1
Січень 2024року
слово редактора

Як отримати письмове рішення робочої ситуації

Робоче сьогодення вимагає від нас швидких і надійних рішень. Як бути, коли самотужки не впоратися? 

Одна з можливостей — звернутися до редакції та експертів у сфері закупівель просто тут. Опишіть свою робочу ситуацію і трошки зачекайте — коротку відповідь побачите незабаром тут-таки, під вашим запитанням.

0 символів із 1500
Ваші колеги написали:
11. Доброго дня. Проводимо закупівлю ВТ на нове будівництво. Будівництво розраховане на 2024-2025рр. Як нам прописати в протоколі оголошення : «Затвердження змін до річного плану на 2024 рік» чи «Затвердження змін до річного плану на 2024 -2025 рр.»
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт:

Закупівлю відповідно до Особливостей замовник здійснює на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року / планових потреб наступних періодів (абз. 1 п. 14 Особливостей). Заплановану закупівлю, незалежно від її вартості, включають до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922.

Частиною 1 статті 4 Закону закріплена аналогічна норма, яка передбачає:

• планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг;

• заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.

Річний план закупівель та зміни до нього замовник безоплатно оприлюднює в ЕСЗ протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження. Закупівлю здійснюють відповідно до річного плану закупівель.

З огляду на зазначене:

- річний план закупівель замовника складають на рік;

- річний план може містити інформацію про предмет закупівлі для потреб декількох періодів (років);

- закупівлю, яку замовник здійснює для забезпечення потреб 2024–2025 років, включають до річного плану 2024 року.


10. Добрий день. Комунальний заклад планує провести капітальний ремонт даху. Які дії Замовника після виготовлення проектно-кошторисної документації?
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт:

Відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Підставою для затвердження проєктної документації є позитивний експертний звіт за результатом проведення експертизи.

Проведення експертизи є завершальним етапом розроблення проєктної документації. Порядок проведення експертизи встановлений Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560 затверджений Порядок затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи. Він встановлює, зокрема, вимоги до експертних організацій, види об'єктів, проєктна документація щодо яких підлягає обов'язковій експертизі, строки її проведення.

Тож після отримання від проєктувальника розробленої проєктної документації замовник має забезпечити проведення її експертизи в порядку, встановленому законодавством, та затвердити проєктну документацію.

За наявності затвердженої проєктної документації послідовність дії замовника для підготовки закупівлі робіт з капітального ремонту така.

1. Визначити предмет закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (із змінами).

2. На підставі затвердженої проєктної документації підготувати технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі.

3. Визначити очікувану вартість предмета закупівлі робіт з капітального ремонту об’єкту відповідно до розробленої та затвердженої проєктної документації, керуючись наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».

4. Обрати вид закупівлі.

5. Включити закупівлю до річного плану закупівель.

6. У разі проведення відкритих торгів сформувати тендерну документацію відповідно до вимог ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей*, підготувати оголошення про проведення відкритих торгів та провести відкриті торги в порядку, передбаченому Особливостями*


9. чи маємо ми право вносити зміни до тендерного договору в розділі "Зміна істотних умов договору", а саме змінити перелік документів, що підтверджують зміну ціни на ринку електроенергії.
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт:

Ні, ви не маєте права вносити такі зміни в договір.

Зміна ціни в договорі про закупівлю може здійснюватися виключно в порядку, що передбачений договором про закупівлю з урахуванням Особливостей.

Тобто документи/інформація, які беруться до уваги при зміні ціни та які аналізуються на предмет коливання/зміни ціни, сторони повинні вказати в договорі про закупівлю.

Зміна порядку зміни ціни в договорі в частині зміни документального підтвердження коливання ціни на ринку є зміною істотних умов договору. А підстав для такої зміни не передбачено положеннями Особливостей.

Розгорнуту відповідь ми опублікуємо на сторінках журналу, адже вона буде цікава багатьом нашим читачам. Дякуємо за запитання!  

