Що нового

Публічні закупівлі

28 березня

Рада прийняла Закон про захист державних реєстрів

Рада прийняла Закон про захист державних реєстрів

Весняний інтенсив для закупівельників

Законопроєкт № 11290 від 27.05.2024 передбачає:

  • створення та забезпечення функціонування національних систем реагування на інциденти кібербезпеки, кібератаки, кіберзагрози та обміну інформацією про інциденти кібербезпеки щодо інформаційних, електронних комунікаційних інформаційно-комунікаційних та технологічних систем, в яких оброблюються державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
  • розбудова в рамках національної системи реагування команд реагування та визначення ролей і завдань національної, галузевих та регіональних команд реагування з урахуванням рекомендацій, визначених NIS 2 Directive;
  • делегування завдань від національного CSIRT (CERT-UA) до галузевих і регіональних команд реагування, а також можливість залучення приватних команд реагування до національної системи реагування;
  • визначення ролей та взаємодії субʼєктів реагування у разі настання кризової ситуації в кібербезпеці;
  • створення правової основи для запровадження системи оцінювання стану кіберзахисту та запровадження авторизації систем з безпеки, яка поступово замінить існуючу процедуру побудови комплексних систем захисту інформації;
  • суттєве вдосконалення процедури створення комплексної системи захисту інформації (зокрема прибираються непотрібні барʼєри для підтвердження відповідності);
  • створення профільних підрозділів з кіберзахисту в державних органах, на об’єктах критичної інфраструктури, а також визначення типових вимог до таких підрозділів та їх керівників;
  • проведення систематичних навчань, тренінгів з кіберзахисту та захисту інформації, а також інструктажів з кібергігієни; уточнення деяких принципів та пріоритетів розвитку національної системи кібербезпеки тощо.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

28 березня

Оприлюднили результати дослідження щодо ІТ-закупівель

Оприлюднили результати дослідження щодо ІТ-закупівель

📑Наказ для погодження закупівель з Мінцифри

Експертне обговорення результатів аналітичного дослідження «Проблеми здійснення ІТ-закупівель» було організоване Міністерством цифрової трансформації України спільно з громадською організацією Transparency International Ukraine, Центром вдосконалення закупівель Kyiv School of Economics та Громадською радою Мінцифри.

Головні питання дослідження

Аналітики дослідили реальні потреби замовників у сфері інформатизації, зокрема щодо необхідності створення спеціального інструменту для підготовки та проведення публічних закупівель IT-продуктів. Окрему увагу приділили аналізу законодавчих аспектів, які можуть впливати на прозорість та ефективність закупівель.

Ключові рекомендації

За підсумками дослідження запропонували:

  • стандартизувати закупівлі через єдині вимоги до типових ІТ-продуктів;
  • запровадити кластеризацію обладнання для оптимізації витрат;
  • розглянути можливість централізованих закупівель через профільні організації;
  • розробити типову тендерну документацію та стандартизовані форми договорів;
  • підвищити експертизу технічних фахівців через спеціалізоване навчання;
  • переглянути строки подачі тендерних пропозицій для учасників IT-закупівель.

Підсумки експертного обговорення

За результатами обговорення ухвалили рішення:

  • не розробляти окремий інструмент для підготовки та проведення IT-закупівель, оскільки чинні механізми системи Prozorro вже забезпечують необхідну прозорість;
  • оптимізувати чинні процеси та впроваджувати найкращі практики закупівельної діяльності.

Дослідження було проведене у межах виконання Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки.

Джерело: офіційний сайт ЄІСОНПІ

28 березня

ДАСУ та Аудиторська Рада Ukraine Facility підписали Меморандум про співпрацю

ДАСУ та Аудиторська Рада Ukraine Facility підписали Меморандум про співпрацю

Перевірка та моніторинг закупівель

Документ передбачає обмін інформацією, нормативно-методичною документацією, аудиторськими звітами та іншими відповідними документами щодо державного фінансового контролю за витратами, пов’язаними з впровадженням Ukraine Facility, зокрема в таких сферах, як:

Співпраця з Аудиторською Радою дозволить також зміцнити систему фінансового управління та контролю в Україні через впровадження нових механізмів прозорості за використанням коштів європейської допомоги.

Під час зустрічі представникам місії:

  • презентували повноваження ДАСУ в рамках Ukraine Facility, як єдиного, визначеного КМУ, державного органу, який здійснює державний фінансовий контроль за видатками у межах виконання Плану України;
  • наголосили, що Уряд визначив ДАСУ головним органом з виявлення та запобігання шахрайству з коштами ЄС, поклавши на неї здійснення функцій Служби координації боротьби з шахрайством (AFCOS);
  • навели результативні показники у межах виконання Плану Україна для реалізації програми Ukraine Facility.

Зараз фахівцями ДАСУ готується Національна стратегія боротьби з шахрайством для захисту фінансових інтересів ЄС та план заходів з її виконання.

Під час зустрічі Алла Басалаєва наголосила, що Держаудитслужба всебічно співпрацюватиме з європейськими колегами для забезпечення високого рівня контролю за використанням коштів ЄС.

«Ми відкриті до співробітництва та усвідомлюємо свою відповідальність, адже підтримка в рамках Ukraine Facility – це не лише про гроші, а й про європейське майбутнє України. Співпраця з Аудиторською Радою дозволить нам удосконалити інструменти фінансового контролю і запровадити європейські стандарти у нашій повсякденній роботі», – зауважила Алла Басалаєва.

Зі свого боку представники європейської місії запевнили, що Аудиторська Рада всебічно сприятиме розбудові інституційної довіри та підзвітності, що має вирішальне значення для зусиль України з відновлення, реконструкції та модернізації.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

28 березня

Prozorro запускає нові критерії для електронної тендерної документації

Prozorro запускає нові критерії для електронної тендерної документації

Весняний інтенсив для закупівельників

З 28 березня в Prozorro з’являться нові критерії, які допоможуть зробити тендерний процес ще більш структурованим і прозорим.

Відтепер Замовники можуть використовувати:

  1. Строк дії тендерної пропозиції.
  2. Інформування про відсоток субпідряду.
  3. Відповідність екологічним нормам.

Джерело: офіційний сайт Prozorro

27 березня

АМКУ оштрафував компанію, що управляє BLABLACAR

АМКУ оштрафував компанію, що управляє BLABLACAR

Перевірка та моніторинг закупівель

Антимонопольний комітет наклав на товариство штраф у розмірі 424 486 грн

АМКУ продовжує здійснювати контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання послуг спільного використання автомобілів за допомогою онлайн-платформ. Зокрема, в межах вказаного контролю, заступником Голови Комітету – державним уповноваженим було направлено вимогу про надання інформації до ТОВ «І-ТРЕВЕЛС», що управляє онлайн-платформою спільних автомобільних поїздок Blablacar, доступною на вебсайті, на мобільній версії сайту та у вигляді мобільного застосунку.

Товариство мало надати відповідь на вимогу протягом 15 календарних днів із дня її отримання, але ТОВ «І-ТРЕВЕЛС» у встановлений строк відповіді не надало.

Зважаючи на вказані факти, АМКУ визнав такі дії ТОВ «І-ТРЕВЕЛС» порушенням, передбаченим п. 13 ст. 50 Закону «Про захист економічної конкуренції» у вигляді неподання інформації на вимогу Антимонопольного комітету.

