Що нового

Публічні закупівлі

21 травня

Уряд схвалив законопроєкт щодо скасування 63 дозвільних процедур у різних сферах

Уряд схвалив законопроєкт щодо скасування 63 дозвільних процедур у різних сферах

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання КМУ 21 травня. Перший законопроєкт передбачає скасування 63 дозволів та погоджень у сферах:

  • медицини;
  • довкілля;
  • водного та лісового господарства;
  • аграрного сектору;
  • енергетики;
  • зовнішньоекономічної діяльності;
  • освіти та культури.

Другий документ, зокрема:

  • вносить зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення; та
  • скасовує відповідальність за відсутність дозволів, анулювання яких передбачає перший ухвалений законопроєкт.

«Розраховуємо, що Верховна Рада якнайшвидше ухвалить ці законодавчі акти», — наголосив Прем’єр-міністр.

Він зауважив, що на сьогодні Урядом скасовано понад 1900 регуляторних актів у різних сферах.

«Значна частина дозвільних процесів цифровізована. Оформити дозвіл тепер можна за лічені хвилини», — зазначив Денис Шмигаль.

Джерело: офіційний сайт КМУ

21 травня

БПЛА планують звільнити від митних платежів — Гетмацев

БПЛА планують звільнити від митних платежів — Гетмацев

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Про це повідомив голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Він зазначив, що з цією метою пропонується внести зміни до Митного і Податкового кодексів.

Прийняття цих проєктів  сприятиме:

  • зменшенню собівартості безпілотних систем, які використовують оптичний кабель для управління та передачі відеосигналу або інших виробів оборонного призначення із використанням оптичного кабелю;
  • оперативному забезпеченню Сил оборони України сучасними технічними засобами.

Данило Гетманцев пропонує народним депутатам долучитися до підписання цих законодавчих ініціатив (картки документа в СЕДО: 1892734 та 1892770).

21 травня

Штучний інтелект для держслужбовців: Мінцифри запускає серію тренінгів разом із Google

Штучний інтелект для держслужбовців: Мінцифри запускає серію тренінгів разом із Google

📑Наказ для погодження закупівель з Мінцифри


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Мінцифри наголошує, ШІ допомагає працювати продуктивніше, ухвалювати обґрунтовані рішення й гарантувати безпеку даних. І тепер українські держслужбовці зможуть навчитися ефективно використовувати ці технології в роботі — разом із Google.

Для кого:

  • всіх охочих працівників держорганів:
  • від керівництва та аналітиків; до
  • проєктних менеджерів і технічних спеціалістів.

Першу хвилю навчання команда Мінцифри пройде вже в червні. До програми також долучиться Мінекономіки. 

Тренінги допоможуть держслужбовцям:

  • безпечно й відповідально працювати із ШІ;
  • підвищити ефективність й автоматизувати рутинні завдання;
  • краще формулювати запити для отримання точних результатів;
  • побачити реальні приклади застосування ШІ в публічному секторі.

Навчання проходитиме онлайн у форматі інтерактивних сесій з можливістю поставити запитання експертам Google. Програма адаптована під потреби кожного міністерства: тривалість — 2–3 заняття залежно від специфіки роботи учасників.

Експерти Google готували матеріали разом із незалежними фахівцями, щоб зробити навчання практичним, доступним та максимально відповідним до потреб державного сектору.

Бажаючі можуть додатково спробувати відкриті курси з використання ШІ для роботи й навчання. Детальніше>>>

20 травня

Скасування ГК з 28 серпня: що врахувати

Колеги, просто зараз Олексій Головін, партнер юридичної компанії ILF, експерт у сфері трудових відносин у медицині та фармації відповідає на запитання у прямому ефірі щодо скасування Господарського кодексу.

Також на вебінарі обговорили:

  1. Що змінює для державних, комунальних підприємства та установ скасування Господарського кодексу
  2. Чи впливає скасування Господарського кодексу на закупівлі
  3. Що робити підприємствам та їхнім засновникам після 28 серпня: алгоритм + таймінг

Долучитися до ефіру

20 травня

Постачання об'єкта незавершеного будівництва: як визначається база ПДВ

Постачання об'єкта незавершеного будівництва: як визначається база ПДВ

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту

Ключові положення

1. Що вважається постачанням товарів

Це будь-яка передача права розпоряджатися об'єктом як власник: продаж, обмін, дарування, передача за рішенням суду.

2. Коли виникають податкові зобов'язання

За датою першої з двох подій:

  • надходження коштів;
  • оформлення передачі (відвантаження товарів або документального підтвердження послуг).

3. Яку методику обліку застосовують

Касовий метод для підрядних робіт та першого постачання житла (включно з об’єктами незавершеного будівництва).

Як формується база оподаткування

Основний принцип: база ПДВ розраховується від договірної вартості об’єкта.

Враховуються усі податки, крім:

  • акцизу на спирт для ліків;
  • пенсійного збору зі стільникового зв’язку;
  • ПДВ та окремих акцизів.

Важливо! База не може бути:

  • нижчою за ціну придбання товарів;
  • нижчою за звичайну ціну при самостійному виготовленні;
  • нижчою за балансову вартість необоротних активів (якщо немає обліку — за звичайною ціною).

Що включається в договірну вартість

Включається:

  • вартість товарів/послуг;
  • матеріальні/нематеріальні активи, що передаються платнику податків.

Не включається:

  • штрафи, пені, компенсації за судовими рішеннями;
  • відшкодування збитків та інфляційні витрати.

Для кого це актуально

  1. Державні замовники, які беруть участь у закупівлях незавершених об’єктів.
  2. Підрядники, забудовники, органи місцевого самоврядування.
  3. Бухгалтери й аудитори, які супроводжують угоди оренди або передачі активів.

Висновок: при постачанні об’єкта незавершеного будівництва базу ПДВ слід визначати відповідно до пункту 188.1 ПКУ, з урахуванням мінімальних обмежень та складу договірної вартості. Дотримання вимог дозволить уникнути донарахувань та податкових спорів.

Джерело: Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків

20 травня

Що рекомендує НАЗК щодо використання освітньої субвенції

Що рекомендує НАЗК щодо використання освітньої субвенції

Перерозподіляємо видатки між КЕКВ без порушень

Передбачається, зокрема:

  • закупівля засобів навчання, обладнання та меблів для навчальних кабінетів біології, географії, математики, фізики, хімії; та
  • облаштування STEM-лабораторій.

