Що нового

Публічні закупівлі

17 вересня

БЕБ викрило схему привласнення коштів на укриттях для навчальних закладів

БЕБ викрило схему привласнення коштів на укриттях для навчальних закладів

Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

Слідством встановлено, що під час проведення закупівель швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту для навчальних закладів у 2023-2024 роках службовці компаній, що займаються їх виготовленням, за попередньою змовою з посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування, здійснили постачання та монтаж укриттів цивільного захисту, які не відповідають вимогам ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту». Це підтверджується висновками судової будівельно-технічної та економічної експертиз, проведеними державними експертними установами.

В рамках будівельно – технічної експертизи здійснено огляд найпростіших укриттів цивільного захисту у Київській області, в ході якого встановлені порушення вимог ДБН й ДСТУ та невідповідність предмета закупівлі, що призвели до розкрадання бюджетних коштів асигнованих на виконання Державної програми щодо забезпечення навчальних закладів укриттями цивільного захисту на суму 379 млн грн.

По відповідним об'єктам лише у Київській області сума вже встановлених збитків становить понад 20 млн грн, де замовником виступали органи місцевого самоврядування.

Співробітники БЕБ також з'ясували, що по укриттях цивільного захисту не проводились контрольні випробування, а існуючі висновки однієї з експертних установ ґрунтуються виключно на теоретичних дослідженнях. Крім того, в тендерній документації зазначені норми ДБН, що на дату укладання договорів були не чинними.

Детективи провели обшуки за місцем виробничих потужностей підприємства постачальника,  місцем проживання службових осіб, в їх транспортних засобах та в навчальних закладах, які придбали укриття цивільного захисту. В результаті була вилучена документація по вже виконаним контрактам щодо постачання укриттів цивільного захисту в адресу закладів освіти, що є предметом досудового розслідування. БЕБ зауважує:

  • слідчі дії відбувались на підставі ухвали суду саме задля виявлення й вилучення документів та жодним чином не перешкоджали законній діяльності підприємства;
  • серверне обладнання чи будь-яке інше устаткування, відсутність якого б заблокувала роботу компанії, не вилучались;
  • рух транспортних засобів та поточна діяльність не зупинялись.

Тобто слідчі дії проводились з урахуванням специфіки роботи підприємства та без створення обставин, які б перешкоджали його подальшій законній діяльності. Жодних клопотань та зауважень від представників компанії про порушення з боку співробітників БЕБ під час обшуку не надходило. Досудове розслідування триває. Процесуальне керівництво здійснюють прокурори Київської обласної прокуратури.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

17 вересня

З 1 жовтня в Prozorro зміниться процедура подання тендерних пропозицій

З 1 жовтня в Prozorro зміниться процедура подання тендерних пропозицій

ВЕБІНАР. Закупівлі комунальних послуг

Учасники повинні будуть накладати електронний підпис (ЕП) щоразу, коли оновлюють інформацію в тендерній пропозиції. Також це передбачає оновлення дати і часу подання пропозиції. 

Новий функціонал – частина роботи над електронною пропозицією. Він має підвищити прозорість подання пропозиції, а також посилити безпеку у системі Prozorro.

Джерело: офіційна фейсбук-сторінка Prozorro

17 вересня

Держоператор тилу планує змінити модель забезпечення харчуванням військових в 2025 році

Держоператор тилу планує змінити модель забезпечення харчуванням військових в 2025 році

Обов’язкові закупівлі продуктів харчування в електронному каталозі

Як зміниться забезпечення ЗСУ харчуванням у 2025-му?

Уже із січня будуть діяти дві моделі – поточна (за якою зараз DOT співпрацює з постачальниками) та новий пілотний проєкт. 

«З лютого 2025 року будуть діяти дві моделі паралельно: та, за якою ДОТ працює зараз, та нова пілотна модель. Такий підхід застосовується для забезпечення стійкості системи та безперервності процесу постачання. Трансформації в моделі харчування для військових мають підвищити ефективність постачання і водночас забезпечити дотримання високих стандартів якості продуктів», – зазначив заступник міністра оборони України Дмитро Кліменков.

Які його масштаби?

Географія пілоту – м. Київ, Київська, Вінницька, Житомирська, Черкаська та Кіровоградська області. А це 60 млн комплектів харчування для військових. 

Що передбачає пілотний проєкт забезпечення ЗСУ харчуванням?

Основні зміни стосуються:

  • фінансової моделі взаємодії з постачальником;
  • товарної моделі;
  • процесу контролю якості.

Постачальник отримуватиме компенсацію вартості товару та плату за послуги (склад і транспорт) з урахуванням SLA – угоди про рівень послуг. Буде визначена та зафіксована гранична вартість каталогу.

За більшістю видів продукції (75%) через відкриті закупівельні майданчики ДОТ обиратиме виробників, яких будуть контрактувати постачальники. За рештою категорій постачальники самостійно визначатимуть виробників-субпідрядників. ДОТ своєю чергою може заблокувати їх за невідповідність якості та за порушення норм доброчесності. 

Уся продукція буде проходити через розподільчий центр і лише потім відправлятися на військові частини. Це додатковий етап контролю якості, до якого будуть долучені фахівці ДОТ.

ДОТ застосовуватиме «чорний список» до постачальників та виробників – новий інструмент недопущення в майбутніх періодах участі в процесі забезпечення харчування ЗСУ тих суб’єктів, які вже мали до того порушення договірних зобов’язань. 

«Ідея пілотної моделі в зміні філософії взаємодії з постачальниками й виробниками через зміну їх стимулів та відкритість умов співпраці. Саме такий підхід вбачаємо основою партнерства. Водночас наша головна мета – забезпечити підвищення рівня як якості продуктів, що отримують Збройні Сили, так і ефективності самого процесу постачання. Щоб при дотриманні прозорих правил гри всі учасники процесу були зацікавлені в забезпеченні безперервного та якісного постачання ЗСУ», – зазначила Галина Літош, програмна директорка за напрямком харчування ДОТ.

Джерело: офіційний сайт ДОТ

16 вересня

КМУ схвалив проект бюджету на 2025 рік

КМУ схвалив проект бюджету на 2025 рік Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Проєкт Державного бюджету 2025 передбачає:

  • доходи загального фонду держбюджету наступного року (без урахування офіційних трансфертів і грантів) — 2007,4 млрд грн;
  • видатки загального фонду державного бюджету — 3643,6 млрд грн.

