Що нового

Публічні закупівлі

26 квітня

Прогноз інфляції від Національного банку на 2024 рік

Прогноз інфляції від НБУ на 2024 рік

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Основні показники:

  • прогноз інфляції на кінець року покращено з 8,6% до 8,2%. Відповідно прогноз облікової ставки знижено з 14,2% до 13%. Відображає поточне уповільнення інфляції і зниження інфляційних ризиків; 
  • прогноз міжнародних резервів на кінець року покращено з 40,4 до 43,4 млрд. дол. Відображає очікування щодо надходження усього обсягу зовнішнього фінансування.  

Важливо:

  • прогноз зростання реального ВВП погіршено з 3,6% до 3%. Відображає більш слабкі результати І-го кварталу, але насамперед наслідки обстрілів енергетичної інфраструктури;
  • прогноз сальдо дефіциту поточного рахунку погіршено з 16,9% до 20,2% ВВП. Відображає негативні тенденції у торгівлі і надання американської допомоги у вигляді кредитів, а не грантів (як раніше).

Джерело: Telegram-канал Данила Гетманцева

26 квітня

Заволоділи 7,7 млн грн на закупівлі тестів на гепатит: керівникам медзакладу та компанії-постачальника повідомлено про підозру

Перевірка закупівлі медвиробів та лікарських засобів

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів: як проводити

Встановлено, що медзакладом був оголошений тендер на закупівлю швидких тестів для визначення гепатиту B та C на суму майже 10 млн грн. Для того, щоб стати переможцем закупівлі керівник підприємства підробив документи щодо досвіду виконання аналогічних договорів.

Водночас вартість швидких тестів для визначення гепатиту B та C була завищена у 3 і 5 разів відповідно. Таким чином фігуранти заволоділи близько 7,7 млн грн бюджетних коштів. Надалі підприємець переказав ці гроші на рахунки підконтрольної компанії. 

Керівнику держустанови Міністерства юстиції України повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 367 Кримінального Кодексу України. Йому обрано запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту та відсторонення від посади. 

Також детективи повідомили про підозру директору приватного підприємства за ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 Кримінального Кодексу України. В якості запобіжного заходу суд обрав  йому тримання під вартою з можливістю внесення застави у розмірі 7,7 млн грн.

Досудове розслідування кримінального провадження здійснюють детективи Територіального управління БЕБ у місті Києві, оперативний супровід - співробітники Правобережного міськрайонного відділу Головного управління СБУ у місті Києві та Київській області. Процесуальне керівництво – прокурори Офісу Генерального прокурора.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

26 квітня

До суду скеровано справу щодо одного з керівників правління «Укртатнафти»: відшкодовано майже 1,6 млрд грн бюджетних коштів

До суду скеровано справу щодо одного з керівників правління «Укртатнафти»

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

В рамках кримінального провадження БЕБ забезпечило відшкодування майже 1,6 млрд грн завданих державі збитків. Ці кошти вже поступили до Державного бюджету України. Встановлено, що посадовець умисно ухилився від сплати майже 1,6 млрд грн акцизного податку та податку на прибуток. Крім того, він, зловживаючи службовим становищем спільно з іншими особами здійснили розтрату майна товариства, а саме нафти-сирця.

За даними слідства, впродовж січня-лютого 2022 року ПАТ «УКРТАТНАФТА» мала достатньо коштів для сплати необхідних податків. Про це свідчать транзакції на адресу компанії-нерезидента та залишки коштів на рахунках. Однак, аби приховати злочин, виконувач обов’язків першого заступника товариства направив лист до Державної податкової служби України щодо неможливості належного ведення податкового та бухгалтерського обліку ПАТ «УКРТАТНАФТА» внаслідок пошкоджень, отриманих складськими та офісними приміщеннями підприємства під час збройної агресії російської федерації. Документ містив завідомо неправдиві відомості.

Скачайте Єдиний закупівельний словник 021:2015

Водночас службові особи «УКРТАТНАФТА» через мережу магістральних нафтопроводів незаконно перемістили нафту-сирець вагою понад 72 тисячі тонн з митних складів на територію Кременчуцького нафтопереробного заводу. Надалі виробили пальне, яке згодом реалізували без відображення у бухгалтерському та податковому обліках. Такі дії колишнього в.о. першого заступника завдали Державі збитків у загальному розмірі понад 3,25 млрд грн. З них майже 1,6 млрд грн вже відшкодовано до бюджету.

Виконувача обов’язків першого заступника Голови Правління компанії ПАТ «УКРТАТНАФТА» судитимуть за ч. 3 ст. 212 (умисне ухилення від сплати податків) та ч. 5 ст. 191 (розтрата чужого майна шляхом зловживання службовим становищем, вчиненим за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах) Кримінального кодексу України.

Загалом БЕБ розслідує п’ятнадцять епізодів злочинної діяльності посадових осіб зазначеного акціонерного товариства. Слідчі дії тривають, встановлюється повне коло службових осіб компанії причетних до незаконної діяльності. Процесуальне керівництво здійснюють прокурори Офісу Генерального прокурора. 

Джерело: офіційний сайт БЕБ

26 квітня

Що найчастіше закуповували на Prozorro у 2023 році

Що найчастіше закуповували на Prozorro у 2023 році

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Про це розповіла заступник Міністра економіки України Надія Бігун.

«Попри повномасштабну війну сфера публічних закупівель як ніколи динамічно розвивається. Минулий рік довів, що вийти на рівень закупівель, який був до повномасштабного вторгнення, реально. Сьогодні близько 80% від усіх коштів на публічні закупівлі витрачаються через Prozorro. Зросла не лише кількість, але й успішність закупівель та конкуренція. У 2022 році успішних закупівель було 60%, у 2023 – 68%. Рівень конкуренції у 2022 році склав 1,8 – стільки пропозицій у середньому ми мали на одну закупівлю. А минулого року – вже 2,02», – зазначила Надія Бігун.