У проєкті постанови були виявлені положення, що:

  • створюють умови для корупційних зловживань:
  • йдеться про непрозорий механізм визначення закладів освіти, які потребують такої субвенції;
  • також була не врегульована процедура, за якою має відбуватися перерозподіл субвенції.

НАЗК щодо використання освітньої субвенції

НАЗК у висновку антикорупційної експертизи надало рекомендації з усунення можливих корупційних зловживань. Розробник документу, МОН, врахувало рекомендації НАЗК у повному обсязі,

Уряд прийняв постанову. Документ визначає вичерпний перелік критеріїв, на основі яких місцеві ради та державні (військові) адміністрації будуть відбирати заклади освіти до переліку проєктних заявок. Документ також передбачає проведення оцінювання комісією поданих проєктних заявок, а про процес відбору місцеві ради та державні (військові) адміністрації мають інформувати на своїх офіційних вебсайтах.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

20 травня

Оренда державного та комунального майна: КМУ посилив вимоги

Оренда державного та комунального майна: КМУ посилив вимоги

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту

На період воєнного стану та протягом одного року після його припинення оренду комплексу будівель, споруд, іншого окремого індивідуально визначеного державного майна, призначених для забезпечення прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт, здійснюють з урахуванням нових особливостей.

Потенційний орендар до заяви на участь в аукціоні, крім документів, визначених частиною 3 статті 13 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX, додає:

  • інформацію та документи, які підтверджують наявність досвіду роботи не менше трьох років у сфері транспортування та/або переробки нафти, нафтопродуктів, у тому числі обсяг реалізованої продукції, робіт, послуг;
  • інформацію щодо підтвердження можливості виконання потенційним орендарем додаткових умов, визначених підпунктом 2 пункту 13-3.

Перелік документів та зміст зазначеної інформації визначає орендодавець за пропозицією уповноваженого органу управління майном та зазначає в оголошенні про передачу майна в оренду на аукціоні.

Додатковими умовами оренди майна, зазначеного в абзаці 1 пункту 13-3, крім визначених пунктом 54 Порядку передачі майна в оренду, затвердженого постановою КМУ від 03.06.2020 № 483, можуть бути вимоги щодо:

  • обсягу реалізації продукції, робіт, послуг, які повинні бути забезпечені орендарем;
  • цільового використання об’єкта оренди для прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт;
  • забезпечення постачання нафти та надання послуг нафтопереробним заводам, розташованим на території України, за цінами не вище контрактних цін для інших отримувачів такої продукції (послуг) орендаря за аналогічний обсяг;
  • додержання антимонопольного законодавства;
  • працевлаштування орендарем визначеної кількості працівників балансоутримувача, які забезпечують обслуговування об’єкта оренди.

Орендодавець не затверджує протокол аукціону і не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем, який не подав документи, визначені підпунктом 1 пункту 13-3.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 р. № 634 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 16.05.2025 № 558

19 травня

Зведений перелік природних монополій за квітень 2025 року

Зведений перелік природних монополій за квітень 2025 року

Казна не реєструє договір з монополістом: як бути

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III Зведений перелік суб’єктів природних монополій АМКУ веде на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, які формує НКРЕКП, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, — нацкомісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному вебсайті АМКУ.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

19 травня

🔥 Чергові зміни до Особливостей № 1178: нові правила до кінця 2025 року

Чергові зміни до Особливостей № 1178

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту

Зміни стосуються закупівель послуг для забезпечення безперебійного функціонування, своєчасного обслуговування комплексу будівель, споруд, обладнання та устаткування державної власності, призначених для забезпечення прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт.

До 31.12.2025 для цих послуг не застосовуватимуть процедури закупівель/спрощених закупівель, якщо їх закуповуватиме держпідприємство, що перебуває у сфері управління Міненерго, у господарських товариств, 100% акцій яких належать:

  • іншому господарському товариству;
  • державі.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

19 травня

ДАСУ підбила підсумки використання коштів Юкрейн Фасіліті в першому кварталі 2025 року

ДАСУ підбила підсумки використання коштів Ukraine Facility в першому кварталі 2025 року

Перевірка та моніторинг закупівель

Про це повідомив заступник Голови ДАСУ Владислав Марушевський під час спеціального засідання Комітету ВРУ з питань інтеграції України до Європейського Союзу, присвяченому оцінці стану виконання Плану України в рамках надання спеціальної фінансової допомоги країнами ЄC.

Підбиваючи підсумки роботи ДАСУ за перший квартал 2025 року, Владислав Марушевський наголосив, що аудитори здійснюють контроль видатків та закупівель за інвестиційними індикаторами, відповідно до Плану України в рамках інструменту Ukraine Facility.

Типові помилки, які приводили до порушень:

  • незнання замовників, що закупівлі здійснювалися за кошти Юкрейн Фасіліті (Ukraine Facility);
  • недотримання вимог Рамкової Угоди між Україною та ЄС щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility;
  • завищення вартості та обсягів робіт та вартості обладнання тощо.

Це могло приводити, зокрема, до невідповідності у тендерній документації під час закупівель чи договорів щодо походження постачальників/товарів та наявності підсанкційних обмежень.

Водночас, на вимогу аудиторів більшість з цих порушень були усунуті.

Також на засіданні Комітету піднімалося питання про посилення взаємодії між урядовими відомствами, зокрема Держаудитслужбою, та Парламентом для пришвидшення процесів з ухвалення законодавчих актів з питань захисту фінансових інтересів ЄС.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

16 травня

ДОТ оголосив закупівлю харчування для ЗСУ на 22.5 млрд грн

ДОТ оголосив закупівлю харчування для ЗСУ на 22.5 млрд грн

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


«Очікувана вартість продуктів — 22.5 млрд грн. Міноборони забезпечило виділення необхідного фінансового ресурсу для  завчасного оголошення закупівель в системі Prozorro. Це дозволить організувати якісні послуги харчування у військах протягом другого півріччя цього року», — зазначив директор Департаменту політики закупівель Міноборони України Гліб Канєвський.

Закупівлі оголошені на постачання у всі регіони, окрім Києва та Київської області, де діє оновлена модель забезпечення. У нових договорах передбачили посилений контроль якості, зокрема, обов’язкові лабораторні дослідження:

  • солодковершкового масла; та
  • твердих сирів, що стали лідерами за кількістю скарг від військовослужбовців.