Передбачені видатки на:

  • сектор безпеки та оборони у 2025 році — 2223 млрд грн, що становить 26,3% від прогнозованого ВВП країни;
  • підтримку соціально незахищених громадян — 419,2 млрд грн (з яких 237,9 млрд грн спрямовується Пенсійному фонду на виплати пенсій, 127,9 млрд грн – на допомогу малозабезпеченим сім’ям та особам у складних життєвих обставинах, а 42,3 млрд грн – на виплату пільг і субсидій);
  • охорону здоров'я — 210,7 млрд грн, включаючи фінансування програми медичних гарантій та забезпечення лікарень ліками й медичними виробами для лікування тяжких захворювань;
  • освіту — 169,3 млрд грн, що включає виплату заробітної плати вчителям, гранти на здобуття вищої освіти, забезпечення підручниками та здорове харчування учнів;
  • розвиток культури та інформаційного простору — 9,6 млрд грн;
  • цифрову трансформацію — 4,0 млрд грн, зокрема, на фінансування Інноваційних проєктів для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони (BRAVE 1);
  • підтримку наукових досліджень — 14,0 млрд грн, зокрема, у сфері оборонно-промислового комплексу, енергетики й енергоефективності;
  • фінансування Фонду розвитку підприємництва — 18 млрд грн для надання пільгових кредитів за Програмою «5-7-9%», а також 1,4 млрд грн буде виділено на гранти для бізнесу;
  • підтримку регіонів — 12,2 млрд грн у вигляді субвенції на компенсацію різниці в тарифах, що дозволить місцевим бюджетам забезпечити доступність комунальних послуг для населення;
  • забезпечення житлом громадян через програму Укрфінжитло — 9,4 млрд грн;
  • гуманітарне розмінування земель — 1 млрд грн;
  • Державний фонд декарбонізації та енергоефективної трансформації — 1,75 млрд;

Тимчасовий кошторис у замовника: як затверджувати річний план

Також передбачено додаткову дотацію місцевим бюджетам у розімір 51,2 млрд грн, що на 17 млрд грн більше, ніж у 2024 році. Ці кошти спрямовуватимуться, зокрема, на здійснення повноважень ОМС на деокупованих територіях, що сприятиме відновленню економічної активності та підвищенню рівня життя населення у постраждалих від війни регіонах.

Для оперативного реагування на непередбачувані події в резервному фонді закладено 43,9 млрд грн.
Соціальні стандарти, зокрема мінімальна заробітна плата та прожитковий мінімум, залишаються на рівні грудня 2024 року.
Також бюджет передбачає нову модель управління публічними інвестиційними проектами з планом розподілу 25 млрд грн на 2025 рік. 

Прогноз фінансування державного бюджету на 2025 рік передбачає зниження дефіциту державного бюджету до 19,4 % ВВП (в діючому законі про держбюджет на 2024 рік - 20,6%), що відповідає показникам узгоджених з міжнародними партнерами.

Джерело: сайт Мінфіну

16 вересня

Дайджест закупівельних новин

16 вересня

У серпні в Prozorro оголосили закупівель на 78 млрд грн

У серпні в Prozorro оголосили закупівель на 78 млрд грн

Оголошені конкурентні закупівлі

8 тис. замовників оголосили 40,2 тис. закупівель очікуваною вартістю 77,58 млрд грн.

Найбільші витрати запланували спрямувати на:

  • Ремонтні та відновлювальні роботи;
  • Електроенергія;
  • Бензин та ДП;
  • Дорожні роботи;
  • Генератори.

Під генераторами маються на увазі також когерентні та газопоршневі установки.

Завершені конкурентні закупівлі

Всього у серпні замовники уклали 27,92 тис. договорів на 68,32 млрд грн, заощадивши 4,96 млрд грн.

Найбільше коштів за укладеними договорами мають отримати:

  • Група компаній «Автострада»;
  • «Автомагістраль-Південь»;
  • «Структум»;
  • Консорціум «Білдінг ЮА»;
  • «Ростдорстрой».

Джерело: офіційний сайт Prozorro

13 вересня

АМКУ оштрафував на 1,2 млн грн учасників закупівлі капремонту дитячого садка

АМКУ оштрафував на 1,2 млн грн учасників закупівлі капремонту дитячого садка Відповідальність за антиконкуретні узгоджені дії

На зазначених суб’єктів господарювання накладено штрафи на загальну суму 1 265 299 грн.

Департамент капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації провів закупівлю капітального ремонту (санації) будівель дитячого дошкільного навчального закладу на очікувану вартість 32 274 277 грн. 

АМКУ під час розслідування справи встановив обставини, що у своїй сукупності свідчать про вчинення ТОВ «ВСЕБУД 4» і ТОВ «СОЛАРСИС» антиконкурентних узгоджених дій з метою усунення конкуренції між ними під час участі у зазначених торгах. А саме виявлені факти свідчили про обмін інформацією між ними, спільну та скоординовану поведінку компаній під час підготовки та участі в торгах.

Нагадуємо, що підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є той факт, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

13 вересня

Рекомендації, як запобігти порушенням в сфері закупівель

Рекомендації, як запобігти порушенням в сфері закупівель Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

У своїх рекомендаціях ТСК врахувала пропозиції Мінекономіки, Держаудитслужби, АМКУ, проєкту DOZORRO TI Ukraine, громадських організацій. 

Зокрема, проєкт DOZORRO TI Ukraine запропонував: 

  • Зобов’язати замовників публікувати для тендерів з будівництва документи, необхідні для формування кошторисних розрахунків, у форматах Excel та спеціальних форматах для кошторисних програм. 
  • Розглянути можливість зобов’язати оприлюднювати акти виконаних робіт, наприклад, на Єдиному порталі використання публічних коштів. 
  • Запровадити обов’язкові правила визначення очікуваної вартості — як для тендерів, так і для закупівель, що проводять напряму. А документацію про її визначення — оприлюднювати на Prozorro.  
  • Запровадити електронні контракти та електронні додаткові угоди. 
  • Змінити підходи Держаудитслужби до моніторингу:
  • зробити моніторинг превентивним і обов’язковим для закупівель від певної вартості (наприклад, 15 млн грн); 
  • розробити і впровадити автоматичні ризик-індикатори, за якими аудитори розпочинатимуть моніторинги; 
  •  розробити і впровадити скорочену процедуру судового оскарження моніторингів.  
  • Заборонити укладати договори про закупівлю під час моніторингу Держаудитслужби.
  • Підвищити інституційну спроможність Держаудитслужби та Рахункової палати. 

Також рекомендують: 

  • Мінекономіки — синхронізувати Prozorro з судовими системами; 
  • АМКУ — створити механізм досудового оскарження дій ЦЗО та замовників щодо закупівель в е-каталозі; 
  • Держаудитслужба — обмежити пролонгацію договорів, які уклали через нагальну потребу в закупівлі, і загалом чіткіше врегулювати критерій нагальної потреби. 
  • ТСК — повернутися до регулювання закупівель тільки Законом «Про публічні закупівлі», без Особливостей, які на час воєнного стану визначає уряд. А також –передбачити, що КМУ може встановлювати вичерпний перелік товарів, робіт і послуг, які пов’язані із забезпеченням соціально критичних сфер та потребують проведення закупівель зі скороченими термінами, які передбачають Особливості. 
  • Джерело: сайт DOZORRO 

12 вересня

Проєкт нового закону про публічні закупівлі рекомендують прийняти за основу

Проєкт нового закону про публічні закупівлі рекомендують прийняти за основу ВЕБІНАР. Закупівлі комунальних послуг

У законопроєкті, зокрема, пропонують:

