Чи правомірно Держаудитслужба запитує про довідки з податкової та МВС в перші дні війни
На запитання наших читачів відповідає Заєць Наталія,
консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Так, пояснимо чому.
На вимогу пункту 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в ЕСЗ, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922.
Ця норма — імперативна. Якщо згадані умови наявні, вона зобов’язує замовника відхилити тендерну пропозицію учасника-переможця, незважаючи на обставини.
На початку воєнного стану Мінекономіки повідомило: якщо замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні, не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку із обставинами, що не залежать від замовників, вони можуть визнати тендер таким, що не відбувся. Підставою для цього обирають частину 5 статті 32 Закону № 922 — якщо проведення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили (лист від 04.03.2022 № 3304-04/9225-06).
Щоб належно забезпечити потреби під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, замовники для закупівлі товарів, робіт і послуг могли керуватися Постановою № 169.