МОУ зауважує:

  • відтепер продукція цих категорій не зможе потрапити до ЗСУ без офіційного протоколу від акредитованої лабораторії. Це дозволить зменшити кількість випадків постачання фальсифікату у військові частини;
  • нові договори міститимуть додаткові санкції для постачальників за непогоджені заміни товарів без коригування заявки військовими частинами.

Ці зміни — результат системного аналізу результатів початку 2025 року, впродовж якого ДОТ забезпечив стабільне виконання контрактів.

Станом на зараз:

  • відвантажили понад 160 млн кг продукції;
  • доставили понад 103 млн л питної води;
  • здійснили близько 20 тис. рейсів автотранспорту;
  • опрацювали понад 30 тис. заявок від військових частин.

«Ми щодня працюємо над тим, щоб постачання харчування для ЗСУ було стабільним і зрозумілим. Обов'язково враховуємо досвід попередніх періодів, проводимо консультації з ринком, розбудовуємо прозору систему процедур закупівель. Нам важливо, щоб військові отримували якісне харчування без збоїв, а бізнес — чітко розумів правила», — зауважила Галина Літош, директорка програми харчування ДОТ.

Оголошення можна переглянути за посиланнями:

Джерело: офіційний сайт МОУ

16 травня

АМКУ схвалив проєкт критеріїв допустимості держдопомоги на профпідготовку працівників

АМКУ схвалив проєкт критеріїв допустимості держдопомоги на профпідготовку працівників

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Проєкт спрямований на:

  • підтримку розвитку професійної підготовки працівників; та
  • врегулювання підходів до оцінки державної допомоги у цій сфері.

Він розроблений на виконання зобов’язань України щодо адаптації правил державної допомоги до вимог ЄС.

Прийняття зазначеної постанови КМУ:

  • дозволить забезпечити прозоре, справедливе та ефективне використання державних ресурсів у сфері державної допомоги;
  • сприятиме підвищенню кваліфікації працівників, адаптації до вимог ринку праці та розвитку людського капіталу в Україні.

АМКУ зазначає, проєкт нормативно-правового акту був погоджений з усіма заінтересованими органами, перед поданням на розгляд КМУ. У процесі погодження Міністерство освіти і науки, Міністерство соціальної політики, Міністерство цифрової трансформації, а також інші центральні органи виконавчої влади, профспілкові та роботодавчі об’єднання його підтримали без зауважень.

Зауваження Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України та Міністерства юстиції України були враховані в повному обсязі, шляхом проведення узгоджувальних нарад і редакційного доопрацювання положень Критеріїв.

АМКУ як уповноважений орган з питань державної допомоги продовжує активну співпрацю з органами державної влади з метою приведення національної системи державної допомоги у відповідність до стандартів ЄС.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

15 травня

Уряд затвердив Стратегію цифрового розвитку системи управління державними фінансами до 2030 року

Уряд затвердив Стратегію цифрового розвитку системи управління державними фінансами до 2030 року

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Стратегія цифрового розвитку системи управління державними фінансами (СУДФ) на період до 2030 року продовжує реалізацію пріоритетних напрямів розвитку Мінфіну у сфері цифрової трансформації.

Мінфін упродовж 2022-2024 року вже удосконалив низку діючих публічних вебпорталів та створив нові автоматизовані системи, зокрема:

  • з метою популяризації інвестування у військові облігації внутрішніх державних позик (ОВДП) у 2022 році запрацював вебпортал на якому оприлюднюється необхідна інформація про список банків – первинних дилерів та ліцензованих брокерів військових ОВДП;
  • у 2024 році Мінфін забезпечив створення Матриці реформ — модуля системи моніторингу виконання зобов’язань України перед ЄС, іноземними державами, міжнародними організаціями.

Стратегія цифрового розвитку СУДФ до 2030 року визначає кроки для впровадження сучасних інформаційних технологій для підвищення ефективності, прозорості та інтегрованості фінансової системи держави, які дозволять:

  • оптимізувати обмін даними між державними фінансовими установами;
  • зменшити операційні витрати та підвищити ефективність адміністрування бюджетних ресурсів;
  • підвищити прозорість державних фінансів та довіру до системи з боку громадськості та міжнародних партнерів;
  • запровадити інноваційні цифрові рішення для аналітики та прогнозування бюджетних процесів;
  • унеможливити вплив людського фактора на автоматичну обробку інформації;
  • підвищити інформаційну безпеку в системі управління державними фінансами.

Результатом реалізації оновленої Стратегії стане ІТ-консолідація інформаційних ресурсів суб’єктів СУДФ (Мінфін, ДПС, Держмитслужба, Держказначейство, Держаудитслужба) на рівні Міністерства фінансів України. Адміністрування цих інформаційних ресурсів здійснюватиметься незалежним адміністратором з використанням хмарних технологій. Це забезпечить поступовий перехід на новий рівень сервісно-орієнтованих систем шляхом забезпечення доступності державних послуг у режимі онлайн.

Застосування підходу ІТ-консолідації є результатом аналізу аналогічних підходів і практик, які застосовуються у Польщі, Австрії, Данії та інших країнах Європейського Союзу.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

15 травня

В Армія+ стартував навчальний курс про оборонні закупівлі

В Армія+ стартував навчальний курс про оборонні закупівлі

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Завдяки цьому курсу користувачі дізнаються, як:

  • планувати закупівлі;
  • налагоджувати цей процес у частинах;
  • аналізувати ринок постачальників і проводити тендери.

Курс буде корисним передусім для військових, які служать у відділеннях закупівель, постачання і логістики.

«Продовжуємо поповнювати сервіс навчання в Армія+ навколовійськовими темами. Раніше ми запустили курс з історії України, системи DOT-Сhain та фінансової грамотності. Сьогодні стартував курс на тему оборонних закупівель. Це — найбільший з усіх освітніх матеріалів, що виходили на платформі», — прокоментувала заступниця міністра оборони України з питань цифровізації Катерина Черногоренко. 

За майже 7 годин експерти детально навчать користувачів розбиратися в цій складній темі. Продовжуємо перетворювати застосунок на екосистему, яка допомагає військовому розв’язувати будь-які запити, пов’язані зі службою, додала Катерина Черногоренко.

Довідково: курс складається із 52 відеоуроків, у кінці кожного модуля є тест на засвоєння знань. Після всіх модулів — фінальний іспит, у разі успішного складання якого військові зможуть отримати електронний сертифікат.