У 2023 році кількість оголошених конкурентних закупівель зросла на чверть і сягнула 400 тис., кількість укладених договорів – на 47%, досягши позначки 270 тис. При цьому економія на конкурентних закупівлях склала 42 млрд грн (зростання на 135% в порівнянні з 2022 роком).

Найчастіше серед минулого року на Prozorro закуповували:

  • харчові продукти (35 тис. закупівель);
  • ліки (28 тис.);
  • бензин та дизпаливо (16 тис.);
  • електроенергію (14 тис.).

Заступник Міністра наголосила, що крім прозорості, конкуренції та відкритості під час війни важливими також виявилися простота та швидкість проведення закупівель.

«Саме тому активний розвиток отримав інструмент Prozorro Маркет. За його допомогою закупівлі відбувалися на 15-20% дешеве, аніж за прямими договорами», – зазначила Надія Бігун.

У підсумку у 2023 році на Prozorro Market відбулися закупівлі більш на 12,5 млрд грн. За рік понад 6 тисяч замовників провели на Prozorro Market понад 44 тисяч закупівель.

Суттєвої економії бюджетних коштів вдалося досягти завдяки рішенням, покликаним підвищити прозорість оборонних закупівель та мінімізувати корупційні ризики. Зокрема, йдеться про рішення, яким оборонних замовників зобов’язали проводити спрощені закупівлі через електронну систему Prozorro.

«Prozorro вдалося знайти оптимальний баланс між прозорістю та безпекою під час війни. Рішення відкрити тилові закупівлі Міноборони дозволило зекономити майже 7 млрд грн. У майбутньому Prozorro буде ставати ще більш відкритим, захищаючи при цьому чутливу інформацію», – зазначила Надія Бігун.

Сума завершених оборонних закупівель минулого року склала 52,4 млрд грн. Всього було оголошено 11 тис. закупівель, укладено 8 тис. договорів. При цьому частка конкурентних закупівель за очікуваною вартістю сягнула 85%. Середня кількість пропозицій на торги склала 2,28. До кінця 2023 року майже 100% тилових закупівель Міноборони відбувалися в системі Prozorro.

Високі результати за всіма напрямками також обумовлені роботою з удосконалення процедур закупівель та розширення можливостей для їх учасників. Наприклад, запрацював механізм закупівель за правилами міжнародних донорських організацій. Він поєднав перевірені правила донорів із стандартами прозорих і відкритих закупівель в Україні. Ця процедура дозволить проводити в Prozorro закупівлі за кошти міжнародних організацій, які зокрема фінансуватимуть відновлення України. Також ухвалені важливі зміни до постанов Уряду №1178 та № 1275, спрямовані на посилення прозорості процедур та на повернення закупівель у конкурентне середовище.

За словами Надії Бігун, Міністерство економіки надалі працює над удосконаленням процедур публічних закупівель.

«Ми активно працюємо над наближенням нашого законодавства до ЄС і забезпеченням прозорої відбудови України. Міністерство економіки підготувало проєкт змін до Закону України «Про публічні закупівлі». Мета проєкту: перенести в регулярне законодавство ті ініціативи, які підтвердили свою ефективність під час війни, наблизити наше законодавство до європейського, створити нові інструменти для забезпечення ефективності складних закупівель, зокрема для відбудови України», – сказала заступник Міністра економіки.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

25 квітня

За рекомендаціями ДАСУ влада Краматорська скасувала тендер на 46 млн гривень

За рекомендаціями ДАСУ влада Краматорська скасувала тендер на 46 млн гривень

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

Під час моніторингу тендерної пропозиції у системі Prozorro аудитори встановили порушення законодавства з боку обох учасників:

  • як замовника проведення аварійно-ремонтних робіт – Управління житлово-комунального господарства Краматорської міськради;
  • так і їх виконавця – приватної фірми, яка попри невідповідність тендерній пропозиції стала переможцем конкурсу.

Тому фахівці Держаудитслужби зобов’язали Краматорську міськраду усунути виявлені порушення та припинити зобов’язання за договором. Управління ЖКГ Краматорської міської ради погодилося з висновками аудиторів, скасувало рішення про визначення ТОВ «МБК СДМК» переможцем у процедурі закупівлі та відмінило торги.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

25 квітня

БЕБ на Буковині виявило тендер з порушеннями майже на 20 млн гривень місцевого бюджету

БЕБ на Буковині виявило тендер з порушеннями майже на 20 млн гривень місцевого бюджету

Проведення капітального ремонту у 2024 році за бюджетні кошти: чи є обмеження

Аналітики БЕБ дослідили відповідність критеріям тендерної документації учасника, якого визначено переможцем. За результатами аналізу встановлено, що підприємство не відповідає кваліфікаційним критеріям тендерної закупівлі

Зокрема, не було надано:

  • увесь перелік документів на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, а саме, будівельної техніки;
  • документи щодо підтвердження досвіду виконання робіт, що є предметом закупівлі.

Фахівці ТУ БЕБ рекомендували вжити заходів щодо усунення передумов неефективного використання коштів громади. Після розгляду рекомендацій  територіальна громада відмовилася від укладання договору та відмінила тендерну закупівлю, про що повідомила ТУ БЕБ відповідним листом.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

25 квітня

Внесено зміни до положення про проведення конкурсу до Ради громадського контролю при НСЗУ

Внесено зміни до положення про проведення конкурсу до Ради громадського контролю при НСЗУ

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів: як проводити

Рада громадського контролю (РГК) забезпечує контроль за діяльністю Національної служби охорони здоровʼя (НСЗУ) та представляє інтереси пацієнтів.