Водночас, під час розгляду вказаної справи ТОВ «І-ТРЕВЕЛС»:

  • співпрацювало з Комітетом, а також сприяло встановленню фактичних обставин;
  • не заперечувало факту ненадання інформації на відповідну вимогу, однак зазначило, що це зумовлено збоєм внутрішньої комунікації ТОВ «І-ТРЕВЕЛС», а не умисними діями щодо ухилення виконання вимоги Комітету;
  • надало запитувану інформацію в повному обсязі, дізнавшись про факт ненадання інформації.

Відповідні обставини були враховані АМКУ під час визначення розміру штрафу, що вплинуло на зменшення його розміру.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

27 березня

Євроінтеграція ринку послуг автомобільного транспорту: схвалили законопроєкт № 4560

Євроінтеграція ринку послуг автомобільного транспорту: схвалили законопроєкт № 4560

Весняний інтенсив для закупівельників

«Законопроєкт № 4560 є ключовим для інтеграції українських перевізників до європейського транспортного простору. У першу чергу він спрямований на посилення конкурентоспроможності українських перевізників на ринку послуг ЄС. Окрім цього, схвалені норми дозволяють підвищити рівень та якість надання послуг з перевезень, забезпечити цифровізацію сервісів для перевізників. Вдячний народним депутатам за підтримку урядового законопроєкту для забезпечення євроінтеграції України», – зазначив Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Схвалений законопроєкт дозволяє імплементувати норми Регламенту Євросоюзу № 1071/2009 у національне законодавство. Йдеться про особливості ліцензування перевізників.

Серед них:

  • механізм «доброї репутації» для компаній, що займаються автомобільними перевезеннями. Це означає, що для отримання ліцензії та введення діяльність необхідна буде відсутність звинувачень у тяжких кримінальних злочинах або відсутності санкцій, накладених, зокрема, за тяжкі порушення законодавства стосовно здійснення автомобільних перевезень;
  • відповідне фінансове становище для запуску та управління компаніями, що здійснюють перевезеннями. Це може банківська гарантія або страхування;
  • професійна компетентність менеджерів управителів транспортних компаній.

Ці вимоги поширюються на перевізників, що виконують міжнародні перевезення вантажів, пасажирів або ж внутрішні перевезення пасажирів чи небезпечних вантажів.

Законопроєкт також передбачає, що вся інформація щодо автомобільного перевізника буде акумулюватись за допомогою Єдиного комплексу інформаційних систем безпеки автомобільного транспорту (ЄКІС).

Важливою умовою імплеметації законопроєкту є перехідний період в один рік. Тобто норми законопроєкту наберуть чинності через один рік після публікації підписаного Закону. Отже, підтверджувати оновлені ліцензійні умови потрібно буде, коли законопроєкт набере чинності.

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

«

27 березня

Учасників Національної програми інформатизації стане більше: проєкт Закону

Учасників Національної програми інформатизації стане більше: проєкт Закону

📑Наказ для погодження закупівель з Мінцифри

Парламентарі пропонують у законопроєкті:

  • оновити термінологічний апарат;
  • розширити коло учасників Національної програми інформатизації (НПІ) та визначити їх повноваження;
  • запровадити концепцію розумного міста, за якої органи місцевого самоврядування використовуватимуть інформаційно-комунікаційні технології та цифрові операційні платформи;
  • визначити строки реалізації НПІ, запровадити середньострокове та короткострокове планування програми.

Законопроєкт визнає таким, що втратив чинність, Закон «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 04.02.1998 № 75/98-ВР.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

26 березня

Міністерство енергетики затвердило Антикорупційну програму на 2025-2027 роки

Міністерство енергетики затвердило Антикорупційну програму на 2025-2027 роки

Перевірка та моніторинг закупівель

Програму на 2025-2027 роки затвердили відповідним наказом Міненерго.

Документ передбачає комплекс заходів, які мають:

  • запобігати, виявляти та протидіяти корупції в Міністерстві;
  • забезпечувати дотримання стандартів доброчесності;
  • виконувати вимоги антикорупційного законодавства;
  • створювати додаткові механізми запобігання корупційним та пов’язаним із корупцією правопорушенням.

Антикорупційна програма буде реалізовуватися шляхом системного дотримання засад антикорупційної політики Міненерго, зокрема, за такими пріоритетними напрямами:

  • кадрове забезпечення;
  • дотримання вимог фінансового контролю;
  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
  • публічні закупівлі;
  • управління фінансовими та матеріальними ресурсами;
  • організація розгляду повідомлень про можливі факти порушення антикорупційного законодавства.

З метою формування належного рівня антикорупційної культури планують:

  • проводити навчальні заходи для співробітників з питань антикорупційного законодавства;
  • широко інформувати щодо програм антикорупційного спрямування.

Функції моніторингу і оцінки виконання Антикорупційної програми буде виконувати Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Міненерго. Зокрема, буде проводитись аналіз своєчасності виконання заходів, актуальності і відповідності з метою контролю управління корупційними ризиками.

Джерело: офіційний сайт Міненерго

26 березня

На що звернути увагу в маркуванні харчових продуктів

На що звернути увагу в маркуванні харчових продуктів

Закупівля за кошти субвенції на харчування

На кожному харчовому продукту повинна міститися наступна інформація:

  • назва харчового продукту;
  • перелік інгредієнтів;
  • будь-які інгредієнти або допоміжні матеріали для переробки, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість;
  • кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання;
  • мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
  • будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби);
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів – найменування та місцезнаходження імпортера;
  • країна походження або місце походження;
  • інструкції з використання – у разі якщо відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту;
  • інформація про поживну цінність харчового продукту;
  • позначення, що ідентифікує партію (лот), до якої (якого) належить харчовий продукт.

Крім зазначеного списку до деяких видів продуктів необхідно надавати ще додаткову інформацію, наприклад:

  • для напоїв із вмістом спирту етилового понад 1,2% об’ємних одиниць – фактичний вміст спирту у напої;
  • якщо будь-який інгредієнт харчового продукту містить, складається або вироблений з генетично модифікованих організмів, маркування харчового продукту має включати позначку «з ГМО»;
  • в дитячому харчуванні – поряд з назвою продукту має бути зазначений вік дитини, з якого вона може споживати такий продукт;
  • етикетка м’ясних продуктів та м’ясних напівфабрикатів у формі порізаного чи порційного м’яса, туш чи їх частин повинна включати інформацію про наявність доданої води, якщо додана вода становить понад 5% маси готового продукту. Ці вимоги поширюються і ще на рибні продукти й готові рибні продукти у формі шматків, порцій, філе або цілого рибного продукту.

Джерело: офіційний сайт Держпродспоживслужби

26 березня

❗Що зміниться для державних підприємств після скасування Господарського кодексу

Що зміниться для державних підприємств після скасування Господарського кодексу

Весняний інтенсив для закупівельників

26 лютого Президент підписав Закон «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» № 4196-IX від 09.01.2025, який, зокрема, визнає Господарський кодекс України (ГКУ) таким, що втратив чинність.  