Загалом в Армія+ тепер одинадцять освітніх курсів. 83 000 військових вже проходять курси, а 33 000 з них завершили хоча б один курс повністю. Найпопулярніші курси — це «Безпілотні системи. Основи БпЛА» та «Інформаційна стійкість. Кібербезпека».

«Створення мережі кваліфікованих фахівців із закупівель за допомогою спеціальних тренінгів має вирішальне значення для просування найкращих практик, а також забезпечення військових найкращим обладнанням за найкращим співвідношенням ціни та якості», — зазначив радник з планування спроможеностей команди Спеціального радника з питань оборони Великої Британії Джон Антістл.

Джерело: офіційний сайт МОУ

14 травня

Затвердили Положення про інформаційну базу даних споживання природного газу

Затвердили Положення про інформаційну базу даних споживання природного газу

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Положення встановлює, що:

  • інформаційна база даних споживання природного газу створюється з метою забезпечення контролю за використанням ресурсів імпортованого природного газу і природного газу власного видобутку та передбачає:
  • автоматизований облік споживачів (об’єктів споживання) природного газу, обсягів спожитого (відібраного) ними природного газу; а також
  • повʼязаних з ними суб’єктів ринку природного газу;
  • власником інформаційної бази та виключних майнових прав інтелектуальної власності на її програмне забезпечення є держава в особі Міненерго, яке є держателем інформаційної бази, а адміністратором інформаційної бази є ТОВ «Оператор газотранспортної системи України».

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

14 травня

Моніторинг за управлінням побутовими відходами

Моніторинг за управлінням побутовими відходами

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Порядок набере чинності одночасно із Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної системи моніторингу довкілля, інформації про стан довкілля (екологічної інформації) та інформаційного забезпечення управління у сфері довкілля» № 2973-IX.

Порядок визначає основні вимоги щодо:

  • організації здійснення спостереження за станом довкілля та його складових;
  • збирання, оброблення, проведення аналізу, зберігання та обміну інформацією щодо стану місць утворення, зберігання та видалення відходів, ймовірного забруднення довкілля та його складових у таких місцях;
  • взаємодії субʼєктів господарювання з органами державної влади та органами місцевого самоврядування у процесі здійснення моніторингу місць утворення, зберігання та видалення відходів; а також
  • розроблення планів, програм, рекомендацій для прийняття ефективних управлінських рішень у сфері управління відходами.

Внесли зміни до постанови КМУ «Деякі питання подання декларації про відходи» від 07.05.2022 № 556, якими внесли доповнення до Порядку подання декларації про відходи та виклали Форму декларації про відходи в новій редакції.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

14 травня

ДОТ провів перевірку дистриб’ютора олив: документації та відповідності номенклатур

ДОТ провів перевірку дистриб’ютора олив: документації та відповідності номенклатур

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Предмет перевірки — оливи, що постачаються за двома чинними контрактами, за одним з них із термінами постачання квітень-травень 2025 року. Зокрема, оглядали відповідності документації та маркування на ряд номенклатур.

Під час перевірки фахівці ДОТ здійснили огляд:

  • відвантажувальних документів (CMR) — зокрема, наявність і коректність дат;
  • маркування тари — наявність коду НАТО, відповідність його специфікації;
  • дати виробництва та термінів придатності продуктів;
  • фізичного стану та герметичності тари (металевих бочок), її транспортувальну готовність;
  • відповідності законтрактованих обсягів до наявних на складі постачальника;
  • готовності товару до відвантаження.

Особливу увагу приділили перевірці імпортного товару, що маркований за стандартами НАТО. Усі параметри — включаючи відповідність кодів, етикетування та терміни — були задокументовані та проаналізовані командою ДОТ на відповідність вимогам контракту.

«Ці виїзні перевірки є частиною системної роботи ДОТ із контролю постачання в рамках виконання контрольних точок, що передбачені умовами договору, а також доброчесності постачальників. Ми прагнемо гарантувати, що кожна одиниця продукції, яка потрапляє до війська, відповідає найвищим стандартам» — зазначила Марина Єремєєва, директорка програми пально-мастильних матеріалів ДОТ.

Джерело: офіційний сайт ДОТ

13 травня

ДАСУ контролюватиме публічні закупівлі за кошти Ukraine Facility відповідно до рекомендацій Єврокомісії

ДАСУ контролюватиме публічні закупівлі за кошти Ukraine Facility відповідно до рекомендацій Єврокомісії

Перевірка та моніторинг закупівель


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


ДАСУ зазначає, правила та обмеження встановлені відповідно до вимог ст. 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року та ст. 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом про спеціальні механізми реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility.

Увага: поставки та матеріали, що фінансуються та закуповуються для виконання Плану України, повинні походити з країн, які Європейська Комісія визначила прийнятними.

Під обмежувальні заходи можуть потрапляти учасники процедур закупівель (постачальники, підрядники, субпідрядники та фізичні особи) на підставі громадянства з країн, що перебувають у санкційному списку ЄС. Окрім того, під час закупівель має враховуватися увесь ланцюг постачальників товарів.

Експерти ДП «Прозорро» розробили та презентували фахівцям ДАСУ новий функціонал в електронній системі закупівель, що дозволяє замовникам «маркувати» закупівлі, які проводяться для виконання заходів Плану України. Вже понад 1000 аудиторів та ревізорів взяли участь у циклі навчальних заходів з питань виконання контрольних повноважень Держаудитслужбою в рамках Ukraine Facility.

Новий функціонал сприятиме:

  • швидкій ідентифікації в системі Prozzoro закупівель в рамках Ukraine Facility; та
  • виявленню недотримання вимог щодо прийнятності постачальників/товарів та підсанкційних обмежень.

Такі зміни в системі Prozzoro дозволять ДАСУ:

  • упередити можливі порушення під час закупівель; та
  • убезпечити замовників від можливих санкцій Європейської Комісії в рамках Ukraine Facility.

Як нещодавно зазначила голова ДАСУ Алла Басалаєва під час зустрічі з керівниками органів місцевого самоврядування: «Кошти Ukraine Facility підлягають суворій системі контролю та звітності». Про випадки порушень, зловживань або шахрайства ДАСУ інформуватиме європейських партнерів.