  • доповнити термінологію закону такими термінами, як: агреговані закупівлі, варіант, ветеранське підприємство, підприємство осіб з інвалідністю, відкритий конкурс проєктів, динамічна система закупівель, замовник конкурсу проєктів, зарезервований контракт, кандидат, конкурс проєктів, процедура інноваційного партнерства;
  • визначити, що учасник-нерезидент подає у складі ТП/заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до процедури інноваційного партнерства/динамічної системи закупівель, а також під час проведення переговорів чи для участі у кваліфікаційному відборі учасників до процедури торгів з обмеженою участю документи, що передбачені законодавством країни їх реєстрації та містять інформацію, що підтверджує відповідність ТП/заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до процедури інноваційного партнерства/динамічної системи закупівель, а також поданих ним документів під час проведення переговорів чи для участі у кваліфікаційному відборі учасників до процедури торгів з обмеженою участю вимогам, що визначені замовником у ТД;
  • визначити правила та умови проведення конкурсу проєктів за допомогою ЕСЗ — за результатами такого конкурсу замовник може укласти договір про закупівлю із застосуванням переговорної процедури;
  • запровадити використання варіантів, що є альтернативою ТП. Подання варіанта передбачає, що його технічні характеристики відмінні від ТП та відповідають мінімальним вимогам замовника у ТД;
  • регламентувати, що якщо вартість предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 200 тис. грн та є меншою ніж 1,5 млн грн, замовник може здійснити закупівлю без використання ЕСЗ з обов’язковим оприлюдненням звіту про закупівлю без використання ЕСЗ, або здійснити закупівлю з використанням ЕСЗ в порядку, визначеному адміністратором ЕСЗ;
  • регламентувати, що якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 400 тис. грн та є меншою ніж сума, еквівалентна 143 тис. євро, а робіт — дорівнює або перевищує 1,5 млн грн та є меншою ніж сума, еквівалентна 5 538 тис. євро, замовник здійснює закупівлю в один зі способів, визначених у частині 1 статті 16 проєкту Закону. При цьому КМУ може затвердити перелік предметів закупівлі (товари та/або послуги), що обов’язково закуповуються замовниками із використанням електронного каталогу;

А також передбачити можливість для учасника виправляти в поданій ним ТП протягом 24 годин невідповідності, що можуть бути в інформації та/або документах, що подані учасником у ТП та/або відсутність інформації та/або документів, подання яких вимагається у ТД;

Визначити, що КМУ може затвердити типовий договір про закупівлю конкретного предмета закупівлі, на основі якого замовник зобов’язаний укласти договір про закупівлю при здійсненні закупівлі такого предмета.

  • Джерело: офіційний сайт ВРУ, телеграм-канал Тараса Мельничука

11 вересня

Індекс споживчих цін у серпні 2024 року


Індекс споживчих цін у серпні 2024 року

Індекс споживчих цін у серпні 2024 року

Як враховувати індекс інфляції в очікуваній вартості предмета закупівлі

За даними Держстату у порівнянні з липнем подешевшали такі категорії товарів:

  • фрукти — на 7,4%
  • овочі та взуття — на 2,9%

У порівнянні з липнем подорожчали такі категорії товарів:

  • яйця — на 7,1%
  • овочі — на 5,2%
  • хліб — на 2,4 %
  • макаронні вироби — на 2,2 %
  • м'ясо та м'ясопродукти — на 1,2%
  • цукор — на 2,3%
  • олія соняшникова — на 1,8%
  • молоко — на 1,2%

Джерело: офіційний сайт Держстату

10 вересня

ДУ «Професійні закупівлі» оголосила першу закупівлю за кошти міжнародних донорів

ДУ «Професійні закупівлі» оголосила першу закупівлю за кошти міжнародних донорів

Чи обов’язково проводити закупівлю за кошти міжнародних організацій в Prozzoro

Першою закупівлею за кошти Світового банку стало придбання комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення для покращення й оптимізації роботи 25 територіальних органів Пенсійного фонду. Професійні закупівлі — перша централізована закупівельна організація, яка закуповує через Prozorro за кошти міжнародних донорів в інтересах іншого державного замовника. Зокрема, державна установа:

  • аналізує ринок;
  • комунікує з потенційними постачальниками;
  • готує технічну документацію;
  • здійснює кваліфікацію учасників та супроводжує безпосередньо процес закупівлі. 

Відповідно до процедури, перший закупівельний етап включає уточнення та подання пропозицій постачальникам. Після цього відбувається розкриття цих пропозицій. Процедури Світового банку у цьому разі не передбачають трьохраундового аукціону на пониження, всі учасники мають дати найнижчу пропозицію одразу на першому раунді.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

9 вересня

КМУ посилив контроль за коштами Європейського Союзу

КМУ посилив контроль за коштами Європейського Союзу Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів

6 вересня 2024 року КМУ ухвалив рішення «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 р. №1110 і від 3 лютого 2016 р. №43», що передбачає посилення співпраці органів влади України з інституціями ЄС у сфері захисту фінансових інтересів Європейського Союзу та уточнив повноваження Державної аудиторської служби України щодо нагляду та контролю за коштами макрофінансової допомоги, зокрема Ukraine Facility.

Ця постанова:

  • дозволить частково виконати Реформу 5 «Удосконалення систем аудиту та фінансового контролю» Другого розділу «Управління державними фінансами» Плану України та частково імплементувати відповідні Директиви та Регламенти ЄС;
  • розширить функції Національного контактного пункту з організації взаємодії з Європейським управлінням з питань запобігання зловживанням та шахрайству (OLAF) до Служби координації боротьби з шахрайством (AFCOS) в Україні, як частини європейської системи контролю за коштами ЄС;
  • значно підсилить контроль та нагляд за коштами, які передає ЄС Україні, і сприятиме запобіганню зловживанням та шахрайству.

Джерело: сайт ДАСУ, постанова КМУ № 1031 від 06.09.2024  

9 вересня

Законопроєкт про заборону юрособам використовувати російські програмні продукти

Законопроєкт про заборону юрособам використовувати російські програмні продукти Закупівля програмного забезпечення за пунктом 13 Особливостей

Документ має на меті заборонити використання на території України програмних продуктів (програмного забезпечення), у першу чергу, російського походження, зокрема, виробником / розробником / правовласником якого є юридичні та фізичні особи безпосередньо, або опосередковано. Оскільки, використання таких програмних продуктів несе загрозу кіберпростору, а саме: 

  • ризики вчинення хакерських атак; 
  • внаслідок цього втрата інформації та даних; 
  • негативний вплив на бізнес-процеси; 
  • несанкціонований доступ до конфіденційної та комерційної інформації. 

Також законопроєкт передбачає зупинити оплати за такі програмні продукти (програмне забезпечення), а також пов’язані з цим послуги, до держави-агресора. 

Доступ до мережі інтернет: що врахувати під час закупівлі

Проєкт Закону спрямований на можливість швидкого та оперативного реагування на наявні і потенційні загрози національній безпеці України у разі наявності підстав для застосування санкцій, встановлених у статті 3 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII

Законопроєкт є альтернативним до урядового законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про санкції» щодо заборони використання програмних продуктів та доступу до електронних інформаційних ресурсів» від 19.08.2024 № 11492

Документом вводиться заборона використання програмних продуктів, які походять з іноземних держав, щодо яких застосували санкції. 