Відтепер відносини, що раніше регламентувались Господарським кодексом України, регулюватиме Цивільний кодекс України, оскільки ГКУ – це перепона для нормального євроінтеграційного процесу, адже корпоративні правила в ньому суперечили правилам ЄС.

«Тепер правила гри будуть зрозумілими та однаковими для всіх», – пояснив народний депутат від фракції «Слуга Народу», голова підкомітету з питань регулювання публічних закупівель та ефективного управління державним і комунальним майном Олексій Мовчан.

Він зазначив, державні підприємства наразі мають три роки, щоб перетворитися на акціонерні товариства чи ТОВ.

«Буде проведена масштабна інвентаризація державного майна – це кінець «темним» схемам. Держпідприємства більше не зможуть працювати за радянськими правилами – їхня діяльність стане прозорішою та ефективнішою», – розповів депутат.

Отже, що чекає на державні і комунальні підприємства

1. Корпоратизація державних та комунальних підприємств

Державні та комунальні унітарні підприємства протягом перехідного періоду мають бути перетворені в Акціонерні товариства або товариства з обмеженою відповідальністю. Тобто – корпоратизуватись.

2. Зміна правового режиму державного та комунального майна

Майно, що було передане на праві господарського відання, має бути інвентаризоване та внесене до статутного капіталу нових АТ або ТОВ.

Майно, яке не підлягає приватизації, буде передаватися на праві узуфрукту, що дозволяє використовувати його з додатковим контролем держави​.

3. Більше прозорості та підзвітності при управлінні майном підприємств із часткою власності держави

Усі операції з майном підприємств, де державі належить понад 50% акцій, здійснюватимуться через електронні аукціони в системі Prozorro Продажі, тобто – на відкритих та прозорих торгах.

Також такі підприємства зобов’язані публікувати оголошення про проведення закупівель і звіти про їхні результати​ у системі закупівель Prozorro.

4. Уніфікація правового регулювання для нетипових організаційно-правових форм

Засновники юридичних осіб, які мають нетипові організаційно-правові форми, можуть прийняти рішення про перетворення в товариства з обмеженою відповідальністю, зводячи їхній статус до загальних норм ТОВ​.

5. Оприлюднення фінансової звітності

Державні підприємства та товариства з державною часткою понад 50% зобов’язані оприлюднювати свою фінансову звітність на Єдиному державному порталі, що забезпечить прозорість та підзвітність.

Реалізація цих положень сприятиме створенню єдиних, прозорих та передбачуваних умов для державних, комунальних і приватних підприємств. Це, зокрема:

  • дозволить залучати інвестиції в українську економіку;
  • спростить управління державним майном;
  • мінімізує корупційні ризики;
  • наблизить українське господарське право до світових стандартів.

«Це величезний крок до ринкової економіки та євроінтеграції України!» – наголосив Олексій Мовчан.

Джерело: офіційний сайт ВРУ, офіційний сайт політичної партії «Слуга Народу»

26 березня

Аукціон не відбувся: якими мають бути подальші дії процедури

Аукціон не відбувся: якими мають бути подальші дії процедури

Весняний інтенсив для закупівельників

ФДМУ зазначає, система розроблена таким чином, щоб забезпечити максимально можливу ймовірність продажу державного майна. Перехід до наступного етапу відбувається виключно за умови нерезультативності попереднього, а саме – якщо на участь в аукціоні не було подано жодної заявки.

Перший аукціон проводиться:

  • не менше як через 5 робочих днів; та
  • не більше як через 20 робочих днів після публікації інформаційного повідомлення.

Така тривалість надає потенційним покупцям час для всебічного аналізу об'єкта та підготовки конкурентної пропозиції.

Якщо перші торги не відбуваються через відсутність інтересу, система протягом одного робочого дня автоматично ініціює оголошення наступного аукціону. Його проведення заплановано на період через 10-15 робочих днів, проте, в умовах воєнного стану, цей термін оптимізовано до 3-6 робочих днів. Така гнучкість дозволяє мінімізувати затримки в процесі приватизації та оперативно залучати інвестиції.

Англійський аукціон (з підвищенням ціни):

  • може проводитися як аукціон без додаткових умов, так і з певними умовами для учасників;
  • початкова ціна для старту торгів становить 100% від визначеної початкової вартості об'єкта.

Англійський аукціон (з підвищенням ціни, зі зниженою стартовою ціною):

  • також передбачає підвищення ціни в процесі торгів;
  • однак, стартова ціна на початку аукціону знижена та складає 50% від початкової вартості об'єкта.

Голландський аукціон (зі зниженням ціни та подальшим поданням пропозицій):

  • характеризується покроковим зниженням стартової ціни та подальшим поданням цінових пропозицій учасників;
  • стартова ціна для початку зниження встановлюється на рівні 50% від початкової вартості об'єкта.

Голландський аукціон (зі зниженням ціни та подальшим поданням пропозицій) – проводиться тільки у разі зриву попереднього голландського аукціону:

  • аналогічно до попереднього пункту, цей тип аукціону передбачає поступове зниження початкової ціни та подання цінових пропозицій;
  • стартова ціна для початку зниження також становить 50% від початкової вартості об'єкта.

Увага: у всіх типах торгів (англійському та голландському аукціонах) переможцем визначається учасник, який зробив найвищу ставку під час торгів.

Джерело: офіційний сайт ФДМУ

25 березня

Чернігівські посадовці переплачували мільйони гривень на харчуванні для школярів

ДАСУ: чернігівські посадовці переплачували мільйони гривень на харчуванні для школярів

Перевірка та моніторинг закупівель

Фахівці Управління Північного офісу ДАСУ в Чернігівській області з'ясували, що під час аудиту фінансової діяльності КП, учасники оборудки заробляли на різниці занижених та завищених закупівельних цін.

Управління освіти оголошувало тендер на закупівлю послуг з харчування для дітей з такими умовами, щоб його вигравало лише підконтрольне міськраді КП «Шкільне».

Після перемоги комунальне підприємство без жодних торгів підписувало прямі договори з приватними постачальниками, які, що виявилося під час заходу контролю, були пов’язані з директором цього підприємства.

Спочатку вартість договорів визначалася з урахуванням умов, встановлених вимогами тендерної документації Управління освіти. Але після укладання їхня вартість могла зростати у декілька разів шляхом підписання додаткових угод. Наприклад, один із договорів, укладений з постачальником, з початкової суми в 712 тис. грн зріс до 3,85 млн грн.

Зростання вартості договорів призводило до того, що у КП «Шкільне» виникала серйозна заборгованість перед постачальниками. Ті, своєю чергою, зверталися до Господарського суду Чернігівської області з позовами про примусове стягнення заборгованості. З чим в суді комунальне підприємство погоджувалося.

Для того, щоб розрахуватися з кредиторами за переплачене постачання товарів, КП «Шкільне» зверталося до Чернігівської міськради про виділення коштів «на придбання основних засобів» для забезпечення свого функціонування. Виконком міськради ухвалив таке рішення і перерахував гроші на збільшення статутного капіталу КП.

Зокрема, у кінці 2022 року сума додаткових вливань у комунальне підприємство становила 7,5 млн грн. Цікаво, що вона практично дорівнювала сумі заборгованості перед постачальниками, які подали до суду, – 7 млн грн. Як встановили фахівці ДАСУ, саме ці кошти і пішли на її погашення, а не на закупівлю необхідного обладнання.