8. Вітаю! Підскажіть будь ласка,якщо ДАСУ запрошують для підписання протоколу про Адмін правопорушення за результатами ревізії. Пояснення необхідно готувати на момент підписання протоколу?чи їх окремо подавати до суду і коли? Дуже вдячна за допомогу.
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт.

Так, вам варто мати пояснення й зазначити його в протоколі, який підписуватимете.

Адже зміст протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КпАП. У ньому зокрема, обов’язково зазначають пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Він може містити й інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Особа, яку притягають до адміністративної відповідальності, має право:

• дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу,

• письмово викласти мотиви своєї відмови підписувати протокол.

Власноруч викладені цією особою пояснення та зауваження додають до протоколу. У такому випадку до протоколу вносять відповідний запис і зазначають кількість аркушів, на яких подані такі пояснення або зауваження.

Тож особі, яку притягають до відповідальності, варто в протоколі заповнити рядок «Пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності». Викладіть в ньому обґрунтовані пояснення, заперечення до змісту протоколу та додайте за наявності копії підтвердних документів. Такі пояснення можуть змінити надалі хід розгляду справи про адміністративні правопорушення.


7. Доброго дня! Постачальник електроенергії пропонує зміни у п."Зміна істотних умов договору" , а саме "зміна ціни відбувається відповідно та на підставі довідки, сформованої на основі даних з офіційного сайту ДП «Оператор ринку», за підписом керівника Постачальника (або особи, яка виконує обов’язки керівника за його відсутності). Така довідка має містити інформацію про середньозважену ціну електричної енергії на будь-яку дату або період, що визначається або декадою (декадами) або календарним місяцем, після укладення договору та інформацію про середньозважену ціну електричної енергії на дату або період, що визначається декадою (декадами) місяця, календарним місяцем, у яких відбулося коливання ціни у бік збільшення. Як наслідок, ціна за одиницю товару змінюється пропорційно відсотку коливання ціни на електроенергію на ринку “на добу наперед”. При цьому зміна ціни на електроенергію на ринку “на добу наперед” призводить до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю без зміни обсягів споживання електричної енергії. Період, в якому відбулося коливання ціни, має передувати даті письмового звернення Постачальника.". В договорі: "Сторони погоджуються та допускають, що документальним підтвердженням коливання ціни на рику можуть бути надані документи, які видані уповноваженими на це органами (ДП «Зовнішінформ», Торгово-промислов. палатою тощо) та які підтверджують коливання ціни на ринку такого товару, або інші факти,документи органу, установи чи організації, які мають повноваже
Відповідь редакції:

Добрий день! Ваше звернення велике за обсягом, тож частина, в якій міститься суть запитання, схоже, не помістилася. Напишіть, будь ласка, в чому суть запитання?

6. Доброго дня. Підкажіть будь ласка , чи обов'язково оприлюднювати Договір разом з підписами юриста, головного бухгалтера та уповноваженої особи, що погодили цей договір. Дякую
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось як відповів експерт:

Оприлюднювати в ЕСЗ примірник договору про закупівлю саме з підписами юриста, головного бухгалтера та уповноваженої особи, що погодили цей договір, — не обов’язково, законодавство цього не передбачає. Однак врахуйте, що це питання замовник може врегулювати внутрішніми розпорядчими документами.

Договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Пункт 17 Особливостей уточнює, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону № 922, та Особливостей.

За результатами закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пункту 10 Особливостей в ЕСЗ замовник оприлюднює договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону № 922 з урахуванням Особливостей (п. 10 Особливостей).

Якщо замовник укладає договір про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, він разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, оприлюднює в ЕСЗ договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту (п. 13 Особливостей).

З огляду на викладене, чинне законодавство щодо публічних закупівель висуває вимоги щодо укладення та оприлюднення договору про закупівлю та не передбачає оприлюднення в ЕСЗ примірника договору про закупівлю саме з підписами юриста, головного бухгалтера та уповноваженої особи, що погодили цей договір.