Уряд прийняв зміни до постанови, які були напрацьовані та запропоновані Національною службою здоров’я спільно із проєктом USAID Health Reform Support (HRS) з метою удосконалення механізму проведення відкритого конкурсу з формування та подальшої роботи РГК. Постанова пройшла антикорупційну експертизу НАЗК та ряд інших погоджень з центральними органами виконавчої влади.

Основні зміни

  • збільшення терміну повноважень членів РГК від 2 до 3 років;
  • перехід до особистого членства в РГК замість переобрання усієї громадської ради кожних два роки та введення планової ротації членів ради за допомогою механізму жеребкування. Планова ротація передбачає щорічне оновлення 1/3 частини від загальної кількості членів ради. Відтак, членів РГК, які підлягають плановій ротації, визначатимуть шляхом жеребкування на засіданні громадської ради; 
  • введено прозорий механізм залучення осіб до складу комісії з обрання членів РГК, у тому числі із можливістю залучення зовнішніх експертів  — фізичних осіб, які не є працівниками НСЗУ або МОЗ, прямо чи опосередковано не пов’язані з медичним обслуговуванням населення. Зовнішній експерт повинен мати: профільну освіту, професійні навички, галузевий досвід;
  • встановлено єдині вимоги до кандидатів у члени РГК, зокрема:
  • не належати до кола осіб, визначених частиною третьою статті 7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»;
  • мати вищу освіту не нижче першого (бакалаврського) рівня. При цьому перевага надається кандидатам із спеціальностями галузей знань «Охорона здоров’я», «Управління та адміністрування», «Публічне управління та адміністрування», «Право», «Соціальні та поведінкові науки» (спеціальність «Економіка»);
  • мати досвід роботи не менш як три роки за однією або кількома спеціальностями із зазначених вище галузей.

Додатково внесено зміни, які регламентують етапи конкурсу з формування РГК, забезпечують прозорий відбір кандидатів у її члени, визначають основні завдання та функції РГК при НСЗУ, встановлюють права та чіткий порядок роботи. 

Протягом одного місяця НСЗУ розпочне процедуру проведення відкритого конкурсу з формування нового складу РГК. Про подальші кроки буде повідомлено на офіційних інформаційних ресурсах НСЗУ.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

25 квітня

Урядовий законопроєкт про звернення ухвалений в першому читанні

Урядовий законопроєкт про звернення ухвалений в першому читанні

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

У проєкті Закону:

  • визначено порядок реалізації права кожного звернутися до органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів, визначених законом, із зверненнями та отримати відповідь у встановлений законом строк;
  • надано визначення термінам «суб’єкт звернення», «суб’єкт розгляду звернення», «уповноважена особа суб’єкта розгляду», «звернення», «послуги, зокрема з питань, які становлять загальний економічний інтерес»;
  • передбачено, що суб’єкт звернення має право:
  • на отримання інформації про порядок подання та розгляду звернень, про реєстрацію звернення та стан його розгляду, а також на інформування про рішення щодо залишення звернення без розгляду;
  • одержання письмової або у випадках, визначених законом, усної відповіді про результати розгляду звернення;
  • оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
  • встановлено, що суб’єкт звернення зобов’язаний здійснювати надані йому права добросовісно та не зловживати ними;
  • передбачено, що суб’єкти розгляду звернень зобов’язані:
  • оприлюднювати на власному офіційному веб-сайті інформацію про визначену сферу повноважень, порядок подання та розгляду звернень;
  • всебічно і вчасно розглядати звернення;
  • письмово або у передбачених законом випадках усно повідомляти суб’єкта звернення про результати розгляду його звернення;
  • інформувати суб’єкта звернення у випадку прийняття рішення про залишення звернення без розгляду у визначені законом строки;
  • інформувати суб’єкта звернення про порядок оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
  • уточнено вимоги до звернення, зокрема, передбачено, що cуб’єкт звернення або представник суб’єкта звернення підписує письмове звернення у паперовій формі власноруч, в електронній формі – за його бажанням з використанням електронного підпису, крім випадків, передбачених законодавством;
  • оновлено підхід до проведення особистого прийому, зокрема,  передбачено можливість проводити прийом за допомогою відеоконференцзв’язку;
  • удосконалено регулювання щодо розгляду петицій, зокрема, шляхом визначення особливостей їх розгляду органом місцевого самоврядування;
  • передбачено, що суб’єкти розгляду забезпечують здійснення щорічного внутрішнього моніторингу за дотриманням вимог Закону «Про звернення», який полягає у систематичному, комплексному спостереженні, проведенні аналізу та оцінки роботи із зверненнями з метою її вдосконалення та прогнозування розвитку.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

24 квітня

Закупівля сировини за завищеними цінами: за матеріалами БЕБ судитимуть посадовця держпідприємства

Закупівля сировини за завищеними цінами

Проведення капітального ремонту у 2024 році за бюджетні кошти: чи є обмеження

Слідством встановлено, що державне підприємство, не зважаючи на існуючий договір постачання гранульованого шлаку, оголосило тендер на закупівлю цієї сировини. Надалі було укладено договір з підконтрольним посадовцю підприємством посередником. 

Своєю чергою заступник директора згадуваного ГЗК, зловживаючи службовим становищем, підписав всі документи на постачання сировини за завищеними цінами. Таким чином було привласнено майже 1,5 млн грн державних коштів.