ДАСУ зауважує, що станом на кінець досліджуваного періоду (жовтень 2024 року) в обліку КП «Шкільне» знову спостерігалося накопичування кредиторської заборгованості щодо розрахунків за поставлені продукти харчування для дітей на загальну суму 9,1 млн грн.

Матеріали аудиту передані до правоохоронних органів.

Фахівці ДАСУ також ініціювали перед міською владою розірвання контрактів з керівником комунального підприємства та начальником Управління освіти Чернігівської міськради за неналежне виконання ними службових обов’язків.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

25 березня

❗️ Нова кваліфікація постачальників в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility

❗️ Нова кваліфікація постачальників в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility

Весняний інтенсив для закупівельників

Важливо! ЦЗО «Цифрові закупівлі» запрошує постачальників пройти нову кваліфікацію в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility та відповідно до Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом (Закон України від 06.06.2024 № 3786-IX).

Оголошені три нових відбори:

Згідно з постановою КМУ від 31.12.2024 № 1554, закупівлі обладнання для навчальних кабінетів за кошти субвенції передбачені через електронний каталог. Це стало можливим завдяки фінансовій співпраці між Європейським Союзом та Україною в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility. Тому постачальники та замовники при підписані договору мають дотримуватися вимог Рамкової Угоди.

Джерело: офіційний сайт ЦЗО «Цифрові закупівлі»

25 березня

Уряд затвердив план дій із цифровізації до 2026 року

Уряд затвердив план дій із цифровізації до 2026 року

📑Наказ для погодження закупівель з Мінцифри

До реалізації плану залучені 25 органів державної влади, включно з Мінцифрою.

Мета — зробити послуги максимально доступними для кожного українця: без паперів, черг та бюрократії.

Мінцифри планує цифровізувати послуги в понад 30 сферах:

  • освіта;
  • охорона здоров’я;
  • соцзахист ветеранів;
  • військові сервіси;
  • будівництво;
  • митниця тощо.

Серед них — державна реєстрація розірвання шлюбу та смерті й дистанційне складання теоретичного іспиту для водіїв. Планують також цифровізувати й митні послуги. 

Мінцифра продовжує цифровізацію держави, щоб громадяни могли отримувати послуги швидше, без бюрократії та зайвих витрат часу. 

Джерело: офіційний сайт Мінцифри

24 березня

ДОТ зекономив понад 242 млн грн на закупівлі палива

ДОТ зекономив понад 242 млн грн на закупівлі палива

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Загальна сума закупівель за результатами проведених торгів становить 1.3 млрд грн, при тому загальна економія на закупівлі літнього дизелю – 15.59% від очікуваної вартості.

«В абсолютному виразі економія коштів склала понад 242 млн грн. Це результат конкуренції серед постачальників та оптимізації процесів закупівель. Ми створюємо відкриту та прозору закупівельну систему, що дозволяє раціонально використовувати бюджетні ресурси», – зазначив директор Департаменту політики закупівель МОУ Гліб Канєвський.

МОУ зазначає, в лотах за центральним регіоном в торгах взяло участь по 2 учасники. В лотах за південним та в одному лоті західного регіону конкуренція становила по 3 учасники, та 4 учасники та другому лоті на західного регіону. У найскладнішому, за логістикою – східному регіоні – один учасник. Середня кількість учасників торгів становить 2.5 учасника.

Цьому передувало поглиблення Державним оператором тилу регіональної моделі, що сприяло залученню нових учасників та підвищенню ефективності торгів. Завчасна комунікація з ринком дала можливість досягти високої конкуренції, а також залучити нових учасників ринку, що позитивно вплинуло на результати закупівель.

Детальніше про поглиблення регіональної моделі можна дізнатися за посиланням.

Закупівельна агенція Міноборони «Державний оператор тилу» закликає нових постачальників долучатися до торгів та тестувати свої можливості на менших обсягах.

Джерело: офіційний сайт МОУ

24 березня

КМУ відновлює подання обов'язкової статистичної звітності

КМУ відновлює подання обов'язкової статистичної звітності

Весняний інтенсив для закупівельників

Законопроєкт передбачає відновлення обов’язку подання статистичної звітності під час дії воєнного стану. Також визначатиметься перехідний період у три місяці, протягом якого респонденти, що не звітували протягом дії правового режиму воєнного стану, матимуть подати інформацію щодо усього періоду, протягом якого така звітність не подавалась.

Цей обов’язок не поширюватиметься на:

  • підприємства оборонно-промислового комплексу;
  • осіб, місцезнаходженням яких є території активних бойових дій або тимчасово окуповані території.

Такі респонденти, як і було передбачено раніше, подаватимуть звітність протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.

Збирання звітності потрібно для коректного розрахунку статистичних показників з метою забезпечення державних органів об’єктивною офіційною інформацією, яка є необхідною для:

  • прийняття обґрунтованих рішень в інтересах підвищення обороноздатності;
  • забезпечення сталого розвитку, економічного добробуту та прав людини;
  • виконання Україною взятих на себе зобов’язань у рамках чинних міжнародних угод.

Джерело: офіційний сайт КМУ

24 березня

Зміниться порядок одночасного проведення перевірок контролюючими органами та органами фінконтролю

Зміниться порядок одночасного проведення перевірок контролюючими органами та органами фінконтролю

Весняний інтенсив для закупівельників

Проєкт постанови розроблений для реалізації положень Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу» від 22.08.2024 № 3926-IX.

Пропонують внести зміни до Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю, що затвердив КМУ постановою від 23.10.2013 № 805 (далі – Порядок).

На сьогодні норми Порядку не містять правових підстав для забезпечення участі митних органів у процесі одночасного проведення запланованих перевірок.

Крім того, існує необхідність відокремити процеси перевірки, які здійснюють контролюючі органи щодо своєчасності, достовірності повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів з ревізіями фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання, які здійснюють органи державного фінансового контролю.

З огляду на це Порядок потребує актуалізації та удосконалення окремих процесів під час координації одночасного проведення планових перевірок/ревізій контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.

Проєктом акта передбачено одночасність процесу проведення у звітному періоді перевірок одного і того самого суб’єкта господарювання контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.

Уточнюють, що планування перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання, які проводять для забезпечення своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів, здійснюють щороку податкові органи та щокварталу митні органи.

Планування ревізій фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання здійснюється щокварталу органами державного фінконтролю.

Для забезпечення одночасного проведення перевірок/ревізій, запланованих на I квартал (січень – березень) наступного року, до 10 грудня поточного року контролюючі органи та органи фінконтролю узгоджують між собою дати проведення таких перевірок/ревізій.

Планування ревізій на II–IV квартали поточного року органи державного фінконтролю здійснюють з урахуванням:

  • плану-графіка документальних планових перевірок на поточний рік, який оприлюднюють на офіційному вебсайті ДПС; та
  • плану-графіка документальних планових перевірок на відповідний квартал, оприлюдненого на офіційному вебсайті Держмитслужби.

Планування перевірок на II–IV квартали поточного року митні органи здійснюють з урахуванням плану-графіка документальних планових перевірок на поточний рік, оприлюдненого на офіційному вебсайті ДПС.