При цьому питання проставляння віз (підписів) юриста, головного бухгалтера та уповноваженої особи на договорі про закупівлю або одному з його примірників можуть регламентувати розпорядчі документи замовника.


5. Добрий день. відбулися ВТз Ос., прийшов 1 учасник. зараз стадія укладення договору про закупівлю. Було виявлено розбіжності у вартості тендерної пропозиції, опублікованої у електронній системі закупівель та у формі ТП, підписаною учасником закупівлі (різниця в 1000, грн). перед обранням переможцем цього учасника, йому було надано 24 год. на усунення інших невідповідностей, але цієї невідповідності не було висунуто, бо вона була невиявлена. що робити в даному випадку? чи можна укласти договір і дод.угодою зменшити суму договору до суми, яка вказана у ел.системі закупівель? чи відміняти закупівлю?
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт.

Тендерну пропозицію учасник подає в електронній формі через ЕСЗ шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначає інформацію про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (п. 31 Особливостей).

Розміщення інформації в ЕСЗ здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в ЕСЗ, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. У разі якщо інформація, розміщена в ЕСЗ шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082).

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (п. 49 Особливостей).

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім окремих випадків, визначених у пункті 18 Особливостей.

Отже, за результатами відкритих торгів замовник і учасник мають укласти договір про закупівлю відповідно до змісту тендерної пропозиції переможця, розміщеної шляхом заповнення електронних полів в ЕСЗ.

Надалі сторони можуть скористатися пунктом 19 Особливостей, щоб внести зміни до істотних умов договору про закупівлю, зокрема, у випадку погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг) на підставі підпункту 5 пункту 19 Особливостей.


4. Добрый день. Я новачок в Публічих Закупівлях, но в марте месяце мне предстоит провести ВТ. Подскажите пожалуйста, Вы могли бы мне предоставить ТД на закупку ноутбуков?
Відповідь редакції:

Добрий день! Ми не готуємо тендерну документацію під конкретну закупівлю. Пропонуємо вам скористатися новим зразком з нашої рубрики "Форми та зразки" - Тендерна документація на закупівлю товарів з локалізацією. Дякуємо, що звернулися!

3. Добрий день, я , уповноважена особа комунального підприємства, хочу уточнити: чи можливо послуги з поточного ремонту проводити до 200тис. по кожному об'єкту (в даному випадку це котельні за певною адресою) Поточний ремонт- це ж послуга
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт.

Так, предмет закупівлі послуг з поточного ремонту замовник визначає за кожною окремою будівлею, спорудою, тому закупівлі за об’єктами не потрібно сумувати. Пояснимо чому.

Пункт 15 Особливостей передбачає, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону № 922 та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі — Порядок № 708).

Поточний ремонт законодавець відносить до послуг. Адже до поняття «послуги» зараховують будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації (п. 24 ч. 1 ст. 1 1Закону № 922).

Положення пункту 10 Особливостей наголошує на потребі виокремити послуги з поточного ремонту від інших послуг і передбачає, що предмет закупівлі цих послуг визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку № 708.

Тож під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163 (далі — ДБН А.2.2-3:2014), та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301 (п. 3 розд. 2 Порядку № 708).

За визначеннями, наведеними у розділі 3 ДБН А.2.2-3:2014:

- будівля — різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції (п. 3.1)

- будинок — різновид будівлі, яка призначена, як правило, для проживання та обслуговування людей (п. 3.3).

- споруда — штучно створений об’ємний, площинний або лінійний об'єкт, що має природні або штучні просторові межі, призначений для досягнення певних цілей (п. 3.22).

Отже, ключовим для визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту є його визначення саме за окремим об’єктом, а не за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника, як для решти послуг.

Коли замовник визначив предмет закупівлі послуг з поточного ремонту, він обирає вид закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених Особливостями.