Під заборону потрапляють програмні продукти, якщо вони: 

  • створені фізичними чи юридичними особами з іноземних держав, до яких застосували санкції; 
  • програмні продукти, створені з використанням вихідного або об’єктного коду програмних продуктів, що підпадають під санкції; 
  • програмні продукти, розроблені особами, які підпадають під санкції, незалежно від країни їхнього походження. 

Заборона доступу до електронних інформаційних ресурсів в Інтернеті, які належать або контролюються особами чи організаціями, щодо яких застосували санкції. Це стосується вебсайтів, вебсторінок, електронних комунікаційних мереж та інформаційно-комунікаційних систем. 

У Держспецзв’язку теж прокоментували рішення урядовців. Це означає, що юридичним особам буде заборонено використання програм, створених у країнах-агресорах або пов'язаних з ними компаніях. Також під заборону потрапить доступ до сайтів і сервісів, які становлять загрозу для національної безпеки. 

Джерело: офіційний сайт ВРУ 

9 вересня

🔥Свіжий лист Мінекономіки щодо отримання відомостей про банкрутство (неплатоспроможність)

🔥Свіжий лист Мінекономіки щодо отримання відомостей про банкрутство (неплатоспроможність)

ВЕБІНАР. Закупівлі комунальних послуг

Мінекономіки звертає увагу суб'єктів сфери публічних закупівель на повідомлення Мін'юсту про можливість сформувати Інформаційну довідка по справах про банкрутство в електронному вигляді. А також пропонує ознайомитися з листом Мін'юсту для врахування нового функціоналу під час проведення процедур закупівель.

Раніше ми писали про те, що Мін'юст повідомив про відкриття доступу до інформації про боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) з 6 вересня >>>

Згідно листа Мін'юсту від 04.09.2024 № 123582/148275-11-24/21.4: 

Інформаційна довідка – це документ, який надається в електронній формі за онлайн запитом юридичної або фізичної особи про видачу довідки стосовно суб'єкта, щодо якого запитується інформація.

Пошук для отримання Інформаційної довідки здійснюється із зазначенням одного з таких параметрів пошуку:

  • код боржника за ЄДРПОУ;
  • номер та дата запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта у формі книжечки / номер паспорта у формі картки (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті).

Що вважати об’єктивними свідченнями неплатоспроможності контрагента

За результатом пошуку формується Інформаційна довідка з такими відомостями про боржника:

  • найменування, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб);
  • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), номер та дата запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації (для фізичних осіб - підприємців);
  • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта у формі книжечки / номер паспорта у формі картки (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) (для фізичних осіб);
  • ознака боржника;
  • місцезнаходження (для юридичних осіб), місце проведення державної реєстрації (для фізичних осіб - підприємців) або місце проживання/перебування (Область) (для фізичних осіб);
  • основний вид діяльності відповідно до КВЕД (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); 
  • форма власності (для юридичних осіб); - відсоток акцій (часток) у статутному капіталі, що належать державі (для юридичних осіб); - номер справи про банкрутство (неплатоспроможність);
  • стан провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (відкрито, закрито);
  • найменування господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство (неплатоспроможність);
  • дата відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність);
  • стаття, відповідно до якої відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність);
  • судова процедура, в якій перебуває боржник або судова процедура на момент закриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (для записів зі станом провадження "Закрито"), дата відкриття судової процедури;
  • дата закриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (для записів зі станом провадження "Закрито");  - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) арбітражного керуючого, дата його призначення;
  • параметри запиту, за якими здійснено пошук інформації та сформовано Інформаційну довідку.

Джерело: лист Мінекономіки № 3323-04/66748-06 від 07.09.2024,

лист Мін'юсту від 04.09.2024 № 123582/148275-11-24/21.4

6 вересня

Мінагрополітики змінило вимоги до молочної продукції

Мінагрополітики внесло зміни до Вимог до безпечності та якості молока і молочних продуктів

Наказ Мінагрополітики від 11 липня 2024 року № 2033 запроваджує:

  • вимоги до сирого молока, що не піддавалося термічній обробці та буде вводитись в обіг як харчовий продукт кінцевому споживачу, а також до господарств з виробництва молока й тварин, від яких таке молоко отримується. Чітко встановлює місця та правила реалізації такого молока: безпосередньо з господарства з виробництва молока, з фермерського магазину, з ємності для молока (цистерна, резервуар тощо), молочного автомата для нефасованого сирого молока;
  • вимоги до молочних автоматів для нефасованого сирого молока;
  • чіткі механізми щодо проведення лабораторних досліджень (випробувань) сирого молока, отриманого в місцях первинного виробництва, на залишки протимікробних препаратів/ антибіотиків, точку замерзання, а також на лужну фосфатазу під час дослідження молока безпосередньо після термічної обробки.

Предмет закупівлі для продуктів харчування: визначаємо номенклатурні позиції

Також змінами Мінагрополітики затвердило специфічні функції національної референс-лабораторії, основною метою якої є здійснення організаційно-методичного керівництва, консультативної та практичної допомоги мережі уповноважених компетентним органом на дослідження сирого молока лабораторій в межах програми контролю сирого молока. Це віхова подія, що посилює інституційну спроможність ризик-орієнтованої системи контролю в молочному секторі та його готовність для інтеграції з ринком молока Європейського Союзу.

Джерело: сайт Держпродспоживслужби

6 вересня

Читайте у новому номері журналу «Держзакупівлі»

Зміни — на краще

Лідія Петрівна надумала міняти роботу. Ні, із закупівель вона не пішла — з таким багажем знань далеко не втечеш. А от віднести свій величезний досвід туди, де він зараз особливо потрібен, — саме те. І Лідія Петрівна опинилася в ролі уповноваженої особи в оборонного замовника.

Досвід досвідом, але оборонні закупівлі мають свою специфіку. Куди йти по знання? Чи буде про це щось в її улюбленому закупівельному журналі? Буде, Лідіє Петрівно. Уже є. Ось дивіться.

Ситуація перша: військова частина за результатами спрощеної закупівлі підписала договір про закупівлю. Аж тут постачальник повідомив, що не зможе поставити товар. Як діяти — підказуємо два варіанти.

Ситуація 2… А втім, шукайте її з рішенням на шпальтах журналу. Як і відповідь на запитання, чи можна військовій частині закупити вживану спецтехніку за пунктом 43 Особливостей № 1275.

Якщо ви вже зайшли в рубрику «запитання — відповідь», то поцікавтеся:

Відповідаємо також на запитання прозарплату УО в ОМС: як правильно встановити доплату за додаткову роботу? Чи можна встановити надбавку за інтенсивність? Як можна врегулювати доплату УО в ОМС, крім премії? А ще — пояснюємо ризики для УО, якщо закупівельна функція буде прописана в посадовій інструкції.

Інструкцію ми маємо не посадову, а закупівельну, та ще й не одну: до зміни ціни договору на закупівлю продуктів харчування і до оплати за договором частинами з правилами реєстрації зобов’язань у Казначействі. І ще одна інструкція: як отримати індивідуальну відповідь на своє запитання чи рішення ситуації — описати проблему у віконці або зателефонувати на Гарячу лінію Держзакупівель.