Якщо запланували одночасне проведення у звітному періоді перевірки/ревізії одного і того самого суб’єкта господарювання, контролюючі органи та орган державного фінконтролю узгоджують між собою дату початку проведення такої перевірки/ревізії. СГ інформують про це не пізніше ніж за 10 днів до початку проведення документальної планової перевірки/ревізії про дату її початку.

У разі затвердження постанова набере чинності з наступного дня після того, як її офіційно опублікують.

Джерело: за інформацією Мінфіну

21 березня

МОН оголосило про проведення відбору проєктів за кошти субвенції на відбудову укриттів

МОН оголосило про проведення відбору проєктів за кошти субвенції на відбудову укриттів

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Міносвіти оголошує про проведення відбору проєктів для формування переліку об’єктів та здійснення розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту «Облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів)», відповідно до:

  • Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік»;
  • Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 р. № 419 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2024 р. № 1547 (далі – Порядок та умови).

Порядком та умовами передбачено спрямування субвенції виключно на:

  • реалізацію проєктів, пов’язаних з новим будівництвом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у закладах, що надають загальну середню освіту (далі – заклади освіти);
  • реконструкцію, капітальний ремонт інших об’єктів, у тому числі тих, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту у закладах освіти, за можливості подальшого їх використання як споруд подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційних укриттів, протирадіаційних укриттів або сховищ відповідно до вимог:
  • ст. 32 Кодексу цивільного захисту України;
  • ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту»;
  • Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об’єктів до складу та виключення таких об’єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138;
  • наказу МВС «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» від 9 липня 2018 р. № 579.

Субвенція спрямовується для таких освітніх закладів:

  • військові (військово-морські, військово-спортивні) ліцеї, ліцеї із посиленою військово-фізичною підготовкою;
  • із загальною чисельністю учнів (без урахування їх чисельності у філіях) не менш як 200 осіб;
  • із загальною чисельністю учнів менше ніж 200, якщо заклад освіти є одним у територіальній громаді, в якому освітній процес може здійснюватись за очною формою та/або з поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти та буде забезпечено підвезення здобувачів освіти з двох і більше закладів освіти або в приміщеннях якого буде організовано освітній процес для двох чи більше закладів освіти.

МОН зазначає, що пріоритетними також будуть заклади загальної середньої освіти, що є учасниками експериментального проєкту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах освіти в умовах правового режиму воєнного стану (наказ МОН «Про погодження переліку закладів загальної середньої освіти для участі в реалізації експериментального проєкту щодо посилення безпеки освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти в умовах правового режиму воєнного стану» від 10.01.2025 № 33).

Вказані заклади освіти мають відповідати наступним умовам:

  • у закладі освіти освітній процес здійснюється за дистанційною формою та/або з поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти;
  • заклад освіти розташований на території територіальної громади, визначеній в переліку територіальних громад за дуже високим, високим, помірним чи задовільним рівнями ризику безпеки в системі освіти, затвердженому наказом МОН;
  • будівлі та/або споруди закладу освіти, в яких безпосередньо здійснюється освітній процес, не мають пошкоджень, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, або їх усунення не потребує проведення будівельних робіт, чи будівлі та/або споруди, що мали такі пошкодження, були відновлені шляхом будівництва;
  • реалізація проєкту спрямована на збільшення кількості здобувачів освіти, які можуть навчатися за очною формою, з поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти в закладі освіти та для яких можна забезпечити одночасне укриття в захисній споруді цивільного захисту у разі виникнення надзвичайної ситуації, а також приведення існуючих об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, які не використовуються закладами освіти, у відповідність з вимогами нормативно-правових актів у сфері регулювання містобудівної діяльності та у сфері цивільного захисту з урахуванням положень цих Порядку та умов;
  • заклад освіти, в якому планується нове будівництво, реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, чи інших об’єктів, не має захисних споруд цивільного захисту або має такі споруди, які потребують капітального ремонту чи реконструкції, або має лише найпростіше укриття;
  • наявність в Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва проєктної документації та позитивного звіту про результати експертизи проєкту будівництва;
  • завершення реконструкції, реставрації або капітального ремонту об’єкта фонду захисних споруд цивільного захисту (іншого об’єкта) дасть можливість їх використання як протирадіаційного укриття, споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття чи сховища закладу освіти відповідно до вимог ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту»;
  • завершення реалізації проєкту до кінця поточного року.

Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування. Умови співфінансування визначені п. 6 Порядку та умов.

Місцеві ради та військові адміністрації населених пунктів: подають за допомогою програмних засобів Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі – Єдина цифрова система DREAM) проєктні заявки шляхом заповнення інформації та завантаження документів у відповідних розділах електронного кабінету користувача Єдиної цифрової системи DREAM.

Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації):

  • аналізують рейтингові списки проєктів, які сформовано за результатами пріоритезації за допомогою засобів Єдиної цифрової системи DREAM;
  • розподіляють додаткові 50 балів між проєктами в межах кожної групи рівнів ризику безпеки в системі освіти.

Етапи та строки проведення відбору:

  • місцеві ради та військові адміністрації населених пунктів подають проєктні заявки з 24 березня 2025 року по 27 березня 2025 року;
  • обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) аналізують рейтингові списки проєктів та подають (у разі потреби) перелік проєктів з урахуванням розподілених 50 балів між проєктами в межах кожної групи рівнів ризику безпеки в системі освіти з 28 березня 2025 року по 03 квітня 2025 року.

Джерело: офіційний сайт МОН

21 березня

Антикорупційні уповноважені: завдання та обов'язки

Які завдання та обов’язки антикорупційного уповноваженого

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Мова йде про антикорупційних уповноважених (АК-уповноважені). Перелік органів та установ, у яких утворюється такий підрозділ вказаний в ст. 13-1 Закону «Про запобігання корупції» (далі – Закон).

АК–уповноважений, як первинна ланка запобігання корупційним проявам в організації:

  • несе основну відповідальність за створення ефективної системи запобігання конфлікту інтересів;
  • його своєчасного виявлення та врегулювання.

Основні завдання АК-уповноваженого, що стосуються запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

1. Надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції.

В рамках цього завдання уповноважений допомагає працівникам встановити наявність або відсутність у них конфлікту інтересів. За наявності відповідних сумнівів надає консультації стосовно дотримання обмежень щодо отримання подарунків, сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності тощо. 

У зв'язку з тим що АК-уповноважений є першою особою, до якої працівник може звернутися за консультацією щодо конфлікту інтересів – звертатись за роз’ясненням до НАЗК рекомендується лише у випадку неможливості надання консультаційної допомоги уповноваженим (через виняткову складність питання, тимчасову відсутність уповноваженого тощо). 

При цьому, АК-уповноважений зобов’язаний допомогти працівнику в оформленні звернення до НАЗК та роз’яснити, яку саме інформацію необхідно надати НАЗК для отримання змістовного роз’яснення.

2. Здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню.

Своєчасне виявлення та врегулювання конфлікту інтересів дозволяє запобігти вчиненню працівниками корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень. Тому це одне з найважливіших завдань АК-уповноваженого. Уповноважений, зокрема:

  • може вказати працівнику на ризик виникнення конфлікту інтересів (наприклад, не допустити спільної роботи близьких осіб чи прийняття працівником рішення стосовно себе); та
  • вжити заходів, щоб йому запобігти, а якщо конфлікт інтересів уже виник – забезпечити його своєчасне врегулювання.