13 травня

Укрзалізниця закупила пальне через Прозорро Маркет на 1,8 млрд грн

Укрзалізниця закупила пальне через Прозорро Маркет на 1,8 млрд грн

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Загальна сума угоди — 1,8 млрд грн. Це найбільша закупівля Укрзалізниці з початку 2025 року. Завдяки Прозорро Маркет компанія змогла придбати пальне за ціною менш ніж 35 гривень за літр, що майже вдвічі дешевше, ніж у роздріб.

З початку року Укрзалізниця провела 424 закупівлі через е-каталог на загальну суму 6,5 млрд грн. Окрім пального, компанія регулярно закуповує через Прозорро Маркет:

  • мастильні матеріали;
  • будівельні матеріали;
  • офісну техніку;
  • молочну продукцію та м’ясо.

«Ми робимо все можливе, щоб електронний каталог Прозорро Маркет був зручним та ефективним інструментом як для великих замовників, наприклад Укрзалізниці, так і для невеликих — шкіл, лікарень чи органів місцевого самоврядування. Готові технічні специфікації, попередньо кваліфіковані постачальники та шаблони договорів дозволяють економити час і ресурси незалежно від обсягу закупівлі», — зазначив Данило Поштар, керівник відділу з формування та супроводження е-каталогу. 

З моменту запуску електронного каталогу Укрзалізниця провела закупівлі на суму 10,2 млрд грн. І завдяки прозорим та конкурентним процедурам вдалося зекономити близько 400 млн грн.

Джерело: офіційний сайт ДУ «Професійні закупівлі»

13 травня

Держпродспоживслужба про регламентацію рецептури та строків реалізації харчових продуктів

Держпродспоживслужба про регламентацію рецептури та строків реалізації харчових продуктів

Закупівля за кошти субвенції на харчування


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Держпродспоживслужба зазначає, що виробники харчових продуктів для своїх рецептур можуть використовувати Державні стандарти України (ДСТУ). Розробка ДСТУ здійснюється профільними технічними комітетами та затверджується Національним органом стандартизації ДП «УкрНДНЦ».

Використання ДСТУ не є обов’язковим для виробників. Стаття 32 Закону «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначає, що сертифікація харчових продуктів необов’язкова (це не стосується процедури видачі міжнародного сертифіката для експорту).

Підприємства можуть самостійно розробляти та затверджувати власні рецептури (ТУ) та, за бажанням, затверджувати їх в УкрНДНЦ (зокрема, для підтвердження авторського права).

Тому Держпродспоживслужба просить споживачів:

  • бути уважними при виборі харчових продуктів;
  • уважно вивчати обов’язкову інформацію про продукт, зокрема про його склад;
  • перевіряти термін придатності «Вжити до»;
  • не робити закупи у місцях стихійної торгівлі.

Джерело: офіційний сайт Держпродспоживслужби

12 травня

Мінрозвитку: 15 громад отримають до кінця 2025 року оновлені вулиці

Мінрозвитку: 15 громад отримають до кінця 2025 року оновлені вулиці

Чи сумувати вартість авторського та технічного нагляду


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Громади вже визначили конкретні ділянки першої черги, що зазнають змін на безбар'єрних маршрутах. Йдеться про міста-пілоти, де розбудовують та впроваджують безбарʼєрні маршрути в рамках флагманського проєкту Мінрозвитку «Рух без барʼєрів». На низці об’єктів на маршрутах вже тривають роботи.

Складені детальні графіки реалізації всіх об'єктів незалежно від форми власності, як інфраструктурних, так і дорожньо-транспортної мережі на маршруті. У підсумку, після закінчення робіт на нових транспортно-пішохідних шляхах, люди не відчуватимуть впливу бар'єрів й легко зможуть дістатись до потрібного громадського простору, будівлі, транспорту та інфраструктури.

Міста збалансували бюджети та визначили фінансування маршрутів за принципом 40-30-30, із можливістю індивідуального коригування до 10%, зокрема:

  • основну частку (40%) буде направлено з державного бюджету;
  • ще по 30% — з міського та обласного.

До ініціативи також активно долучається приватний сектор.

Мінрозвитку зазначає:

  • загальна довжина всіх маршрутів без бар’єрів сягатиме близько 100 кілометрів;
  • реконструкція охоплюватиме 1500 об'єктів на маршрутах — це:
  • понад 250 багатоквартирних будинків;
  • 30 відділень банків;
  • 45 закладів охорони здоров'я;
  • 70 аптек;
  • 35 закладів освіти;
  • понад 500 об’єктів дорожньо-транспортної мережі;
  • 120 закладів харчування;
  • 40 громадських будівель отримання публічних послуг;
  • 400 закладів торгівлі.

В першу чергу, до кінця 2025 року будуть зроблені ділянки в межах кількох кілометрів в кожній громаді. На маршрутах головна увага точкам тяжіння:

  • медичним, освітнім, культурним закладам;
  • спортивним спорудам;
  • закладам торгівлі тощо.

Маршрути першої черги по містах: що зміниться і де саме у 2025 році

Київ: 12,5 км — «Маршрут безбарʼєрності міста Києва». Головний військовий клінічний госпіталь — Майдан Незалежності — Центральний залізничний вокзал.

Одеса та Житомир — рекордсмени за загальною протяжністю маршрутів: 20 км і 21 км відповідно, які зазнають змін до кінця 2030 року:

  • в Одесі модернізують у першу чергу відтинок у 3 км від перехрестя на проспекті Князя Володимира Великого та вулиці Кишинівська до обласної лікарні, включаючи підхід до ЦНАПу на вулиці Давида Ойстраха;
  • у Житомирі перша черга безбар’єрного маршруту охоплює вулиці Огієнка, Вітрука та площу Польову. Реконструкція передбачає комплексне оновлення багатоквартирних будинків, елементів дорожньо-транспортної мережі, а також об’єктів соціальної інфраструктури вздовж маршруту.

Зокрема, в будівлі житомирської поліклініки № 2 КП «Лікарня №1» заплановано:

  • реконструкцію вхідної групи;
  • оновлення пандуса, реєстратури, холу та кабінетів;
  • встановлення ліфта;
  • облаштування зручної стоянки для людей з порушеннями мобільності.

Дніпро: визначено три маршрути, один з яких завдовжки 6,7 км, прокладений через загальноміський громадський центр по головному проспекту міста — проспекту Дмитра Яворницького до Соборної площі, включаючи вулицю Дмитра Яворницького, модернізація яких визначена першою чергою.