Досудове розслідування за ч.2 ст. 364 Кримінального Кодексу України здійснювали детективи Бюро економічної безпеки України, процесуальне керівництво – прокурори Офісу Генерального прокурора України.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

24 квітня

Оприлюднено проєкт змін у правилах оренди державного і комунального майна в період воєнного стану

Оприлюднено проєкт змін у правилах оренди державного і комунального майна в період воєнного стану

Чи вимагати в переможця процедури закупівлі інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Змінами пропонують на час дії воєнного стану звільнити від орендної плати за державне та комунальне майно:

  • фізичних осіб/фізичних осіб – підприємців, призваних або прийнятих на військову службу;
  • орендарів майна, яке розташоване в зоні активних бойових дій і на тимчасово окупованих територіях відповідно до Переліку територій, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309.

Також пропонують встановити органам місцевого самоврядування та їхнім підприємствам місячну орендну плату у розмірі 1 грн за 1 кв. метр площі для гуртожитків, облаштованих для розміщення переселенців.

Наразі відповідний проєкт постанови направлено до Секретаріату Кабінету Міністрів для подальшого розгляду Урядом.

Джерело: офіційний сайт Мінреінтеграції

24 квітня

В Одесі за бюджетні кошти відремонтували водогін для комерційної структури

ревізія бюджету

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

За результатами ревізії бюджету Одеської міської територіальної громади Держаудитслужбою встановлено, що у 2003 році Одеська міськрада практично за безцінь передала в оренду на 49 років цілісний майновий комплекс комунального підприємства «Одесводоканал».

До його складу увійшли:

  • нерухоме майно;
  • інженерні мережі;
  • комунікації водопостачання і водовідведення;
  • багаторічна клієнтська база;
  • оборотні активи тощо.

Договір оренди підписали колишній міський голова та керівник комерційної структури – ТОВ «Інфокс». В результаті прийняття такого неоднозначного та суперечливого управлінського рішення Одеська міська рада фактично передала в оренду приватній компанії не лише готовий «бізнес», а й стратегічно важливий сектор забезпечення життєдіяльності міста.

Через зношеність об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, що потребували реконструкції, Одеська міська рада вирішила провести капітальний ремонт водопровідної мережі.

З метою реалізації намічених планів комунальне підприємство «Агентство програм розвитку «Одеси» протягом 2007–2009 років отримало кредит Міжнародного банку реконструкції та розвитку під державні гарантії на суму понад 45 млн доларів США. Саме за рахунок цих коштів було проведено реконструкцію об’єктів цілісного майнового комплексу.

У жовтні 2015 року зазначені об’єкти будівництва були введені в експлуатацію. При цьому прибутки з надання послуг водопостачання та водовідведення споживачам Одеси оновленим водогоном продовжувала отримувати ТОВ «Інфокс».

Тобто Одеська міська рада за рахунок бюджетних коштів погасила кредит, а відремонтованим майном фактично безоплатно користується приватна компанія.

Внаслідок такої бездіяльності посадових осіб Одеської міськради бюджет громади лише за обревізований період витратив на погашення отриманого кредиту понад 370 млн грн та зазнав реальних збитків на суму майже 338 млн грн у вигляді недоотриманих доходів.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

24 квітня

Кабмін компенсує понад 110 млн грн прифронтовим громадам зменшення надходжень місцевих податків

Кабмін компенсує понад 110 млн грн прифронтовим громадам зменшення надходжень місцевих податків

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Кабінет Міністрів України ухвалив розпорядження, яке передбачає другий етап розподілу додаткової дотації за І квартал 2024 року для обласного бюджету Луганської області та 207 бюджетів територіальних громад по всій Україні в обсязі 266,2 млн грн, з них:

  • 110,8 млн грн – на компенсацію прифронтовим громадам за зменшення надходжень місцевих податків. Зокрема, плати за землю – 86,3 млн грн, єдиного податку – 15,9 млн грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 8,6 млн грн;
  • 155,4 млн грн – на компенсацію різниці фактичних надходжень податку на доходи фізичних осіб до рівня І кварталу 2023 року.

В цілому 102 місцеві бюджети територіальних громад, на території яких ведуться (велися) активні бойові дії або деокуповані отримають додаткову дотацію на загальну суму 160,1 млн грн.

Довідково 

Кабінет Міністрів 12 квітня 2024 року схвалив постанову, яка розширює можливості фінансування з державного бюджету для компенсації втрат місцевих бюджетів, які можуть надавати пільги бізнесу на прифронтових територіях. Додаткова дотація тепер може бути використана для компенсації зменшення надходжень від ширшого переліку основних місцевих податків у порівнянні з попереднім роком. Це включає у тому числі податок на нерухомість, плату за землю та єдиний податок. Така підтримка дозволить забезпечити фінансову стабільність для громад та підприємств, що знаходяться в особливо складних умовах внаслідок війни.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

24 квітня

Затверджено проведення оглядів витрат держбюджету в окремих сферах у 2024 році

Затверджено проведення оглядів витрат держбюджету в окремих сферах у 2024 році

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Огляди витрат охоплюють не тільки фінансовий аспект бюджетних програм, але і їх результативність, актуальність та внесок у досягнення цілей державної політики у відповідній сфері.

Огляди допомагають підвищити ефективність бюджетних витрат, а також здійснити перерозподіл коштів на більш пріоритетні напрями.

Цим розпорядженням визначено:

  • сфери та цілі оглядів витрат, відповідальних за їх проведення головних розпорядників коштів (20 сфер 16 головних розпорядників коштів);
  • до 1 грудня 2024 року подання Уряду звітів про проведені огляди витрат.