Насправді зміни не завжди на краще. Та вони принаймні дають надію. Ну а віра в нас є — в Перемогу. І вона — незмінна.

https://edz.expertus.com.ua/10017411

6 вересня

НАЗК презентував рекомендації з призначення та забезпечення функціонування антикорупційних уповноважених в ОМС

НАЗК презентував рекомендації з призначення та забезпечення функціонування антикорупційних уповноважених в ОМС
Команда Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) за підтримки Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» розробила методичні рекомендації з метою уникнення типових помилок, які можуть виникнути під час призначення та організації роботи антикорупційного уповноваженого в органах місцевого самоврядування та на підприємствах, установах, організаціях, що перебувають у комунальній власності територіальних громад.
Рекомендації розраховані для використання у роботі:
  • керівниками органів місцевого самоврядування;
  • керівниками підприємств, установ та організацій, що перебувають у комунальній власності територіальних громад;
  • уповноваженими з антикорупційної діяльності.

Джерело: сайт НАЗК

5 вересня

МОН вніс зміни до особливостей використання освітньої субвенції

МОН вніс зміни до особливостей використання освітьної субвенції Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Перелік засобів навчання та обладнання для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України» закладами освіти визначено Типовим переліком засобів навчання та обладнання для забезпечення викладання предмета «Захист України» закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН від 10.05.2024 № 659. Раніше закуповували за типовим переліком, що затверджений наказом МОН від 13.12.2021 № 1357

Закупівля товарів, передбачених цими Особливостями, як і раніше, здійснюється в установленому законодавством порядку. Однак є певні особливості: 

  • товар, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, замовники закуповують з використанням електронного каталогуякщо цей товар наявний в електронному каталозі станом на 15.06.2024. Раніше було достатньо наявності цього товару в електронному каталозі. 
  • якщо обладнання, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, замовники закуповують з використанням електронного каталогу, запит пропозицій постачальників замовник проводить відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення. Це нововведення від МОН. 

Джерело: наказ МОН «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 07 серпня 2024 року N 1110» від 29.08.2024 № 1224 

4 вересня

🔥Мінекономіки надало роз'яснення щодо технічної реалізації нововведень в ЕСЗ та аномально низької ціни

 🔥Мінекономіки надало роз'яснення щодо технічної реалізації кваліфікаційних критеріїв в ЕСЗ та питання аномально низької ціни Кваліфікаційні критерії в полях Prozorro: юридичні наслідки для замовників

Щодо технічної реалізації кваліфікаційних критеріїв в ЕСЗ

Уповноважений орган нагадав, що відповідно до Стратегії реформування системи публічних закупівель на 2024–2026 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 76-р, одним із завдань Стратегії є реалізація в електронній системі закупівель тендерної документації та тендерної пропозиції в електронній формі.

У листі Мінекономінки звертає увагу,  що з 30.07.2024 замовники могли розміщувати у тестовому режимі нформації щодо кваліфікаційних критеріїв шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. При цьому що даний функціонал матиме обов'язковий характер.

Також замовники мають звернути увагу,  що згідно з пунктом 3 Порядку у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.

Щодо аномально низької ціни

Мінекономіки наголосило, що до органу оскарження надходять скарги щодо визначення в тендерній документації аномально низької ціни, яка не відповідає вимогам чинного законодавства. Комісія АМКУ звертає увагу замовників з метою уникнення помилок під час формування умов тендерних документацій, враховувати порядок визначення аномально низької ціни залежно від того, застосовується аукціон під час проведення тендеру чи ні.

Мирослава Ясинська консультант з публічних закупівель
Дізнайтеся, чим ризикуєте, коли оголошуватимете відкриті торги без проведення аукціону. Проаналізуєте аргументи на користь відкритих торгів з аукціоном, підкріплені нормами

Визначення аномально низької ціни наведене у пункті 37 Особливостей та у пункті 3 частини першої статті 1 Закону.

Отже, у разі проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону термін “аномально низька ціна” визначається відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону. Водночас, якщо за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, термін “аномально низька ціна” визначається відповідно до положень пункту 37 Особливостей. Відтак:

  • Для торгів без аукціону (згідно пункту 37 Особливостей) АНЦ — ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається 4 електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
  • Для торгів з аукціоном (згідно пункту 3 частини першої статті 1 Закону № 922) АНЦ — ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

Джерело: лист Мінекономіки № 3323-04_65721-06 від 03.09.2024 

4 вересня

З 6 вересня можна буде сформувати довідку про перебування суб’єкта у процедурі банкрутства в електронному вигляді

З 6 вересня можна буде сформувати довідку про перебування суб’єкта у процедурі банкрутства в електронному вигляді Що вважати об’єктивними свідченнями неплатоспроможності контрагента

З 06 вересня 2024 року інформацію про боржників, яка міститься в Єдиному реєстрі боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), можна буде отримати у вигляді інформаційної довідки про перебування суб’єкта у процедурі банкрутства (неплатоспроможності):

Таку Інформаційну довідку можна буде:

  • отримати в електронній формі за електронним запитом з можливістю пошуку;
  • зберегти та роздрукувати, у порядку, визначеному розділом IV Порядку функціонування автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність», затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 лютого 2020 р. № 594/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2020 р. за № 186/34469.

Щоб сформувати інформаційну довідку про перебування суб’єкта у процедурі банкрутства (неплатоспроможності) потрібно перейти за посиланням на відкритій частині спеціалізованої сторінки «Інформаційна довідка по справах про банкрутство» – https://asbn.minjust.gov.ua/.

Мін'юст також повідомив, що інформаційна довідка:

  • формується автоматично програмними засобами спеціалізованої сторінки та надається у день здійснення електронного запиту за вказаними параметрами пошуку, за винятком випадків наявності технічних підстав, що унеможливлюють роботу відповідної підсистеми;
  • обов’язково міститиме QR-код з посиланням на документ;
  • надаватиметься безоплатно.

Відомості в Інформаційній довідці є актуальними на дату її формування.

Джерело: сайт Мін'юсту

3 вересня

ВРУ внесла зміни до Держбюджету України 2024

ВРУ внесла зміни до Держбюджету України 2024 Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Збільшення видатків сектору безпеки та оборони передбачено для:

  • Міноборони – 355,6 млрд грн;
  • МВС – 108,1 млрд грн, (зокрема: Нацполіція – 15,2 млрд грн; Держприкордонслужба – 41,9 млрд грн; Нацгвардія – 48,2 млрд грн; ДСНС – 2,8 млрд грн);
  •  Державної спеціальної служби транспорту – 18 млрд грн;
  • ГУР Міноборони – 7,5 млрд грн;
  • СБУ – 5,1 млрд грн;
  • Служби зовнішньої розвідки – 0,5 млрд грн;
  • Держспецзв’язку – 0,3 млрд грн;
  • Управління державної охорони України – 0,1 млрд гривень.

