12
Грудень 2023року
Експертус Держзакупівлі пояснює

Чи можна виправити помилку в підвантаженому проєкті договору під час ЗПП

Замовник завантажив проєкт договору про закупівлю під час запиту пропозицій постачальників. А наступного дня зрозумів, що припустився помилки в інформації про характеристики товару. Чи можна якось виправити помилку? Чи можна підписати договір з правильною інформацією?


Ще більше

відеопояснень у добірці

Пояснює Тетяна Колісник, консультант з публічних закупівель

«Пояснимо все детально.

Відповідно до пункту 10 Особливостей у разі закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, замовник здійснює закупівлю шляхом проведення відкритих торгів або застосування електронного каталогу у Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою КМУ від 14.09.2020 № 822 (далі — Порядок № 822).

Пункт 66 Порядку № 822 наголошує на тому, що замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору.

Договір між замовником та переможцем укладається відповідно до вимог законодавства.

На що варто звернути увагу?

1. Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у проєкті договору в запиті пропозицій постачальників.

2. Також зважайте на пункти 17 і 19 Особливостей.

Відповідно до них договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 Особливостей укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України. Адже закупівлі через електронний каталог замовники здійснюють, керуючись пунктом 10 Особливостей.

Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно, зокрема, до пункту 10 Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених у пункті 19 Особливостей.

Отже, договір, укладений за результатами запиту пропозицій постачальників, є договором про закупівлю.

Тобто внесення певних змін, укладення договору регламентують відповідні положення Особливостей.

І ті самі пункти 17 і 19 Особливостей містять певні обмеження відносно договорів про закупівлю.

Зважаючи на положення пункту 65 Порядку № 822, який регламентує здійснення закупівель через електронний каталог, замовник може відмінити запит пропозиції постачальників до укладення договору у разі, якщо:

  • відсутня подальша потреба в закупівлі,
  • скоротили обсяг видатків на здійснення закупівлі;
  • здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

Тож маємо ураховувати положення і Порядку № 822, і Особливостей, а також ту обставину, що договір, який укладається за результатами закупівлі через електронний каталог, є договором про закупівлю. Особливо тоді, коли виникає запитання: чи можна, якщо допустили помилки саме в проєкті договору, укласти такий договір і якимсь чином виправити.

Так, зважаючи на положення цих нормативних актів та відсутність технічних можливостей виправити помилку, я рекомендуватиму завершити цю закупівлю відміною і переоголосити запит пропозицій постачальників.

Від таких дій сьогодні замовник мало втрачає або практично нічого не втрачає. Зокрема, може втратити один-два робочих дні, не більше.

Тому з огляду на строки проведення запиту пропозицій постачальників, строк подання пропозицій, рекомендується переоголосити цю закупівлю для того, щоб уже не було помилок.

Але виникає запитання: яким чином завершити попередню закупівлю?

На жаль, у нас немає для запиту пропозицій постачальників підстави для його відміни саме з причини, скажімо, неможливості усунення порушень.

Тому користуємося або використовуємо те, що ми на сьогодні маємо.

Рекомендую розглянути питання відсутності подальшої потреби в закупівлі.

З огляду на запитання про те, що помилки були допущені саме в технічній специфікації, фактично подальше проведення закупівлі свідчитиме про те, що у нас немає потреби в закупівлі предмета закупівлі з такими характеристиками.

Тому рекомендую для цієї ситуації розглянути відміну запиту пропозицій постачальників саме з причини відсутності подальшої потреби в закупівлі через допущені помилки в технічній специфікації та оголосити запит пропозиції постачальників повторно.

Не забудьте, що у разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник:

  • обов’язково зазначає причину такої відміни;
  • оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття».
Закупівля обладнання для медзакладу: коли застосовувати локалізацію
№ 12, 2023
Вимога в ТД надати зразок товару: як потім відхиляти за неналежну якість