Також відповідно до розпорядження передбачено:

  • продовжити до 1 липня 2024 року проведення огляду витрат, розпочатого у 2023 році, у сфері соціального захисту ветеранів війни на підставі звернення Міністерства у справах ветеранів;
  • здійснити Міністерству охорони здоров’я оцінку ефективності заходів, вжитих за результатами огляду у 2019 році. Адже пропонується повторно провести у 2024 році огляд у сфері підготовки і підвищення кваліфікації кадрів;
  • інформувати Уряд та Мінфін про заходи, вжиті головними розпорядниками за результатами оглядів, проведених у 2018-2021 роках.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

24 квітня

Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн

Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

«Продовжуємо працювати над посиленням обороноздатності України, укріпленням фронту та кордонів нашої держави. Роботи зі зміцнення наявних та будівництва нових фортифікаційних споруд, які ефективно стримуватимуть ворога та зберігатимуть життя наших захисників, ведуться цілодобово. Уряд готовий забезпечувати всі поточні потреби у фінансових ресурсах. Сьогодні ще понад 8 мільярдів гривень з резервного фонду державного бюджету ми спрямували залученим до будівництва фортифікацій обласним військовим адміністраціям», - зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України – Міністр економіки Юлія Свириденко.

Цього разу кошти виділено восьми ОВА, залученим до спорудження фортифікацій багато ешелонованої оборони на ключових напрямках.

З початку 2024 року Кабінет Міністрів виділив на будівництво фортифікаційних споруд (включно з сьогоднішнім рішенням) близько 38 млрд гривень.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

23 квітня

🔥 Не пропустіть ексклюзивний вебінар про закупівлю робіт та проєктної документації

В чому ексклюзивність:
По-перше, ми запросили Крістіну Артеменко, визнану експертку з публічних закупівель. 
По-друге, цей захід можна буде переглянути лише ОНЛАЙН. Запису у вільному доступі не буде.
🔥 Не пропустіть ексклюзивний вебінар про закупівлю робіт та проєктної документації
1. Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва: підстави, обгрунтування, нормативне забезпечення.
2. Відмінності  очікуваної вартості будівельних робіт від вартості об'єкта будівництва.
3. Очікувана вартість закупівлі розроблення проєктної документації: як її визначити замовнику.
4. Закупівля супровідних роботам послуг та послуг з обстеження: на що орієнтуватися під час визначення очікуваної вартості.

23 квітня

У Prozorro повідомили про збій у завантаженні документів 20-21 квітня

У Prozorro повідомили про збій у завантаженні документів 20-21 квітня

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

До уваги користувачів системи Prozorro! У Prozorro повідомляють, що на вихідних 20-21 квітня 2024 року через збій в датацентрі у користувачів могли спостерігатись проблеми з завантаженням документів в систему.  

Наразі проблем з завантаженням документів немає.  

Prozorro просить всіх, хто завантажував документи в систему 20-21 квітня 2024 року перевірити чи вся інформація завантажена та відображається коректно.

Джерело: офіційний сайт Prozorro

23 квітня

Оновлено процедуру надання окремих дозволів НБУ на проведення валютних операцій за надходження клопотань від КМУ

Оновлено процедуру надання окремих дозволів НБУ на проведення валютних операцій за надходження клопотань від КМУ

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Зміни внесені з метою узгодження нормативно-правових актів Національного банку із Законом України № 3624-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Національного банку України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», що набрав чинності з 19 квітня 2024 року. Крім того, відповідні зобов'язання НБУ взяв на себе згідно з положеннями Меморандуму про економічну та фінансову політику з МВФ.

Так, якщо раніше звернення Кабінету Міністрів України були ключовою підставою для ухвалення Національним банком окремого рішення щодо надання дозволу на проведення валютної операції, то від 20 квітня Національний банк також значною мірою орієнтуватиметься на власний аналіз можливих наслідків таких рішень. Національний банк, зокрема, братиме до уваги, чи узгоджується надання окремих дозволів на проведення валютних операцій із

  • цілями забезпечення макроекономічної, фінансової та зовнішньої стабільності;
  • Стратегією пом’якшення валютних обмежень, переходу до більшої гнучкості обмінного курсу та повернення до інфляційного таргетування.

 Зазначені зміни внесені постановою Правління Національного банку України від 19 квітня 2024 року № 46 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18», що набирає чинності з 20 квітня 2024 року.

Джерело: офіційний сайт НБУ

23 квітня

«Агенція оборонних закупівель» придбала 4000 дронів для ЗСУ

«Агенція оборонних закупівель» придбала 4000 дронів для ЗСУ

📽️ Організовуємо закупівельний процес у військовій частині

Загальна сума укладених контрактів – 575,2 млн грн.

‭«У сучасній війні швидкість і точність – ключові фактори успіху, тому дрони стають незамінними помічниками нашим військовим. Безпілотники перетворюють армію на гнучку, мобільну і ефективну силу, яка готова до викликів будь-якої миті. Тому мета Міністерства оборони – забезпечити ЗСУ якомога більшою кількістю безпілотників. Поєднання інноваційних технологій з високим професіоналізмом військових забезпечить ефективну оборону нашої країни», – зазначив заступник Міністра оборони України Дмитро Кліменков.

За результатами угод середні ціни одного безпілотного авіаційного комплексу склали:

  • 126,9 тис. грн – DJI Mavic 3E з трьома додатковими акумуляторами та зарядним пристроєм;
  • 194,2 тис. грн – DJI Mavic 3T з трьома додатковими акумуляторами та зарядним пристроєм.