Левовою часткою джерел покриття додаткових видатків  (462,4 млрд грн або 93 %) передбачено збільшення доходів загального фонду держбюджету в межах діючих ставок, скорочення видатків на обслуговування і погашення держборгу, збільшення плану розміщень ОВДП, скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету, а саме:

1. Збільшення доходів загального фонду державного бюджету на 120,8 млрд грн, зокрема:

  • від перевиконання планових показників доходів держбюджету за січень-серпень 2024 року  - 99,8 млрд грн; 
  • додаткові надходження від акцизів на пальне - 9,8 млрд грн;
  • перерозподіл надходжень ПДФО зі спеціального фонду до загального у 4 кварталі - 11,2 млрд грн;

2. Скорочення видатків з обслуговування і погашення держборгу - 115,4 млрд грн.

3. Збільшення плану розміщень ОВДП на 216 млрд грн. 

4. Скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету на 10,6 млрд грн. 

Джерело: сайт Мінфіну

3 вересня

ДСТУ, які втратили чинність 01.09.2024

ДСТУ, які втратили чинність 01.09.2024 Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Будівництво 

  • ДСТУ EN 1856-2:2018 Конструкції для видалення димових газів. Вимоги до металевих димових труб. Частина 2. Газоходи та з’єднувальні труби з металу (EN 1856-2:2009, IDT)  
  • ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану Фигура 

Стандартизація 

  • ДСТУ 1.2:2015 Національна стандартизація. Правила проведення робіт з національної стандартизації  
  •  ДСТУ 1.2:2015 Національна стандартизація. Правила проведення робіт з національної стандартизації. Поправка 
  • ДСТУ 1.14:2015 Національна стандартизація. Процедури створення, діяльності та припинення діяльності технічних комітетів стандартизації  
  • ДСТУ 3517-97 Гідрологія суші. Терміни та визначення основних понять 

Енергетика 

  • ДСТУ EN ISO 3679:2022 Визначення спалаху без спалаху та температури спалаху. Швидкий метод рівноваги в закритій чашці (EN ISO 3679:2015, IDT; ISO 3679:2015, IDT)  
  • ДСТУ EN 16091:2022 Рідкі нафтопродукти. Середні дистиляти та палива, суміші метилового ефіру жирної кислоти (FAME). Визначення стійкості до окислення методом швидкого маломасштабного окислення (EN 16091:2011, IDT) 
  •  ДСТУ EN 16329:2022 Дизельне та побутове паливо для опалення. Визначення точки закупорки холодного фільтра. Метод лінійної ванни охолодження (EN 16329:2013, IDT) 

Електротехніка 

  • ДСТУ EN 62271-100:2016 Пристрої контрольні розподільчі високовольтні. Частина 100. Автоматичні вимикачі змінного струму (EN 62271-100:2009, IDT). Зі Зміною № 1:2016 
  • ДСТУ EN 62271-101:2016 Пристрої контрольні розподільчі високовольтні. Частина 101. Випробування синтетичним методом (EN 62271-101:2013, IDТ) 
  • ДСТУ EN 62271-101:2016 Пристрої контрольні розподільні високовольтні. Частина 101. Випробування синтетичним методом (EN 62271-101:2013/A1:2018, IDT; IEC 62271-101:2012/A1:2017/COR1:2018, IDT). Зміна № 1:2022 
  •  ДСТУ EN 62271-112:2017 Пристрої контрольні розподільчі високовольтні. Частина 112. Уземлювальні високошвидкісні перемикачі змінного струму до вторинного гасіння дуги на трансмісійних лініях (EN 62271-112:2013, IDT) Фигура 

Косметична продукція 

  • ДСТУ ISO 16128-1:2018 Косметика. Керівництво щодо технічних визначень та критеріїв для натуральних та органічних косметичних інгредієнтів та продуктів. Частина 1. Визначення інгредієнтів (ISO 16128-1:2016, IDT) 
  • ДСТУ ISO 16128-2:2018 Косметика. Керівництво щодо технічних визначень та критеріїв для натуральних та органічних косметичних інгредієнтів. Частина 2. Критерії для інгредієнтів та продуктів (ISO 16128-2:2017, IDT) 

Джерело: Будстандарт

3 вересня

ДСТУ, які набули чинності 01.09.2024

ДСТУ, які набули чинності 01.09.2024

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

Технологія будівництва 

  • ДСТУ 9272:2024 Настанова з контролю якості монтажу внутрішніх систем водопостачання, каналізації, опалення, вентиляції та кондиціювання повітря 
  •  ДСТУ 9273:2024 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінювання їхнього технічного стану. Механічний опір та стійкість 
  • ДСТУ 9275.1:2024 Настанова з виконання інженерних вишукувань для будівництва. Частина 1. Інженерно-геологічні вишукування 
  • ДСТУ 9275.2:2024 Настанова з виконання інженерних вишукувань для будівництва. Частина 2. Інженерно-геодезичні, інженерно-метеорологічні та спеціалізовані вишукування 
  • ДСТУ CEN/TR 16912:2019 Настанови щодо процедури підтримування європейської стандартизації цементів (CEN/TR 16912:2016, IDT) 

Будівельні матеріали 

  • ДСТУ 9274:2024 Цементи сульфатостійкі. Технічні умови  
  • ДСТУ EN 13167:2019 Матеріали теплоізоляційні для будівель. Промислові вироби з піноскла (CG). Технічні умови (EN 13167:2012 + А1:2015, IDT) 
  • ДСТУ EN 13286-1:2022 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в’яжучим. Частина 1. Методи випробування з визначення референтного значення масової густини та вмісту води за лабораторного ущільнення. Вступ, загальні вимоги та відбирання проб (EN 13286-1:2021, IDT) 
  • ДСТУ EN 13286-3:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 3. Методи випробування з визначення референтного значення масової густини та вмісту води за лабораторного ущільнення. Вібростискання з контрольованими параметрами (EN 13286-3:2003, IDT) 
  • ДСТУ EN 13286-4:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 4. Методи випробування з визначення референтного значення масової густини та вмісту води за лабораторного ущільнення. Вібраційний молоток (EN 13286-4:2021, IDT) 
  • ДСТУ EN 13286-5:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 5. Методи випробування з визначення референтного значення масової густини та вмісту води за лабораторного ущільнення. Вібраційний стіл (EN 13286-5:2003, IDT) 
  • ДСТУ EN 13286-44:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 44. Метод випробування з визначення альфа-коефіцієнта склуватого доменного шлаку (EN 13286-44:2003, IDT)  
  • ДСТУ EN 13286-46:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 46. Метод випробування з визначення ступеня зволоженості (EN 13286-46:2003, IDT) 
  • ДСТУ СEN/TS 13286-54:2024 Суміші неукріплені та укріплені гідравлічним в`яжучим. Частина 54. Метод випробування з визначення чутливості до морозу. Стійкість до заморожування та відтавання сумішей, укріплених гідравлічним в`яжучим (СEN/TS 13286-54:2014, IDT) 
  • ДСТУ EN 16240:2022 Листи полікарбонатні (PC) суцільні плоскі світлопроникні для внутрішніх та зовнішніх застосувань у складі покрівель, стін і стель. Загальні технічні вимоги та методи випробувань (EN 16240:2013, ІDТ) 
  • ДСТУ EN 16849:2023 Бітум та бітумні в’яжучі. Визначення вмісту води у бітумних емульсіях. Метод із використанням висушувальних ваг (EN 16849:2016, IDT) 
  •  ДСТУ CEN/TS 17481:2023 Бітум та бітумні в’яжучі. Визначення вмісту солі у бітумі. Метод електропровідності (CEN/TS 17481:2020, IDT) 
  • ДСТУ CEN/TS 17482:2024 Бітум та бітумні в’яжучі. Визначення кислотного числа бітуму. Потенціометричний метод (CEN/TS 17482:2020, IDT) 
  • ДСТУ CEN/TR 17499:2022 Бітум та бітумні в’яжучі. Приклади маркування СЕ та декларації показників (ДП) (CEN/TR 17499:2020, IDT) 