2. Добрий день. Чи не буде помилкою Звітування про виконання договору, по тому Договору, який по Закону та Постанові 1178 не підлягає обовязковому Звітуванню?
Відповідь редакції:

Добрий день! Над вашим запитанням працює експерт. Щойно відповідь буде готова — повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось що відповів експерт.

Звітування за договором, про який законодавство звітувати не вимагає, не вважається порушенням.

На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922 (п. 3 Особливостей).

Пункт 4 Особливостей вимагає від замовника у разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання обов’язково оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону.

Інших вимог оприлюднити звіт про виконання договору про закупівлю Особливості не містять.

Натомість у положенні пункту 13 Особливостей зазначається, що звіт про виконання договору про закупівлю, укладений відповідно до цього пункту, замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель.

Утім у статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що визначає склад порушень законодавства про закупівлі, шодо оприлюднення інформації про закупівлю міститься лише таке формулювання порушення: «неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі». Тобто лише такі дії службових (посадових), уповноважених осіб замовника вважають у такому випадку порушенням законодавства про закупівлі і тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1700 грн.


1. Доброго дня! Закуповуємо Джерела бесперебійного живлення для КНП через ЗЦП. При формуванні оголошення та у специфікації проекту договору була вказана конкретна модель ДБЖ, що була обрана з електронного каталогу. Крім того, при формуванні оголошення була обрана опція - саме ця модель. Пропозиції подали 5 постачальників. У кожного з них в технічній специфікації вказана модель, яка була заявлена в оголошенні. Перший постачальник намагався подати іншу модель ДБЖ, оскільки необхідної моделі в нього не було. Але, оскільки, в специфікації проекта договору була вказана конкретна модель, я відмовився від прийняття цієї пропозиції і він вимушений був надіслати офіційного листа про відмову від підписання договору. Наразі розгладаю пропозицію другого постачальника. Знову виникла така ж ситуація. Чекаю від нього листа про відмову про підписання договору. Але, якщо він його не надішле, як мені далі діяти? Дочекатись поки мине 5 днів і відхилити його пропозицію на підставі того, що він не підписав договір? А, якщо він надішле підписаний договір у спеціфікації якого вказана інша модель ДЖБ? На якій підставя я можу відхилити таку пропозицію? Може на підставі абзацу 4 п. 66 Порядку? Підкажіть, будь ласка! Буду дуже вдячний Вам за відповідь!
Відповідь редакції:

Добрий день! Над відповіддю на ваше запитання працює експерт. Щойно вона буде готова - повідомимо. Дякуємо, що звертаєтеся!

Ось як відповів експерт:

1. Відхилення пропозиції переможця відбору через подання постачальником товару, який не відповідає специфікації товару, що зазначена в ЗПП, не передбачено Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженим постановою від 14.09.2020 № 822.

2. Договір, що укладається за результатами ЗПП, не повинен відрізнятися від умов, визначених замовником у ЗПП, зокрема у проєкті договору, що є складовою частиною ЗПП. Тобто сторони не можуть укласти договір, якщо постачальник пропонує товар, який не відповідає специфікації товару, що зазначена в ЗПП.

3. Внаслідок неможливості укласти договір відповідно до умов, які замовник визначив у ЗПП, він відхиляє пропозицію переможця відбору з підстави непідписання постачальником договору у строк, визначений абзацом першим пункту 66 Порядку*, або письмової відмови постачальника від укладення договору на умовах, які замовник визначив у ЗПП, зокрема у проєкті договору, що є складовою ЗПП.

*Рішення про відхилення пропозиції переможця відбору приймається по завершенню строку, визначеного абзацом першим пункту 66 Порядку (5 календарних днів).

Ваше запитання стало основою для публікації в журналі. Будь ласка, читайте розгорнуте пояснення: Пропозиція переможця ЗПП не відповідає специфікації товару: як відхилити