У межах маршруту оновлення та облаштування простору відповідно до принципів безбар’єрності передбачені для ключових об’єктів:

  • Дніпропетровська обласна клінічна лікарня імені І. І. Мечникова;
  • Дитяча міська клінічна лікарня №5;
  • Дніпровський полілінгвальний ліцей №23 «Соборний»;
  • НТУ «Дніпровська політехніка»;
  • Дніпровський державний медичний університет.

Полтава: маршрут «Шлях Ветерана» довжиною 1,65 км проходитиме від зупинок громадського транспорту «Будинок зв'язку» та «Корпусний сад» через Корпусний парк, вулицями Соборності, Європейській та Монастирській, сквер студентський імені Андрія Орлова, вулицею Козака, фінальна локація — військовий шпиталь.

Львів: реалізують маршрут який поєднає основні центри реабілітації військових та ветеранів між собою із закладами соціальної інфраструктури. Протяжність маршруту — 14,4 км. Він охоплює вулиці Мазепи, Миколайчука, Личаківську, Пекарську, Тершаковців тощо. Пацієнти основних медичних центрів зможуть безбар'єрно дістатись від Лікарні Святого Пантелеймона до Військово-медичного клінічного центру Західного регіону, Госпіталю Держприкордонслужби, Львівської обласної клінічної лікарні і не тільки. Маршрут також забезпечує безбар'єрне отримання державних та місцевих послуг захисниками та ветеранами завдяки поєднанню з центром надання адміністративних послуг на вулиці Костя Левицького.

Калуш: заплановано під модернізацію 6,4 км шляху по вулицях Івано-Франківська, Медична, Грушевського, Долинська, Пекарська та Каракая.

Славутич: 2,5 км шляху простягається від реабілітаційного центру до кіноконцертного комплексу, модернізації зазнають об’єкти у Чернігівському, Поліському кварталах, на вулицях Героїв Дніпра, Фестивальній, на Центральній площі та проспекті Незалежності.

Тернопіль: перша черга у 1,5 км визначена від зупинки громадського транспорту «Готель «Галичина» (від центру) — вулиця Гетьмана Івана Мазепи — майдан Перемоги — вулиця Сергія Короля — примикання вулиць Сергія Короля — Волинська.

Вінниця: 12 км маршруту, з яких 2,15 км пішохідна частина. Маршрут безбарʼєрності пролягатиме вулицями Сергія Зулінського, Театральна, Магістратська, Архітектора Артинова, Миколи Оводова та Соборна. На маршруті змін зазнають житлові будинки, лікарні, освітні заклади, ЦНАП, міський суд та дорожньо-транспортна мережа.

Рівне: перша черга маршруту протяжністю близько 4,5 км. З’єднає центральний майдан Незалежності з ЦНАП, Рівненською ОВА та дитячою й дорослою міськими лікарнями. Пролягатиме вулицями Кавказькою, Петлюри, Соборною, Міцкевича, Чорновола та Карнаухова. Тут з'являться зручні та безпечні тротуари, пішохідні переходи, доступні входи до громадських будівель, зрозуміла візуальна навігація.

Селище Опішня (Полтавська область): основні вулиці маршруту першої черги — Незалежності, Нафтовиків, Панаса Мирного, Соборна та Перемоги.

Кропивницький: перша черга у 1,5 км пролягає від Поліклініки Центральної міської лікарні до Центру підтримки ветеранів та Центру надання адміністративних послуг, зачіпає також дитячу міську поліклініку. Об'єкти які зазнають модернізації розташовані на маршруті по вулицях Шевченка, Великій Перспективній, Архітектора Паученка та Театральній.

Чернівці: запланована протяжність першої черги маршруту 1,7 км, роботи пройдуть в межах вулиці Руська в районі вулиць Винниченка — Фастівської і до вулиці Зеленої.

Буча: модернізують ділянку у 3,6 км. Маршрут проходитиме по вулицях Енергетиків, Польовій, бульвару Богдана Хмельницького та вулиці Нове Шосе.

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

12 травня

Вакансія: розпочався відбір на посаду керівника ЦЗО

Вакансія: розпочався відбір на посаду керівника ЦЗО

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Це новостворена організація, яка займатиметься закупівельними процесами для сфери відновлення. ЦЗО дозволить забезпечити якісне, прозоре і ефективне використання ресурсів.

Головні вимоги до кандидата:

  • вища освіта (у галузі управління, економіки та права буде перевагою);
  • досвід управлінської роботи та стратегічне мислення;
  • беззаперечна доброчесність і лідерські якості;
  • орієнтація на зміни та інновації, вміння працювати у команді.

Мінрозвитку зазначає, конкурс буде прозорий та чесний. Для відбору кандидатів створена спеціальна робоча група. Туди увійшли представники з державного сектору, експертного середовища, громадянського суспільства та бізнесу — це мультидисциплінарна команда з глибокою експертизою.

«Централізована закупівельна організація — це про рівні умови для всіх учасників ринку, прозорі тендери і оптимальне використання ресурсів. Також це якісно нова система, яка забезпечить узгодженість із міжнародними стандартами. Це дасть змогу іноземним інвесторам брати участь в тендерах українських проєктів. Я впевнений, що ЦЗО очолить ефективний менеджер та гідна людина, яка зможе побудувати чесну та конкурентну організацію.

Хочу зазначити, що на період дії воєнного стану законодавство не зобовʼязує нас проводити конкурс на добір керівника, та ми свідомо його проводимо для забезпечення прозорості діяльності організації», — зауважив Олексій Кулеба, Віцепрем'єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій України.

Відбір стартував 9 травня та триватиме до 15:45 28 травня 2025 року, якщо документи подаються в електронній формі, або до 17:00 28 травня 2025 року, якщо документи подаються особисто.

Деталі можна переглянути на офіційній сторінці Агентства відновлення.

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

12 травня

Індекс споживчих цін у квітні 2025 року

Індекс споживчих цін у квітні 2025 року

Держстат зазначає, базова інфляція у квітні 2025р. порівняно із березнем 2025р. становила 0,4%, з початку року — 3,9%.

