10
Жовтень 2022року
запитуєте—відповідаємо

Чи правомірно Держаудитслужба запитує про довідки з податкової та МВС в перші дні війни

На запитання наших читачів відповідає Заєць Наталія,
консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ

Наразі аудитори звертаються до замовників та просять пояснити, чому у перші дні війни переможець процедури закупівлі не завантажив довідки з податкової та МВС? Але ж тоді всі реєстри не працювали. Чи правомірним є таке звернення аудиторів?

Так, пояснимо чому.

На вимогу пункту 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в ЕСЗ, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922.

Ця норма — імперативна. Якщо згадані умови наявні, вона зобов’язує замовника відхилити тендерну пропозицію учасника-переможця, незважаючи на обставини.

На початку воєнного стану Мін­еко­но­міки повідомило: якщо замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні, не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку із обставинами, що не залежать від замовників, вони ­можуть визнати тендер таким, що не відбувся. Підставою для цього обирають частину 5 статті 32 Закону № 922 — якщо проведення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили (лист від 04.03.2022 № 3304-04/9225-06).

Щоб належно забезпечити потреби під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, замовники для закупівлі товарів, робіт і послуг могли керуватися Постановою № 169.

Закупівля за благодійні кошти автомобіля для ЗСУ: чи застосовувати закупівельне законодавство
№ 10, 2022
Коливання ціни в час війни: збільшуємо у договорі до 10% чи можна вище