєктів, зокрема розподіленої генерації. Це важливо для забезпечення стабільного енергопостачання громад і бізнесу.
З 2025 року очікується подальше зростання будівництва розподіленої генерації, що покриватиме потреби громад.
Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку
7 січня
Договори підряду у капітальному будівництві: набули чинності зміни до постанови КМУ № 668
Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві
КМУ вніс зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови).
Так, постановою КМУ «Про внесення змін до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» від 22.11.2024 № 1334 оновили умови укладення договорів підряду у капітальному будівництві.
Мета змін – привести Загальні умови у відповідність до вимог Бюджетного кодексу та законів України «Про ціни і ціноутворення», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про будівельні норми», «Про стандартизацію» в частині застосування нормативних документів та термінології.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
Окрім цього, відповідно до оновлених вимог договір підряду, який замовники укладають на підставі Закону № 922, має відповідати статті 41 цього Закону.
Договірну ціну в договорі підряду визначатимуть з урахуванням вимог частини 2 статті 7 Закону України «Про ціни i ціноутворення» від 21.06.2012 № 5007-VI. Вона передбачає, що під час обчислення вартості будівництва об’єктів, які будують із залученням бюджетних коштів, потрібно застосовувати кошторисні норми України щодо ціноутворення в будівництві.
Також заборонили передавати проєктну документацію, якщо її склад та зміст не відповідають будівельним нормам та завданню на проєктування.
Сторона, яка відповідно до договору підряду забезпечує роботи матеріальними ресурсами, має керуватися вимогами Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку» від 02.09.2020 № 850-IX та проєктною документацією.
Постанова КМУ від 22.11.2024 № 1334 опублікована в «Урядовому кур’єрі» № 239 від 26.11.2024
7 січня
❗️ Нове посилання для подання повідомлень про договори до 500 тис. грн за НПІ
ВЕБІНАР. Погодження закупівель з Мінцифри: враховуємо зміни
Увага! Змінено посилання на Google-форму для подання повідомлень про укладені договори вартістю меншою 500 тис. гривень, які належать до сфери інформатизації.
Для забезпечення зручності та ефективності подання інформації, просимо використовувати нове посилання: https://forms.gle/uYygLjRyAeBcytLe8
Джерело: офіційний сайт ЄІСОНПІ
7 січня
Зміни у Порядку функціонування ЄДР
Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
Кабінет Міністрів постановою від 31 грудня 2024 р. № 1546 постановив:
1. Установити, що в умовах тимчасового обмеження доступу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) державна реєстрація зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця здійснюється з урахуванням таких особливостей:
- для державної реєстрації зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця особисто заявником подається відповідна заява в паперовій формі до податкового органу незалежно від його місцезнаходження;
- для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця відповідна заява також може бути подана в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – Портал Дія).
Податковий орган, держатель Єдиного державного реєстру отримує доступ до заяв щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця на Порталі Дія із використанням відповідних електронних кабінетів користувача, що створюються на Порталі Дія; - податковим органом на підставі заяви щодо державної реєстрації зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця вносяться відповідні відомості до інформаційних систем Державної податкової служби та у разі подання заяви в паперовій формі забезпечується передача такої заяви до держателя Єдиного державного реєстру;
- державна реєстрація зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця здійснюється держателем Єдиного державного реєстру у день отримання відповідної заяви від податкового органу або Порталу Дія із використанням відповідних електронних кабінетів користувача, що створюються на Порталі Дія;
- державна реєстрація зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця здійснюється з використанням програмних засобів, що дозволяють внесення відомостей, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»;
- державна реєстрація зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця здійснюється без внесення відомостей до Єдиного державного реєстру;
- адміністративний збір за державну реєстрацію зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця не справляється;
- датою державної реєстрації зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця вважається дата подання відповідної заяви;
- після відновлення доступу до Єдиного державного реєстру його держателем забезпечується внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про зміну місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.
Дата державної реєстрації зміни відомостей про місцезнаходження фізичної особи – підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, що здійснювалася відповідно до цієї постанови, залишається незмінною.
- За якими договорами оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю
- Чи оприлюднювати звіт про виконання за старими договорами, строк дії яких завершився кілька років тому
- Коли оприлюднювати звіт про виконання договору, за яким строк дії закінчився, але казначеї не перерахували кошти
- Що зазначати в звіті про виконання договору, який уклали без ПДВ, а потім змінили на суму з ПДВ
- Чи публікувати в ЕСЗ звіт про виконання договору про закупівлю природного газу в Нафтогаз Трейдинг
- Чи можна звітувати про виконання договору, якщо дія його завершена та є невідповідність суми договору
2. Установити, що під час перевірки цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи (з метою формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки або автентифікації вебсайту) чи фізичної особи – підприємця (з метою формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки) кваліфікований надавач електронних довірчих послуг має право використовувати інформацію про юридичну особу чи фізичну особу – підприємця, отриману в порядку інформаційної взаємодії з Єдиним державним реєстром до тимчасового обмеження доступу до зазначеного Реєстру.
Використання зазначеної інформації у порядку, передбаченому абзацом першим цього пункту, здійснюється до відновлення доступу до Єдиного державного реєстру.
3. Установити, що датою відновлення доступу до Єдиного державного реєстру є наступний робочий день за днем оприлюднення відповідного повідомлення про це на офіційному вебсайті Міністерства юстиції.
7 січня
Як уберегти техніку під час відключень світла
ВЕБІНАР. Особливості закупівель електроенергії у кінці року
Як уберегти техніку під час відключень електроенергії? Дотримуйтеся простих правил, щоб захистити свої прилади та підтримати енергосистему.
Детальні рекомендації – у інфографіці.
Джерело: офіційний сайт КМУ