При цьому АК–уповноважений:

  • консультує особу про можливі шляхи самостійного врегулювання конфлікту інтересів та щодо вибору найбільш сприятливого, контролює самостійне врегулювання конфлікту інтересів;
  • консультує про зміст і порядок повідомлення про конфлікт інтересів;
  • надає керівнику відповідного рівня рекомендації щодо оптимального способу врегулювання конфлікту інтересів у конкретній ситуації.

Про виявлення конфлікту інтересів та вжиті заходи для його врегулювання, АК-уповноважені зобов’язані інформувати НАЗК.

Увага: порушення службовою особою вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також інших антикорупційних обмежень може призвести до адміністративної, дисциплінарної, і навіть кримінальної відповідальності.

3. Інформування керівника відповідного органу, НАЗК або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Якщо запобігти вчиненню працівником корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення не вдалось, АК-уповноважений зобов’язаний:

  • забезпечити умови для вжиття передбачених законодавством заходів реагування;
  • проаналізувати та усунути причини та умови, які сприяли вчиненню правопорушення.

Для виконання зазначеного завдання АК-уповноваженому має бути надано відповідні повноваження та інструменти, зокрема:

  • забезпечення функціонування передбачених Законом каналів повідомлення про корупцію та їх належний розгляд;
  • доступ уповноваженого до інформації та документів;
  • право уповноваженого отримувати пояснення працівників;
  • ініціювати службові розслідування тощо.

НАЗК зазначає, що:

  • у випадку виявлення правопорушень, за які передбачена дисциплінарна відповідальність, АК-уповноважений ініціює питання притягнення особи до відповідальності;
  • виявивши адміністративне правопорушення, уповноваженій особі слід проінформувати про нього НАЗК або Національну поліцію України;
  • в певних випадках дії або рішення, ухвалені в умовах конфлікту інтересів, можуть мати ознаки корупційного правопорушення. В такому випадку АК-уповноважений інформує відповідний орган досудового розслідування. 

Для допомоги АК-уповноваженим НАЗК розробило Настанову, де можна знайти роз’яснення та інструментарій з питань, зокрема:

  • як уповноваженому дізнатись про наявний конфлікт інтересів у працівників та шляхи його врегулювання;
  • норми та вимоги Закону «Про запобігання корупції»;
  • посилання на документи, відкриті бази даних і реєстри, які будуть корисними у діяльності АК-уповноважених.

Нагадаємо, яка позиція НАЗК щодо уповноваженої особи за сумісництвом.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

21 березня

Уряд виділяє субвенцію на шкільне харчування

Уряд виділяє субвенцію на шкільне харчування

Закупівля за кошти субвенції на харчування

МОН нагадує, від жовтня 2024 року Уряд виділяє субвенцію на організацію безоплатного гарячого харчування для учнів початкових класів. В українських школах вже понад 1,6 мільйона учнів харчуються безоплатно – коштом державної субвенції чи місцевих бюджетів. Програма безоплатного шкільного харчування поступово охопить учнів середньої та старшої школи.

Що зміниться:

  • з вересня 2025 року не тільки початкова школа, але й усі учні 5-11 класів у прифронтових та прикордонних областях отримають безоплатне харчування;
  • з вересня 2026 року планується, що програма пошириться на 5-6 класи у всіх регіонах України;
  • у наступні роки – програма поступово розшириться на інші класи по всій країні.

Реалізація програми потребує також розвʼязання ключових викликів у сфері інфраструктури їдалень і харчоблоків у закладах освіти. Необхідно, зокрема:

  1. Оновити шкільні їдальні;
  2. Модернізувати харчоблоки – закупити нове обладнання для приготування здорових страв;
  3. Створити навчальні програми та кулінарні хаби, де кухарі зможуть підвищувати кваліфікацію;
  4. Створити ефективну мотиваційну модель для залучення фахівців до роботи у сфері шкільного харчування;
  5. Посилити контроль за якістю їжі – впровадити нові стандарти безпеки та харчових продуктів.

Джерело: офіційний сайт МОН

20 березня

IT-закупівлі: Мінцифри запрошує до участі в експертному обговоренні

IT-закупівлі: Мінцифри запрошує до участі в експертному обговоренні

📑Наказ для погодження закупівель з Мінцифри

Дослідження оприлюднене 7 лютого 2025 року та:

  • передбачене заходами з виконання Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки, затвердженої постановою КМУ від 4 березня 2023 року № 220;
  • спрямоване на визначення актуальних інформаційних, аналітичних та інших потреб замовників у сфері інформатизації.

Аналітичне дослідження «Проблеми здійснення ІТ-закупівель», виконане громадською організацією «Трансперенсі Інтернешнл Україна» – акредитованим представником глобального руху Transparency International – у співпраці з Центром вдосконалення закупівель Київської школи економіки (CEP KSE) за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Програми міжнародного розвитку уряду Великої Британії (UK Dev). 

Інформація щодо проведення:

  • дата: 21 березня 2025 року;
  • час: 12:00;
  • місце: м. Київ, вул. Ділова, 24, 9-й поверх, зала засідань;
  • формат: офлайн + онлайн.

Запрошуються експерти до участі в обговоренні. Про участь у заході необхідно повідомити до 20.03.2025 на електронну адресу [email protected].

У заявці потрібно вказати:

  • ПІБ;
  • формат участі (офлайн/онлайн);
  • адресу електронної пошти для бажаючих взяти участь онлайн.

Інформація для підключення до відео конференції (посилання, ідентифікатор конференції та код доступу) буде надіслана всім зареєстрованим учасникам додатково.

Джерело: офіційний сайт ЄІСОНПІ

20 березня

❗️ Додавання товарів у Prozorro Market: розширили підстави для відхилення

 ❗️ Додавання товарів у Prozorro Market: розширили підстави для відхилення

Весняний інтенсив для закупівельників

ДУ «Професійні закупівлі» зазначає, раніше причин для відхилення було дві:

  • неправильно зазначена назва товару; або
  • його характеристики. 

Відтепер цей список розширили та додали ще кілька важливих пунктів. Товар, що подає постачальник через електронний майданчик, також може бути відхилений, якщо:

  1. Товар вже наявний в Prozorro Market.
  2. Постачальник подав товар у неправильну категорію.
  3. Постачальник не заповнив усі поля характеристик.
  4. Товар є застарілим або неактуальним.
  5. Комплектація товару не відповідає комплектації виробника.

Джерело: сторінка ДУ «Професійні закупівлі» у Facebook

20 березня

Затвердили новий Перелік ТОТ та територій бойових дій

Затвердили новий Перелік ТОТ та територій бойових дій

Весняний інтенсив для закупівельників

Перелік не є фіксованим – його регулярно оновлюватимуть.

Нагадуємо, що у грудні 2022 року Уряд прийняв Постанову № 1364, якою визначив механізм формування єдиного переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Сам перелік затвердило Мінреінтеграції наказом від 22.12.2022 № 309 і він регулярно оновлювався (далі – наказ № 309).

