1
Січень 2024року
запитання — відповідь

Як визначати одиницю виміру послуги

На запитання наших читачів відповідає Ніна Абаімова,
консультант з публічних закупівель, Київ

Що має врахувати замовник, коли визначає одиницю виміру послуги?

Як саме замовники мають визначати одиниці виміру предмета закупівлі, законодавство про публічні закупівлі не унормовує. Тому керуйтеся вимогами загального законодавства, коли визначаєте одиниці виміру конкретного предмета закупівлі.

Для визначення одиниць виміру використовуйте Державний класифікатор системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96, затверджений наказом Держстандарту від 09.01.1997 № 8 (далі — Державний класифікатор).

Послуги можна умовно розділити на такі, що мають:

  • кількісний вимір;
  • вартісний вимір.

Послуга, що має кількісний вимір, — послуга, яку можна виразити кількісно. До прикладу — послуги з оренди оцінюють у гривнях за метр кубічний, а послуги з синхронного перекладу чи паркування — у гривнях за години.

Послуга, що має вартісний вимір, — послуга, яка дорівнює сумі операції або сумі договору тоді, коли виміряти цю послугу кількісно не можна. До прикладу — сторони укладають договір на надання послуги з налаштування контекстної реклами.

Якщо ж закуповуєте послугу, яка не має одиниці кількісного виміру та яку не містить Державний класифікатор, як одиницю виміру можна вказувати значення «послуга».

Такої позиції дотримуються податківці. Простежуємо її в розʼясненні про те, як заповнювати дані про кількість (об’єм, обсяг) постачання послуг в податкових накладних (лист від 05.01.2015 № 46/6/99-99-19-03-02-15).