Системи вентилювання та кондиціювання повітря 

  • ДСТУ EN 1856-2:2024 Конструкції для видалення димових газів. Вимоги до металевих димових труб. Частина 2. Газоходи та з’єднувальні труби з металу (EN 1856-2:2009, IDT) 
  • ДСТУ EN 1886:2019 Вентиляція будівель. Установки кондиціювання та оброблення повітря. Механічні характеристики (EN 1886:2007, IDT) 
  • ДСТУ EN 12097:2022 Вентиляція будівель. Повітроводи. Вимоги до складових повітроводів для полегшення обслуговування систем повітроводів (EN 12097:2006, IDT) 
  • ДСТУ EN 12220:2022 Вентиляція будівель. Повітроводи. Розміри круглих фланців для повітроводів систем загальнообмінної вентиляції (EN 12220:1998, IDT) 
  • ДСТУ EN 12236:2022 Вентиляція будівель. Кронштейни і кріплення для повітроводів. Вимоги до міцності (EN 12236:2002, IDT) 
  • ДСТУ EN 13180:2022 Вентиляція будівель. Повітроводи. Розміри та вимоги до механічних характеристик гнучких повітроводів (EN 13180:2001, IDT) 
  • ДСТУ EN 13403:2022 Вентиляція будівель. Неметалеві повітроводи. Повітроводи з теплоізоляційних панелей (EN 13403:2003, IDT) 
  • ДСТУ EN 17192:2022 Вентиляція будівель. Повітроводи. Неметалеві повітроводи. Технічні вимоги та методи випробовувань (EN 17192:2018, IDT) 

Вимоги до безпечності машин 

  • ДСТУ EN 12418:2022 Машини для різання кам’яної кладки та каменю для застосування на будівельних майданчиках. Безпечність (EN 12418:2021, ІDТ) 
  • ДСТУ EN ISO 19432-1:2021 Машини та обладнання будівельні. Переносні ручні відрізні верстати з приводом від двигуна внутрішнього згоряння. Частина 1. Вимоги до безпечності відрізних верстатів для відцентрових обертових абразивних шліфувальних кругів (EN ISO 19432-1:2020, IDT; ISO 19432-1:2020, IDT) 
Олена Степанова експерт, директор ТОВ «СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ», Одеса
Знатимете, що підтверджують сертифікати ISO, коли їх варто запитувати у вимогах ТД до учасника чи виробника, а коли — ні

Стандартизація 

  • ДСТУ 1.2:2024 Національна стандартизація. Правила проведення робіт з національної стандартизації 
  • ДСТУ 1.14:2024 Національна стандартизація. Процедури створення, діяльності та припинення діяльності технічних комітетів стандартизації 
  • ДСТУ 3517:2024 Гідрологія суходолу. Терміни та визначення основних понять 
  • ДСТУ ISO 81346-2:2023 Промислові системи, установки, устатковання та промислова продукція. Принципи структурування та коди посилань. Частина 2. Класифікація об’єктів та коди для класів (IEC 81346-2:2019, IDT) 
  • ДСТУ IEC 81346-12:2023 Промислові системи, установки, устатковання та промислова продукція. Принципи структурування та коди посилань. Частина 12. Будівельні роботи та обслуговування будівель (IEC 81346-12:2019, IDT) 

Косметична продукція 

  • ДСТУ ISO 16128-1:2023 Косметична продукція. Настанова щодо технічних визначень і критеріїв для натуральних та органічних косметичних інгредієнтів. Частина 1. Визначення для інгредієнтів (ISO 16128-1:2016, IDT) 
  • ДСТУ ISO 16128-2:2023 Косметична продукція. Настанова щодо технічних визначень і критеріїв для натуральних та органічних косметичних інгредієнтів. Частина 2. Критерії для інгредієнтів та продуктів (ISO 16128-2:2017, IDT) 

Джерело: Будстандарт 

2 вересня

🔥 КМУ вніс чергові зміни до Особливостей №1178

КМУ вніс чергові зміни до Особливостей №1178 Головне у вересні для закупівельника

Нові положення до Особливостей внесла постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 12 березня 2024 р. № 284» від 30.08.2024 № 990 (далі — Постанова № 990).

Що змінюється з появою нових положень?

До пункту 25 розділу «Порядок проведення відкритих торгів» Особливостей Постанова № 990 додає новий абзац. А саме:

«У разі проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з розмінування земельних ділянок сільськогосподарського призначення, що проводяться бюджетною установою «Центр гуманітарного розмінування» відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення компенсації витрат за гуманітарне розмінування земель сільськогосподарського призначення, затвердженого постановою КМУ від 12.03.2024 №, положення пунктів 36, 37 Особливостей не застосовуються».

Нагадаємо, що

  • пункт 36 Особливостей — регулює порядок проведення відкритих торгів, якщо була подана одна тендерна пропозиція;
  • пункт 37 Особливостей — регулює випадок, коли за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги проходять без застосування електронного аукціону.

Отже, бюджетна установа «Центр гуманітарного розмінування» під час відкритих торгів із закупівлі послуг з розмінування земельних ділянок сільськогосподарського призначення:

  • не може не застосовувати електронного аукціону;
  • не керується положеннями пункту 36 Особливостей у випадку, коли від учасників надійшла лише одна тендерна пропозиція.

При цьому у пункті 50 Особливостей з’явилася нова підстава, за якої замовник відміняє відкриті торги. Це — подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 пункту 25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій (пп. 5 п. 50 Особливостей).

З огляду на те, що абзац 2 пункту 25 Особливостей урегульовує закупівлю послуг з розмінування земельних ділянок сільськогосподарського призначення, що проводить бюджетна установа «Центр гуманітарного розмінування», скористатися новою підставою для відміни відкритих торгів може лише цей замовник.

2 вересня

🔥Нове роз’яснення Мінекономіки щодо змін в Особливостях

Із 1 вересня 2024 року замовники, які укладають договір про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, мають оприлюднювати в ЕСЗ:

  • звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ;
  • договір про закупівлю та додатки до нього;
  • обґрунтування підстави для здійснення замовником такої закупівлі;
  • зміни до істотних умов договору про закупівлю, якщо внесли такі зміни на підставі пункту 19 Особливостей.

На вимогу Особливостей, якщо замовники укладають договір про закупівлю відповідно до підпунктів 131517182021 пункту 13 Особливостей, то мають розмістити в ЕСЗ договір про закупівлю та додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. А у разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпункту 21 пункту 13 Особливостей — завантажити додатково запит, отриманий від Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів. Цей запит ЕСЗ автоматично оприлюднить через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Отже, замовники забезпечують розміщення в ЕСЗ:

ЕСЗ автоматично оприлюднить такі договори через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Джерело: лист Мінекономіки від 30.08.2024 № 3323-04/64919-06

2 вересня

🍂«Шпалери» на робочий стіл із календарем на вересень

Редакція порталу «Держзакупівлі» дарує вам унікальні шпалери на робочий стіл вашого комп'ютера.