У квітні подорожчали такі категорії товарів та послуг:

  • на споживчому ринку у квітні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,8%; 
  • найбільше (на 7,9%) подорожчали свинина та фрукти;
  • на 3,6–0,8% зросли ціни на м’ясо птиці, цукор, яловичину, рибу та продукти з риби, хліб, сало, макаронні вироби, овочі, безалкогольні напої;
  • ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,3%, що пов’язано з подорожчанням тютюнових виробів на 2,2%;
  • на 0,9% та 0,8% подорожчав проїзд в автодорожньому та залізничному пасажирському транспорті.

У квітні подешевшали такі категорії товарів та послуг:

  • на 2,5–0,2% подешевшали яйця, рис і масло;
  • ціни на транспорт знизилися на 0,3% в основному через здешевлення палива та мастил на 2,2%. 

Як враховувати індекс інфляції в очікуваній вартості предмета закупівлі

Зміни споживчих цін на товари та послуги

(відсотків)

 

Квітень 2025 до

Січень–квітень 2025 до

березня

2025

грудня

2024

квітня

2024

січня–квітня 2024

Споживчі ціни

0,7

4,3

15,1

14,0

Продукти харчування та безалкогольні напої

1,8

6,0

19,8

16,6

Продукти харчування

1,8

5,9

19,8

16,5

хліб і хлібопродукти

1,0

4,4

18,8

17,5

хліб

1,0

5,2

21,8

21,1

макаронні вироби

0,9

2,5

12,4

11,0

м’ясо та м’ясопродукти

3,8

6,7

12,6

8,3

риба та продукти з риби

1,3

3,9

12,8

12,3

молоко

0,0

2,7

19,9

19,0

сир і м’який сир

0,0

3,7

17,6

17,7

яйця

-2,5

-7,8

74,6

23,7

масло

-0,2

3,4

30,1

32,0

олія соняшникова

0,4

8,5

34,8

31,6

фрукти

7,9

18,3

25,3

17,3

овочі

0,9

9,1

35,8

32,8

цукор

2,2

1,5

12,3

6,4

Безалкогольні напої

0,8

6,7

17,4

16,4

Алкогольні напої, тютюнові вироби

1,3

6,2

17,4

15,8

Одяг і взуття

0,1

3,9

-4,4

-4,1

Одяг

-0,3

2,7

-4,9

-4,3

Взуття

0,7

5,5

-3,9

-4,1

 

Квітень 2025 до

Січень–квітень 2025 до

березня

2025

грудня

 2024

квітня

2024

січня–квітня 2024

Житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива

0,0

1,2

20,1

19,7

Утримання та ремонт житла

0,3

1,6

3,3

3,6

Водопостачання

0,0

0,7

0,7

0,7

Прибирання сміття

0,0

1,6

10,7

10,4

Каналізація

0,0

0,6

0,6

0,6

Послуги з управління багатоквартирними будинками

0,1

10,3

18,9

14,5

Електроенергія

0,0

0,0

63,6

63,6

Природний газ

0,0

0,0

0,0

0,0

Гаряча вода, опалення

0,0

0,0

0,0

0,0

Предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла

-0,3

0,3

1,7

2,0

Охорона здоров’я

0,0

4,6

13,5

14,1

Фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання

-0,3

4,7

13,9

15,0

Амбулаторні послуги

1,0

4,9

15,6

15,7

Транспорт

-0,3

1,9

6,9

9,4

Паливо та мастила

-2,2

0,0

3,7

9,8

Транспортні послуги

0,9

6,0

13,9

12,9

залізничний пасажирський транспорт

0,8

4,8

5,7

4,5

автодорожній пасажирський транспорт

0,9

6,1

14,3

13,4

Зв’язок

-0,2

9,4

18,5

19,0

Відпочинок і культура

0,1

0,4

1,3

1,0

Освіта

0,1

0,9

12,1

12,1

Ресторани та готелі

1,0

4,4

14,6

14,0

Різні товари та послуги

-2,8

0,4

12,0

11,4

9 травня

«Зроблено в Україні»: Мінекономіки погодило гранти для переробних підприємств

Як розпочати співпрацю з державою

«Зроблено в Україні»: Мінекономіки погодило гранти для переробних підприємств

Подача заявок триває постійно, хвилями по два тижні. З 28 квітня стартувала нова хвиля. Подати документи можна через платформу Дія

Розрахунковий термін надходження грантових коштів – 1-1,5 місяця після завершення хвилі подачі заявок.

Що передбачає програма «Зроблено в Україні»

Максимальна сума гранту – 8 млн грн.

Гранти надаються підприємцям, які:

  • вже працюють в переробній галузі і планують розширити виробництво;
  • планують реалізовувати проект з переробки (КВЕД С);

Для фінансування:

  • придбання, доставки та запуску нового обладнання;
  • розширення та модернізації працюючих виробничих потужностей.

Формат підтримки – співфінансування:

  • 50/50 – для більшості підприємств;
  • 80/20 – для виробників безпілотників, поліграфії та підприємств у зонах бойових дій.

Умови використання грантів:

  • бізнес має створити від 5 робочих місць;
  • працювати щонайменше три роки, щоб повернути грантові кошти через податки та збори.

Програма «Гранти для переробних підприємств»  є частиною державної політики «Зроблено в Україні», яка спрямована на розвиток виробництва, підтримку внутрішнього ринку та збільшення експорту продукції з високою доданою вартістю.

Джерело: Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

8 травня

Планують цифровізувати деякі етапи виконавчого провадження

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту

Планують цифровізувати деякі етапи виконавчого провадження

Проект передбачає:

  • розширення функціоналу системи виконавчого провадження, зокрема, щодо взаємодії виконавців з державними органами, банками, іншими фінансовими установами, небанківськими надавачами платіжних послуг тощо;
  • запровадження взаємодії між Єдиним реєстром боржників (як складової системи) та іншими реєстрами з метою недопущення відчуження боржником майна;
  • можливість формування довідки про наявність/відсутність відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників, у тому числі з накладеним кваліфікованим електронним підписом адміністратора системи, за формою, встановленою Міністерством юстиції України;
  • здійснення автоматизованого арешту коштів, запровадження автоматизованої взаємодії системи з системою депозитарного обліку цінних паперів тощо.