‭«Найкращі ціни вдається отримувати тоді, коли є реальна конкуренція між постачальниками. Саме тому, коли Агенція отримала можливість купувати такі потрібні для фронту Мавіки, ми використали нову процедуру рамкової угоди в Prozorro. І цей підхід виправдав себе на 100 відсотків. На деяких торгах змагалися по 6-7 учасників, які знижували ціну під час аукціону. Зрештою, ми змогли отримати рекордно низькі для держави ціни, що підтверджують дослідження журналістів-розслідувачів», – відзначила директор ‭«Агенції оборонних закупівель» Міноборони України Марина Безрукова. 

Перші партії закуплених безпілотних авіаційних комплексів уже поставлені у військові частини. Крім того, зараз у системі Prozorro тривають закупівлі «Агенції оборонних закупівель» Міноборони України на придбання ще 6000 дронів:

  • 4500 комплексів Mavic 3E;
  • та 1500 комплексів Mavic 3T.

Джерело: офіційний сайт МОУ

23 квітня

БЕБ на Закарпатті виявило ризикову тендерну закупівлю на 8,8 млн гривень

ризикова тендерна закупівля

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Одна з сільських рад планувала використати кошти територіальної громади на реконструкцію будівлі клубу для розміщення внутрішньо переміщених осіб, про що було оголошено проведення публічної закупівлі. Планова вартість виконання послуг становила 8,8 млн грн. В ході проведення тендеру, організатор відхилив учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією та розглянув наступну компанію для кваліфікації переможця. 

Аналітики БЕБ дослідили відповідність критеріям тендерної документації учасника, якого визначили переможцем. За результатами аналізу встановлено, що підприємство не відповідає визначеним кваліфікаційним критеріям тендерної закупівлі. Зокрема, в нього відсутні працівники відповідної кваліфікації, які мали необхідні знання та досвід для надання послуг з реконструкції будівлі.

Фахівці БЕБ рекомендували вжити заходів щодо усунення передумов неефективного використання коштів громади. Розглянувши рекомендацію,  сільська рада відмовилася від укладання договору та відмінила тендерну закупівлю. Таким чином аналітики БЕБ упередили неефективне використання 8,8 млн грн коштів громади.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

23 квітня

Суд підтримав висновки аудиторів про скасування тендеру на ремонт сатанівської дороги за 2,5 млрд грн

Суд підтримав висновки аудиторів про скасування тендеру на ремонт сатанівської дороги за 2,5 млрд грн

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

У грудні 2022 року Службою автомобільних доріг Тернопільської області була проведена закупівля для забезпечення поточного ремонту вище вказаної ділянки дороги. Фахівці Держаудитслужби провели моніторинг закупівлі та виявили, що до участі в аукціоні було допущено учасника, який не відповідав кваліфікаційним критеріям.

Крім того, відповідно до законодавства, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, замовник проігнорував цю норму закону.

З огляду на встановлені порушення Держаудитслужба зобов’язала Службу автомобільних доріг в Тернопільській області усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, зокрема із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.

Проте замовник вирішив ускладнити ситуацію і звернувся до суду. В результаті – суд підтвердив правильність висновків аудиторів, а жителі Тернопільської області досі залишаються без відремонтованої дороги.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

22 квітня

У Полтаві за зловживання службовим становищем судитимуть колишнього керівника комунального підприємства

За зловживання службовим становищем судитимуть колишнього керівника комунального підприємства

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Слідство встановило, що у 2022 році компанія, яка прибирала місто, не маючи достатньої техніки для виконання робіт, уклала договір на оренду тракторів та самоскидів з полтавським комунальним підприємством. Відповідно до договору товариство з обмеженою відповідальністю отримувало ці послуги по заниженим цінам.

Через це міське комунальне підприємство зазнало 1,7 млн грн збитків. Детективи повідомили про підозру його колишньому керівнику. Підозрюваному обрано запобіжний захід у вигляді застави. Матеріали кримінального провадження з обвинувальним актом направлено до суду.

Досудове розслідування кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2. ст. 364 Кримінального Кодексу України здійснювали детективи ТУ БЕБ у Полтавській області. Оперативний супровід – Управління стратегічних розслідувань у Полтавській області ДСР Національної поліції України. Процесуальне керівництво – Полтавська обласна прокуратура.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

22 квітня

Мінреінтеграції знову оновило перелік тимчасово окупованих територій

Мінреінтеграції знову оновило перелік тимчасово окупованих територій

Як визначити, чи належить населений пункт до територій з бойовими діями в Переліку

Наказом Мінреінтеграції від 12 квітня 2024 року № 108 внесено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Зміни стосуються, зокрема, територіальних громад Донецької, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.

Нагадаємо, зміни до Переліку затверджує Мінреінтеграції за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. 

Зазначимо, що Перелік неодноразово змінювали наказами Мінреінтеграції:

  • від 13.01.2023 № 14;
  • від 09.02.2023 № 41;
  • від 20.02.2023 № 56 (з урахуванням змін від 23.02.2023 № 61);
  • від 06.03.2023 № 80;
  • від 09.03.2023 № 84;
  • від 25.04.2023 № 125 (з урахуванням змін від 28.04.2023 № 129);
  • від 15.05.2023 № 143;
  • від 31.05.2023 № 164;
  • від 11.07.2023 № 197;
  • від 13.07.2023 № 199;
  • від 17.08.2023 № 224;
  • від 22.09.2023 № 254;
  • від 21.11.2023 № 318;
  • від 20.12.2023 № 363;
  • від 25.01.2024 № 19;
  • від 05.02.2024 № 30;
  • від 08.03.2024 № 65;
  • від 19.03.2024 № 77;
  • від 22.03.2024 № 79.

Зміни набрали чинності 19.04.2024 – це день, коли їх опублікував «Офіційний вісник України» № 35.