Оберіть та завантажте варіант заставки, яка вам до вподоби!

🍂«Шпалери» на робочий стіл із календарем на вересень

Скачати ▶

🍂«Шпалери» на робочий стіл із календарем на вересень

Скачати ▶

🍂«Шпалери» на робочий стіл із календарем на вересень

Скачати ▶

Вдалих закупівель!

2 вересня

Яку інформацію оприлюднювати в ЕСЗ з 1 вересня про закупівлі за пунктом 13

Яку інформацію оприлюднювати в ЕСЗ з 1 вересня про закупівлі за пунктом 13 ВЕБІНАР. Закупівлі комунальних послуг

З 1 вересня інформація про закупівлі за пунктом 13 оприлюднюється по-новому. Щоб замовникам було легко зорієнтуватися у нововведеннях Мінекономіки у свіжому листі надає таблицю. Пропонуємо з нею ознайомитися

№№ підпункту/пункту Особливостей

Що оприлюднюється/розміщується в ЕСЗ

Підпункти 2; 4-11; 13; 15-22 пункту 13

Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель (даліЕСЗ) відповідно до пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону “Про публічні закупівлі” (далі - Закон):

- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ;

- договір про закупівлю укладений без використання ЕСЗ та додатки до нього;

- обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. 

Підпункти 1315; 17; 18; 20; 21 пункту 13

Замовник розміщує в ЕСЗ не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення договору : 

- договір про закупівлю укладений без використання ЕСЗ та додатки до нього;

- запит отриманий від Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів - у разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпункту 21 цього пункту, що автоматично оприлюднюються в ЕСЗ через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Підпункти 17; 18; 20; 21 пункту 13, у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей

Замовник розміщує в ЕСЗ:

- повідомленням про внесення змін до договору про закупівлю укладеного без використання ЕСЗ;

- зміни до договору про закупівлю укладеного без використання ЕСЗ, що автоматично оприлюднюються в ЕСЗ через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Підпункти 13; 15 пункту 13, у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей

Замовник розміщує в ЕСЗ:

- зміни до договору про закупівлю укладеного без використання ЕСЗ протягом трьох робочих днів з дня їх внесення, що автоматично оприлюднюються в ЕСЗ закупівель через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

2 вересня

🎁Заберіть свій подарунковий сертифікат за передплату

🎁Заберіть свій подарунковий сертифікат за передплатуПравда ж добре заручитися експертною відтримкою на роботі на цілий рік та ще й придбати щось для себе, про що давно мріяли? Ми теж так подумали та вирішили за річну передплату подарувати вам сертифікат Rozetka на здійснення мрій.

Не пропустіть шанс — здійснюйте свої мрії

разом із Експертус Держзакупівлі!

Отримайте подарунок за перепдалату на 12 місяців:

Вересень — чудова пора для здобуття нових знань. Тож ми підготувати подарунки і у разі придбання навчальних програм Вищої школи Закупівельника:

<li><span data-ccp-charstyle="normaltextrun"><a data-template-id="link" data-type="default" data-is-hidden-content="0" data-local-block="0" target="_blank" href="https://shop.expertus.media/catalog/dz/expertus-derzhzakupivli/" data-main-product="0" rel="noopener" id="341680">системи &laquo;Експертус Держзакупівлі&raquo;</a>&nbsp; (Стандарт);</span></li>
<li><span data-ccp-charstyle="normaltextrun"><a data-template-id="link" data-type="default" data-is-hidden-content="0" data-local-block="0" target="_blank" href="https://shop.expertus.media/catalog/dz/expertus-derzhzakupivli/" data-main-product="0" rel="noopener" id="341680">системи &laquo;Експертус Держзакупівлі&raquo;</a> (VIP, з експертною підтримкою в онлайн-помічнику);</span></li>
<li><span data-ccp-charstyle="normaltextrun"><a data-template-id="link" data-type="default" data-is-hidden-content="0" data-local-block="0" target="_blank" href="https://shop.expertus.media/catalog/dz/derzhzakupivli/" data-main-product="0" rel="noopener" id="341682">журналу &laquo;Держзакупівлі&raquo;</a> .</span></li>
</ul>

Забирайте вересневий подарунок на передплату вже зараз!

Дізнавайтеся деталі
за номером  0 800 21 12 20 (усі дзвінки безплатні) 
або ж на сайті shop.expertus.media

Забирайте квітневий подарунок на передплату вже зараз

Телефонуйте за номером 0 800 21 12 20 (усі дзвінки безплатні) або ж оформлюйте замовлення на сайті

ЗАМОВИТИ

30 серпня

Громади почали вносити перші дані до Єдиного державного реєстру адрес

Громади почали вносити перші дані до Єдиного державного реєстру адрес

ВЕБІНАР. Закупівлі комунальних послуг

ЄДРА має підвищити ефективність адміністрування податків на нерухоме майно. Реєстр стане єдиною базою даних адрес, де кожен населений пункт, вулиця чи будинок матиме унікальний ідентифікатор.

Понад тисяча громад вже пройшла навчання, як працювати з реєстром, отримала доступи до кабінетів Адресного реєстру та розпочинає верифікацію адрес.

Протягом 2024–2025 років громади мають провести інвентаризацію нерухомості та земельних ділянок у межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року. Якісні дані в реєстрі допоможуть уникнути помилок чи неточностей у базах даних і забезпечать прозорість у нарахуванні податків.

Джерело: офіційний сайт Мінцифри

30 серпня

БЕБ упередило розтрату понад 109 млн грн бюджетних коштів на реконструкції освітнього закладу

БЕБ упередило розтрату понад 109 млн грн бюджетних коштів на реконструкції освітнього закладу

Вимоги до розрахунку договірної ціни у будівництві

У результаті інформаційно-аналітичної роботи працівники Територіального управління встановили, що службові особи одного з профільних управлінь органу місцевого самоврядування в Одесі оголосили тендер на проведення реконструкції будівлі загальноосвітнього навчального закладу. Посадовці збиралися витратити на роботи понад 109 млн грн. Переможцем тендеру визначили підприємство, яке спеціалізувалось на будівництві житлових та нежитлових будівель. 

Під час здійснення аналітичного дослідження фахівці Бюро встановили низку ризиків, пов’язаних з фірмою-виконавцем робіт. А саме вона не мала:

  • необхідної матеріально-технічної бази;
  • відповідної кількості працівників;
  • та в цілому не відповідала іншим кваліфікаційним вимогам. 

Аналітики Теруправління направили лист органу місцевого самоврядування з рекомендаціями переглянути рішення про закупівлю відповідних послуг. Завдяки вжитим заходам замовник розірвав укладений договір з підрядною організацією. Таким чином співробітники БЕБ упередили розтрату понад 109 млн грн з місцевого бюджету.

Джерело: офіційний сайт БЕБ