Зміни до переліку вносять лише за пропозиціями відповідних ОВА й за погодженням Міноборони.

Міністерство розвитку громад та територій України наказом від 28.02.2025 № 376 затвердило новий Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Документ зареєстрував Мін'юст 11 березня 2025 року за № 380/43786.

Території, які зазначені у переліку, поділені на:

  • території, на яких ведуться (велися) бойові дії:
  • можливих бойових дій;
  • активних бойових дій;
  • активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси;
  • тимчасово окуповані російською федерацією території.

До нового переліку увійшли території Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей і м. Києва.

Нагадуємо, що на основі цього Переліку, зокрема, здійснюють виплати ВПО. Крім того, його застосовують при визначенні особливостей справляння податків і зборів на відповідних територіях.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. На день підготовки матеріалу документ офіційно не опублікований. Водночас втратить чинність наказ № 309.

Джерело: наказ Мінрозвитку від 28.02.2025 № 376

19 березня

🔥Свіже роз’яснення Мінекономіки щодо змін до Особливостей № 1178

роз’яснення Мінекономіки щодо закупівель

Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2025 № 277

З 12.03.2025 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.03.2025 № 277. Згідно із змінами положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються для закупівлі:

  • твердого палива;
  • природного газу;
  • газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей;
  • електричної енергії.

Закупівлі бензину, дизельного пального та газу скрапленого для автомобільного транспорту виключено з переліку товарів пункту 29 Особливостей, що зумовлює зміну підходу щодо застосування кваліфікаційних вимог до учасника під час закупівель зазначених товарів.

Мінекономіки наголошує, що замовник має право самостійно визначати потребу в застосуванні кваліфікаційних критеріїв, визначених статтею 16 Закону, зокрема, положень пунктів 1 і 2 частини другої статті 16.

Також Мінекономіки нагадує, що згідно з пунктом 48 Особливостей під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.

Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2025 № 278

З 13.03.2025 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.03.2025 № 278, крім пункту 2 змін, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 квітня 2025 року.

КМУ розширив перелік лікарських засобів та медичних виробів згідно з Додатком  1 до Особливостей, обов'язкових для закупівлі через електронний каталог  Закупівлі позицій, доданих постановою № 278, здійснюються в обов'язковому порядку шляхом застосування електронного каталогу з 1 квітня 2025 року.

Нагадуємо, що заклади охорони здоров’я або структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, закуповують товари згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, обов'язково з використанням електронного каталогу з урахуванням положень, визначених Особливостями, а саме:

  • лікарські засоби, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні;
  • медичні вироби.

Мінекономіки звертає увагу на те, що з питань щодо переліку, передбаченого постановою № 278, слід звертатися до МОЗ, як до її розробника, органу, який є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я.

Джерело: Лист Мінекономіки № 3323-04/23763-06 від 19.03.2025

19 березня

У громадах України оновлять вуличне освітлення

У громадах України оновлять вуличне освітлення

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Мінрозвитку зазначає, заміна вуличного освітлення на енергоефективне дозволить:

  • зекономити електроенергію;
  • знизити не тільки кількість шкідливих викидів у навколишнє середовище, але й загальну енергомісткість економіки країни.

Також вона дозволить покращити комфорт та створити безпечні умови для всіх учасників дорожнього руху. 

Після систематизації потреб від громад, що подали заявку на участь у проєкті, буде оголошено тендер на закупівлю необхідного обладнання, після чого громади отримають його для подальшого монтажу. 

Загалом у межах реалізації проєкту у планах Агентства замінити до 2 мільйонів вуличних LED-світильників по всій країні. Серед яких чверть – з системою автоматичної зміни яскравості залежно від навколишнього рівня освітлення. Вони стануть особливо важливими для магістральних доріг.

Проєкт буде впроваджуватись за моделлю співфінансування:

  • міжнародні партнери (основне обладнання); та
  • бюджет громади – супутні витрати (закупівля кабелю, підключення).

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

19 березня

Друковані форми документів на новому порталі Prozorro

Друковані форми документів на новому порталі Prozorro

Весняний інтенсив для закупівельників

На картці закупівлі доступні ще чотири документи у форматі PDF:

  • звіт про результати проведення процедури;
  • звіт про договір про закупівлю;
  • висновок про результати моніторингу процедури закупівлі;
  • довідка НАЗК.

Розробники планують додавати й інші форми, що допоможуть  простіше і комфортніше користуватися електронною системою закупівель.

Джерело: сторінка Prozorro у Facebook

19 березня

КМУ розширив перелік ліків та медвиробів, які централізовано закуповують МЗУ

КМУ розширив перелік ліків та медвиробів, які централізовано закуповують МЗУ

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів

Відповідне рішення про внесення змін до постанов КМУ від 17 березня 2011 р. № 298 і від 7 березня 2022 р. № 216 було прийнято на засіданні Уряду 18 березня.

Тож, з-поміж іншого, у 2025 році будуть закуплені:

  • cтент-системи для імплантації при аневризмі грудної аорти (TEVAR);
  • cтент-системи для імплантації при аневризмі черевної аорти (EVAR).

МОЗ зазначає:

  • закупівля стент-систем для імплантації при аневризмі грудної та черевної аорти сприятиме впровадженню сучасних методів лікування серцево-судинних захворювань;
  • стент-системи дозволять ширше впроваджувати сучасні малоінвазивні методи лікування серцево-судинних захворювань;
  • ендоваскулярне протезування сьогодні є одним із найбільш передових, безпечних і результативних способів лікування аневризм аорти;
  • методика дає змогу:
  • значно знизити обсяг хірургічного втручання;
  • мінімізувати ризики ускладнень;
  • скоротити термін реабілітації;
  • суттєво зменшити ймовірність передчасної смерті.

У 2025 році також буде змінений механізм фінансування та закупівлі вакцини для профілактики туберкульозу та алотрансплантатів шкіри, відтепер їх буде закуповувати державне підприємство «Медичні закупівлі України» за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».

Вакцини для профілактики туберкульозу, що є критично важливими у боротьбі з інфекційними захворюваннями. Туберкульоз залишається серйозною проблемою для системи охорони здоров’я, тому стабільне забезпечення населення якісною вакциною допоможе зменшити рівень захворюваності та поширення цієї хвороби.

Алотрансплантати шкіри дозволяють покращити лікування пацієнтів з опіками, травмами та іншими пошкодженнями шкірного покриву. Вчасне використання таких трансплантатів сприяє швидшому загоєнню ран та зменшенню ризиків ускладнень.

Рішення Уряду є важливим кроком на шляху до розширення доступу українців до безоплатного лікування та вдосконалення системи державних закупівель у сфері охорони здоров’я. Це забезпечить більш ефективне використання бюджетних коштів і підвищить якість надання медичної допомоги українцям.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

18 березня

❗ Із 20 березня запроваджують зміни у закупівлях товарів із локалізацією через ЗПП

З 20 березня запроваджуються зміни для замовника у закупівлі локалізованого товару через ЗПП

Локалізація в закупівлях 2025

Локалізація: коли застосовується

Локалізація застосовується, якщо:

  • очікувана вартість вище 200 тис грн, незалежно від виду закупівлі;
  • придбання товару з переліку п. 6-1 пп. 2 прикінцевих та перехідних положень Розділу Х Закону «Про публічні закупівлі» (цілісного виробу, а не частини);
  • не залежить від того, новий товар чи б/в.