Джерело: telegram-канал Тараса Мельничука

7 травня

ДАСУ про помилки учасників проєктів за програмою Interreg та Interreg NEXT

Перелік базується на досвіді проведення контролерами управлінських перевірок, узагальнений для всіх програм:

  • Неправильне застосування валютного курсу: Витрати повинні декларуватися в оригінальній валюті з конвертацією за курсом InforEuro, що діє на місяць подачі звіту. Порушення цього правила може призвести до фінансових коригувань.
  • Витрати поза межами звітного періоду проєкту: Декларування витрат дозволяється лише в межах офіційно визначених звітних періодів реалізації проєкту.
  • Неправильний опис діяльності партнера: Необхідно забезпечити відповідність заявлених індикаторів фактично досягнутим.
  • Неправильне віднесення витрат до категорій: Класифікація та розподіл фінансових витрат повинні відповідати регламентованим категоріям для забезпечення прозорості та цільового використання коштів.
  • Пропущені строки звітування: Змістовна частина звітів про хід виконання проєкту повинна подаватися своєчасно, з метою забезпечення контролю якості та досягнення цілей проєкту в заплановані терміни.
  • Не вірне визначення типу payment claim: Найменування, що подаються для контролю, повинні бути чіткими та однозначними (для програми Польща-Україна).
  • Відсутність доказів реалізації активностей: Необхідно надавати матеріали, що підтверджують фактичне виконання заходів (фото, порядок денний, списки учасників).
  • Неповний пакет документів: відсутність частини підтверджуючих матеріалів для підтвердження витрат, необхідно надавати всі необхідні документи, окрім нульових платіжних вимог (програма Польща - Україна).
  • Недотримання вимог до візуальної ідентифікації: Використання офіційних логотипів та символіки Interreg є обов'язковим.
  • Відсутність або недостатнє інформування громадськості: Необхідно активно поширювати інформацію про проєкт через різні комунікаційні канали (сайт, соцмережі, публікації).
  • Заявлено до відшкодування надбавку за академічну наукову ступінь та звання: Відшкодування витрат, не пов'язаних з виконанням завдань проєкту, не передбачено.
  • Відсутність або неактуальність контактних даних партнера: Підтримання актуальної контактної інформації партнерів пришвидшує завершення контролю.
  • Некоректне відображення даних в документах: Помилки в датах, сумах, відсутність підписів/реквізитів.
  • Недостатнє обґрунтування витрат: Немає зв’язку з проектною діяльністю.
  • Подвійне фінансування: Витрати вже покриті з інших джерел, що заборонено програмами Interreg та Interreg NEXT.
  • Помилки в розрахунках: Арифметика, податки, збори.
  • Порушення роботи з електронною системою: Технічні помилки, неповні дані.

Джерело: сайт ДАСУ

7 травня

Виділили кошти субвенції на закупівлю обладнання, інвентарю та устаткування для шкільних їдалень

Закупівля за кошти субвенції на харчування

Виділили кошти субвенції на закупівлю обладнання, інвентарю та устаткування для шкільних їдалень

Субвенція спрямовується закладам загальної середньої освіти для надання фінансової підтримки Всесвітньої продовольчої програми ООН з метою придбання для шкільних їдалень (харчоблоків):

  • обладнання;
  • інвентарю;
  • устаткування.

Залишки невикористаних коштів субвенції за результатами виконання в повному обсязі завдань, передбачених субвенцією, повертаються:

  • на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий у Казначействі для МОН;
  • на підставі платіжної інструкції, наданої місцевим фінансовим органом.

 Джерело: постанова КМУ «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, інвентарю та устаткування для шкільних їдалень (харчоблоків)» від 06.05.2025 № 513

7 травня

АМКУ оштрафував компанії на 272 тис. грн за змову у відкритих торгах

Чи сумувати вартість авторського та технічного нагляду

АМКУ оштрафував компанії на 272 тис. грн за змову у відкритих торгах

АМКУ встановив наявність змови між ТОВ «КРЕДО С» та ТОВ «ХЕРСОНСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД» під час їхньої підготовки та участі в торгах на закупівлю:

  • послуг з реконструкції травматологічного відділення міської лікарні з добудовою приміщень м. Білгород - Дністровський (Одеської області);
  • виготовлення проектно-кошторисної документації з подальшим проходженням експертизи капітального ремонту пологового будинку (акушерського корпусу) КНП «Криворізький міський клінічний пологовий будинок №1» Криворізької міської ради.

Нагадаємо, згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є той факт, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.

Джерело: сайт Південного міжобласного територіального відділення АМКУ

7 травня

Тендер на будівельні роботи в НДСЛ «Охматдит»

Як підготувати тендерну пропозицію

Тендер на будівельні роботи в НДСЛ «Охматдит»

Очікувана вартість закупівлі: 367,4 млн грн

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 травня 2025

Фінансування: БФ «Охматдит – Здорове дитинство»

Виконання комплексу робіт для забезпечення належних умов функціонування корпусу в зимовий період було першочерговим завданням. Будівлю захистили від зовнішніх впливів, а саме:

  • закрили віконні та дверні прорізи, які були вибиті під час вибуху;
  • відгородили частину приміщень тимчасовими конструкціями з метою зберігання будівлі від впливу зовнішніх факторів;
  • захистили інженерні мережі, частково замінили радіатори опалення, які після вибуху залишились відкритими та мали прямий контакт з зовнішнім середовищем.

Після того, як лікарня була готова до опалювального сезону, перейшли до наступного етапу – підготовки проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт сучасного корпусу.

Детальніше — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-05-014359-a

Джерело: сайт МОЗ

7 травня

Закон №11520: ЄС схвалив пропозиції щодо законодавства про публічні закупівлі

Вебінар. Закупівлі послуг з поточного ремонту

Закон №11520: ЄС схвалив пропозиції щодо законодавства про публічні закупівлі

На засідані Міжвідомчої робочої групи ЄС запропонували підходи, які базуються на європейських практиках та враховують норми директив ЄС. Зокрема, йдеться про зміни, закладені у законопроєкті №11520, що вже був узгоджений у першому читанні та проходить оцінку на відповідність праву ЄС.

У межах засідання учасники розглянули та схвалили проєкти трьох стратегічних дорожніх карт:

  • Верховенство права;
  • Реформування державного управління;
  • Функціонування демократичних інституцій.

Також схвалили План заходів щодо захисту прав осіб, які належать до національних меншин (спільнот) України.

Україна формує свою переговорну позицію щодо Кластеру 1 «Основи вступу до ЄС», що враховує відповідні дорожні карти. Важливою складовою Кластеру 1 «Основи вступу до ЄС» є трансформація сфери публічних закупівель відповідно до стандартів та права ЄС. 

 Джерело: сайт Мінекономіки