Джерело: наказ Мінреінтеграції «Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 12.04.2024 № 108

22 квітня

Уряд вніс ряд змін до програми медичних гарантій на 2024 рік: що зміниться для медзакладів та пацієнтів

Уряд вніс ряд змін до програми медичних гарантій на 2024 рік

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів: як проводити

Що зміниться для медичних закладів та пацієнтів:

  • Національна служба здоров’я України (НСЗУ) розпочне контрактування медичних закладів, з якими договори укладалися на три місяці за такими пакетами послуг, як:
  • «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах»;
  • «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям»;
  • «Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям»;
  • «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям в амбулаторних умовах»;
  • «Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії».
    Оплату за відповідними пакетами послуг медичні заклади отримують уже цього місяця в повному обсязі;
  • змінені умови щодо контрактування за пакетом «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах».
    З 1 квітня договори не укладатимуться з тими медзакладами, які не надавали послуги за пакетом у 2023 році або у І кварталі 2024 року. Винятком є ті, хто в 2024 році мав договір на пакет «Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії»;
  • оплата медичних послуг в межах пакета «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах».
    Зміни передбачають, що НСЗУ оплачуватиме одному пацієнту раз на рік медичну послугу в рамках звернення «Профілактика» з метою профілактичних оглядів. Послуги у разі гострих захворювань типу «лікування» оплачуватимуться виключно у разі його завершення; 
  • контрактування закладів на пакет «Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії» відбуватиметься за поданням ОВА;
  • реабілітаційна спроможність закладу та оплата реабілітації.
    У випадку, якщо медзаклад перевищив свою реабілітаційну спроможність під час надання послуг на понад 30%, то з 1 квітня НСЗУ не оплачуватиме надлишок реабілітаційних послуг. Відтепер реабілітаційна спроможність закладу (в стаціонарних умовах) визначається можливістю медичних фахівців з реабілітації, які входять до складу мультидисциплінарної команди, кожен день надавати таку допомогу високого обсягу всім пацієнтам;
  • оплата за мобільну паліативну медичну допомогу дорослим і дітям.
    До розміру оплати за таку меддопомогу будуть застосовуватись коригувальні коефіцієнти залежно від бригади, яка буде надавати допомогу (бригада спеціалізованої паліативної допомоги або бригада загальної паліативної допомоги). Оплата здійснюватиметься за кожен тиждень надання допомоги пацієнту, який потребує мобільної паліативної допомоги. Також змінено розрахунок фактичної вартості медичних послуг з мобільної паліативної медичної допомоги дорослим і дітям за місяць, що надаються за кожним договором.
    Крім того, визначено, що кількість візитів, які здійснюються однією бригадою мобільної паліативної допомоги, не може перевищувати 6 візитів на день на одного лікаря. НСЗУ оплачує лише ті послуги, що включали не менше одного візиту на тиждень.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

19 квітня

Особливості розподілу освітньої субвенції у 2024 році: розʼяснення

Особливості розподілу освітньої субвенції у 2024 році: розʼяснення

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

Міністерство освіти і науки України додало детальне розʼяснення щодо розподілу освітньої субвенції у 2024 році на сторінку з інформаційними довідками. У розʼясненні детально описано формулу для розрахунку освітньої субвенції та особливості розподілу коштів цьогоріч, зокрема:

  • розмір освітньої субвенції на 2024 рік;
  • які параметри використовує та не використовує формула розрахунку субвенції та чому;
  • як визначаються різні параметри для розрахунку освітньої субвенції для кожної окремої громади;
  • особливості розподілу коштів в умовах війни;
  • як формула розподілу освітньої субвенції стимулює підвищення якості освіти;
  • за яких умов МОН розглядає можливість перерозподілу освітньої субвенції;
  • оплата простою вчителів;
  • спрямування освітньої субвенції для приватних шкіл;
  • використання залишків освітньої субвенції, які утворилися на кінець бюджетного року;
  • законодавче та нормативне забезпечення.

Джерело: офіційний сайт МОН

19 квітня

Україна закупила 18 модульних мостів

Україна закупила 18 модульних мостів

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Проєкт RELINC ініційований Україною та Світовим банком. Придбанням та доставкою мостових систем займається Управління ООН з обслуговування проєктів в Україні. Загальна вартість контракту – 23,3 млн доларів США. Вся партія – 18 комплектів – вже в Україні.

Постачальник модульних мостових систем ACROW Corporation of America також подарував Агентству окремий контейнер із обладнанням для встановлення мостів – домкратами та деформаційними швами.

Модульні мости дають можливість:

  • швидко відновлювати транспортне сполучення там, де постійні інженерні споруди зруйновані чи пошкоджені внаслідок бойових дій;
  • забезпечувати логістику товарів та вантажів.

Україна вже має досвід використання модульних мостів, зокрема:

  • з грудня 2022 року країна отримала 6 модульних мостів від Швеції, 18 від Чехії, 10 від Норвегії;
  • Франція передала 3 тимчасових мости – кожен спроєктований під конкретну задачу та об’єкт;
  • в червні 2023 року в Україну прибули перші модульні мости від американських фондів:
  • неприбуткової фундації The Conflict and Development Foundation (CDF);
  • фонду Говарда Баффета, який фінансує постачання 9 модульних мостів в Україну.

Також пакет допомоги до якого, зокрема, увійдуть тимчасові модульні мости, готує Фінляндія.

Джерело: офіційний сайт Мінінфраструктури

19 квітня

БЕБ повідомило про підозру посадових осіб філії Укрзалізниці за заволодіння держкоштами

БЕБ повідомило про підозру посадових осіб філії Укрзалізниці за заволодіння держкоштами

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

За матеріалами досудового розслідування товариство з обмеженою відповідальністю стало переможцем тендеру на поставку державній установі накладок для рейок на 8,7 млн грн, про що був укладений відповідний договір. 