Ступінь локалізації 2025

У 2025 році ступінь локалізації товару має дорівнювати або перевищувати 25%. Кожного року локалізація має оновлюватись, а відсоток збільшуватись. Незалежно від того, коли була подана попередня заявка, щороку після 1 січня необхідно подавати її заново, а також калькуляцію та підтверджувальні документи.

Розрахунок ступеня локалізації:

  • у 2022 р. – 10 відсотків;
  • у 2023 р. – 15 відсотків;
  • у 2024 р. – 20 відсотків;
  • у 2025 р. – 25 відсотків; 
  • у 2026 р. – 30 відсотків;
  • у 2027 р. – 35 відсотків;
  • з 2028 р. до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту – 40 відсотків. 

Зміни для замовника у закупівлі локалізованого товару через ЗПП

При створенні запиту ціни пропозицій у замовника буде можливість вказати не лише критерій локалізованого товару, а і його технічні характеристики, проте  такі локалізовані товари будуть доступні після того, як виробник заведе їх вже з характеристиками. Це дозволить:

  • підібрати найбільш відповідний товар; та
  • швидко закриту потребу.

Приклад відображення технічних характеристик під час оголошення ЗПП на одному з майданчиків

локалізація у закупівлях

локалізація у закупівлях

В товарі можна побачити технічні характеристики та ступінь локалізації

локалізація у закупівлях

Зміни для постачальників (виробників) в участі ЗПП з критерієм локалізованого товару 

Для того, щоб брати участь в таких закупівлях, необхідно:

  • переподати свої товари до переліку локалізованих; та
  • додатково вказати технічні характеристики.

Такий вигляд на порталі матиме товар, який потрапив у загальний перелік

локалізація у закупівлях

Після цього учасник може потрапити у відбір до ЗПП, якщо характеристики його товару співпадуть із запитом пропозицій постачальників. Товар не буде брати участі в закупівлях з локалізацією, якщо учасник не оновив свій товар.

Такий вигляд має вже доданий виробником товар в кабінеті на майданчику

локалізація у закупівлях

Приклад додавання товару

локалізація у закупівлях

Перелік категорії товарів, в яких будуть локалізація та технічні характеристики в Prozorro Market:
  1. Автомобілі швидкої допомоги;
  2. Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном;
  3. Дизель-генераторні установки;
  4. Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб;
  5. Насоси та компресори.

Увага: якщо ви маєте товари в цих категоріях, то для того, щоб заново завести товар, потрібно буде вказати ступінь локалізації та технічні характеристики.

Джерело: офіційний сайт Prozorro Інфобокс

18 березня

Зміни до Порядку використання коштів для здійснення медичних заходів окремих державних програм

Зміни до Порядку використання коштів для здійснення медичних заходів окремих державних програм

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів

Виключено позицію щодо спрямування бюджетних коштів на:

  • закупівлю обладнання для:
  • закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних;
  • закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами; а також для
  • оснащення лабораторій Держлікслужби;
  • закупівлю товарів, робіт та послуг в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів (у тому числі сплату податків, зборів та митних платежів, проєктування об’єктів будівництва).

Передбачено, що розподіл лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них (крім медичного обладнання) проводиться, у тому числі, з урахуванням інформації про товари, які отримані з інших джерел, не заборонених законом, зокрема як гуманітарна допомога (з використанням даних інформаційно-аналітичної системи «MedData»).

Внесено зміни до Переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я.

Доповнено Перелік розділом «Закупівля алотрансплантатів шкіри для закладів охорони здоров’я, які використовують їх для надання медичної допомоги». У розділі «Медичні вироби для забезпечення розвитку донорства крові та її компонентів» внесено зміни та уточнення у перелік реагентів та витратних матеріали для імуногематологічних досліджень тощо.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

18 березня

Як виправити помилку в декларації: інструкція

Як виправити помилку в декларації: інструкція

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Як внести зміни в подану декларацію:

  • увійти у свій персональний кабінет;
  • знайти подану декларацію – біля неї є кнопка «Подати виправлену декларацію», яка буде активною 30 днів з моменту подання документа;
  • натиснути кнопку – система створить чернетку виправленої декларації;
  • відредагувати дані;
  • зберегти зміни, після чого чернетка виправленої декларації буде збережена;
  • подати чернетку виправленої декларації.

Важливо: виправлену декларацію можна подати лише один раз протягом 30 днів після подання основної декларації. Докладніше – за посиланням.

Сплив термін у 30 днів для подання виправленої декларації або спроба виправлення використана: що робити

НАЗК зазначає, ви все ще можете повідомити про помилку.

Для цього необхідно:

  • увійти у персональний електронний кабінет Реєстру декларацій;
  • перейти у вкладку «Мої повідомлення» – вона знаходиться поруч із «Мої документи» та «Мій профіль»;
  • створити нове повідомлення та відправити його – у довільній формі опишіть, які саме помилки виявили та чому ви їх припустилися.

Увага: відповідь на це повідомлення не передбачена, але інформацію, вказану вами в повідомленні, можуть врахувати під час повної перевірки декларації. Детальніше – за посиланням

Чи можливо змінити тип декларації

Зміна типу декларації не передбачена, але якщо ви:

  • помилково подали декларацію «Кандидата на посаду» – просто подайте нову декларацію правильного типу;
  • помилково обрали інший тип декларації замість «При звільненні» – потрібно повідомити НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» у персональному кабінеті та подати декларацію «При звільненні» за відповідний період;
  • помилково обрали тип декларації «Я продовжую виконувати функції держави….» чи «Я припинив(-ла) виконувати функції держави…» замість «Щорічна»  – у вас є 30 днів на виправлення такої позначки. 
  • подали декларацію неправильного типу за минулий період – повідомте про це НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» в особистому кабінеті Реєстру декларацій.

Увага: відповідь на повідомлення не надходить, але цю інформацію можуть врахувати під час перевірки декларації. Докладніше – за посиланням

Чи можна видалити декларацію з Реєстру декларацій

НАЗК зауважує, видалення декларацій можливе лише через 5 років після припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування чи іншої діяльності, що передбачає подання декларацій. При цьому чинне законодавство передбачає видалення усіх декларацій, окрім останньої поданої – вона має зберігатись в Реєстрі декларацій безстроково.

Для видалення декларацій з публічної частини Реєстру декларацій після спливу п’ятирічного терміну з дня припинення виконання таких функцій необхідно надіслати запит до НАЗК на електронну пошту [email protected] або на адресу: бульвар Миколи Міхновського, 28, м. Київ, 01103. 

При цьому в заяві необхідно вказати ваші:

  • ПІБ (за наявності);
  • місце проживання  або перебування;
  • реквізити паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу.

Також треба надіслати:

  • перелік документів, які ви подали до Реєстру декларацій та які бажаєте видалити з його публічної частини;
  • копії документів про те, що ви  упродовж останніх п’яти років не виконуєте функцій держави або місцевого самоврядування або іншої діяльності, що передбачає декларування (наприклад, копія трудової книжки). Детальніше – за посиланням.

Джерело: офіційний сайт НАЗК