Додаток до договору містив Технічну специфікацію, згідно з якою мали бути виготовлені рейки, проте покупець погодився на закупку товару гіршої якості. Поставлені накладки суперечили вимогам ДСТУ, а деякі показники міцності взагалі були відсутні. На підставі аналітичного продукту та судово-економічної експертизи детективи Бюро встановили, що такими діями фігуранти завдали державі збитків на суму 8,7 млн грн.

Наразі особам повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ст. 191 та 366 Кримінального Кодексу України, вирішується питання щодо обрання підозрюваним запобіжних заходів. Оперативний супровід здійснює Служба безпеки України, процесуальне керівництво – прокурори Офісу Генерального прокурора України.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

18 квітня

Увага! В Prozorro проблеми з формуванням звіту про результати закупівлі

В Prozorro тимчасові проблеми з формуванням звіту про результати закупівлі

ВЕБІНАР. Закупівля робіт та проєктної документації: визначаємо очікувану вартість

До уваги користувачів системи Prozorro! Наразі  є проблема з формуванням звітів про результати закупівлі на порталі prozorro.gov.ua, а саме, в звітах відсутністя інформація про договір, що укладений за результатами проведення процедури закупівлі та про переможця.

Команда Prozorro працює над вирішенням цієї проблеми. Найближчим часом інформація у звіті буде формуватись в повному обсязі.

Джерело: офіційний сайт Prozorro

18 квітня

За матеріалами БЕБ судитимуть співучасницю схеми заволодіння 20 мільйонами доларів Укртатнафти

Перевірка закупівлі

Чи вимагати в переможця процедури закупівлі інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Слідством встановлено, що організована злочинна група у перший день повномасштабного вторгнення росії вивела із рахунків підприємства понад двадцять мільйонів доларів США.

Службові особи підприємства уклали контракт на постачання сирої нафти та готували рахунки на проведення оплати. Розуміючи, що в цей період імпорт сировини неможливий, вони підробили документи, щоб імітувати закупівлю. Зокрема, підозрювані підробили контракти ідентичні оригінальним. Головною відмінністю була компанія, яка мала поставити сировину та отримати за це кошти. 

Своєю чергою обвинувачена, керівник фінансового підрозділу підприємства, зловживаючи службовим становищем, підписала офіційні документи на оплату підконтрольній компанії, що зареєстрована у Швейцарії.

Детективи Бюро економічної безпеки України повідомили жінку про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 27 ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 200, ч. 2 ст. 27 ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366 Кримінального Кодексу України. Наразі на майно підозрюваної накладено арешт, обвинувальний акт скерований до суду. 

Оперативний супровід здійснюють працівники Головного управління контррозвідувального забезпечення обʼєктів критичної інфраструктури та протидії фінансуванню тероризму Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України, процесуальне керівництво - прокурори Офісу Генерального прокурора.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

18 квітня

Зведений перелік природних монополій за березень 2024 року

Зведений перелік природних монополій за березень 2024 року

Якими документами підтверджувати відсутність конкуренції з технічних причин

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III Зведений перелік суб’єктів природних монополій АМКУ веде на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, які формує НКРЕКП, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, – нацкомісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному вебсайті АМКУ.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

18 квітня

Державний оператор тилу оголосив в Prozorro перші тендери на закупівлю зимового одягу для ЗСУ

Державний оператор тилу оголосив в Prozorro перші тендери на закупівлю зимового одягу для ЗСУ

📽️ Організовуємо закупівельний процес у військовій частині

«Завчасне планування закупівель – це один із ключових принципів у роботі спеціалізованих агенцій Міноборони. Маємо заздалегідь забезпечувати наших військових усім необхідним. Більше того, ефективне планування закупівель дозволяє заощаджувати бюджетні кошти і завдяки цьому спрямовувати їх на додаткову підтримку для ЗСУ», – зазначив заступник Міністра оборони України Дмитро Кліменков.

«Безперервне забезпечення Збройних сил речовим майном можливе за умов спланованої попередньої підготовки. Саме тому закупівлі зимового одягу для військових ми починаємо вже навесні. Перші тендери запущені. Зараз закупівельна команда ДОТ працює над тим, щоб вже найближчим часом були оголошені процедури за всіма товарами», – зазначила Вікторія Виноградова, директорка з управління закупівлями ДОТ.

Станом на середину квітня ДОТ опублікував оголошення про закупівлю за 12 різновидами товарів:

  • штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1;
  • куртка вітровологозахисна зимова (тип 2), вид 1;
  • костюм спеціальний зимовий, вид 3;
  • сорочка та кальсони зимові, вид 3;
  • рукавички зимові, вид 2; рукавички зимові, вид 3;
  • штани вітровологозахисні зимові, вид 1;
  • куртка вітровологозахисна зимова;
  • куртка утеплена спеціальна, вид 2;
  • штани утеплені спеціальні, вид 2;
  • костюм маскувальний зимовий, тип 2;
  • сорочка та кальсони зимові, вид 2;
  • шкарпетки літні (трекінгові), тип 1.

Загальний перелік зимового речового забезпечення вдвічі довший. Він складається з понад 25 пунктів. Також буде оголошено торги на закупівлю кальсонів, білизни, шарфів, бахілів та черевиків.

Для кожної з позицій з боку ЗСУ визначені вимоги щодо якості. Всі товари, які постачаються Збройним силам України, перевіряються фахівцями ДОТ, Міноборони та ЗСУ на відповідність цим вимогам.

Джерело: офіційний сайт Міноборони